Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

30 Haziran '06

 
Kategori
İstanbul
 

İstanbul'u özlemek

İstanbul'u özlemek
 

Şiirlere, şarkılara konu olan güzel İstanbul... İstanbul'da büyüyüp sonra görev icabı Türkiye'nin çeşitli şehirlerini gezmeye başladım. İstanbul'dan ilk ayrıldığımda bu şehri gerçekten özleyeceğimi düşünmemiştim. Ama özledim. İnanın kalabalık olmasını, trafiğini hatta belediye otobüsünün o inanılmaz stresini bile...

Şehir şehir gezdiğim için gittiğim şehir ile İstanbulu karşılaştırma şansım oldu. İstanbulun içinde yaşarken anlamadığımız o kadar yönü varmış ki. Şimdi şöyle bir bakıyorum da bana göre İstanbul tüm şehirlerin toplamını ifade edebiliyor. istanbulun imkanlarını, güzelliklerini şöyle bir düşünürsek;

İş sahası en büyük ilimiz. Başka hiçbir şehirde bu kadar çok iş imkanı bulamazsınız. İstanbulda işsiz kalmazsınız. Yeter ki çalışmayı isteyin. Tarihi olarak düşünürsek bütün imparatorluklardan izler taşır. Topkapı Sarayı, Yere batan Sarayı.... aslında burda saymakla bitmez. O kadar çok tarihi mekanı ve müzeleri varki gezmekle bitmez sanırım. doğal güzelliklerine ne demeli. dediklerinizi duyar gibiyim istanbulda doğal güzellik kalmadı diye. Bir kerede dikkatlice düşünün.. Düşünün... Mesire yerleri, park ormanları, yeşil sahaları, denizeg irilebilen semtlerini... Düşünün.. Birde gezdiğiniz her yere alıcı gözü ile bakın. Gördünüz mü? Eminim farketmeye hatırlamaya başladınız. Sağlık açısından da hep ünlü en iyi hastaneler ve doktorlar istanbulda değil mi? Ya okullar eğitim olarak iyi okullar yok mu?

İşte İstanbul herkese istediği olanağı sunan bir şehir değil mi? Konu ne olursa olsun beğenmediğiniz bir yer, okul, hastane farketmez alternatifleri yok mu bu şehirde?

Evet ben şu an istanbul dışında hem de çok uzaktayım. İstanbulu özlüyorum. Her yönü ile hem de. Boğazda bir çay içmek, o büyük alışveriş merkezlerinde dolaşmak, sinemaya, tiyatroya gitmek, akşamları keyfime göre bir mekana takılmak, şairinde dediği gibi "ŞİMDİ İSTANBUL'DA OLMAK VARDI".

Diyebilirsiniz o zaman niye istanbuldan ayrıldın diye. Memur olmam yüzünden. Ha istifa edip geri dönebilirsin diyebilirsiniz. Bununda tek nedeni başladığım işi bitirmek istemem. Başaramak benim lügatımda yok. Belki yıllar sonra tekrar dönerim. Şu an yaşadığım yer ancak istanbulun en küçük ilçesi kadar bile değildir sanırım. Şartları kıyaslarsanız istanbulla bir sayılamayacak kadar eksik. Ama buranın da kendine göre güzellikleri var. Yine de İstanbul'da yaşayan biri için küçük.

İstanbul'da yaşamaya başlarsanız ne kadar sıkıldım deseniz de bu şehirden kopamazsınız. Sizi bırakmayan çeken bir yanı var istanbulun. Boşuna mı herkesin gözdesi olmuş bir şehir. İstanbul'da yaşamak farklıdır. Yeter ki gezmeyi görmeyi ve anlamayı bilin.

Boğazda oturup istanbulu dinlemeye çalışın. Herkese farklı hikayeler anlatır İstanbul. Büyüklüğüne, cazibesine kapılıp İstanbul içinde kaybolanlar yok mu? Tabi ki var. İstanbul'da yiten, biten hayatlar denir. Ne umutlarla İstanbul'a gelmişti denir. Ama bunun sonucunu İstanbul'a yüklemek ne kadar doğrudur, bence bu tartışılmalı. İnsanların yaşamları ile bir şehri yargılamak insafsızlık değil midir? O şehir ki yıllardır ayakta kalmış, o şehirdir ki bütün imkanlarını sizlerin önüne sermiş, o şehirdir ki herkese kucak açmış. Peki niye suçu önce kendimizde aramıyoruz da şehri suçluyoruz. Bence herkes önce vicdanı ile bir hesaplaşsın. O zaman göreceksiniz ki İstanbul değil yaşam biçiminiz hatalı.

Ben İstanbulun güzelliklerini gördüm, iyi yanlarını gördüm, sanki şehirle birlikte yaşadım, hayatımı bu şehirle paylaştım. Doğruluğu, güzelliği, insanı insan olduğu için sevmeyi kabullenmeyi bu şehirden öğrendim. İstanbul'da her yöreden, her milletten insan yok mu? İstanbul tüm bu insanlara bağrında yer açmadı mı? Bu şehre nasıl bakarsanız öyle görürsünüz. Ben İstanbulu seviyorum.

İstanbulu taşı toprağı altın olduğu için değil, bütün medeniyetlerin buluştuğu yer olduğu için özledim.

 
Toplam blog
: 60
: 2933
Kayıt tarihi
: 30.06.06
 
 

Memur olduğum için Türkiyenin çeşitli illerini gezmekteyim. Yaşamı seven, hayatını daima daha iyi ya..