Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

23 Aralık '20

 
Kategori
Alışveriş - Moda
 

İstanbul Ziyaretim...

 
İstanbul Ziyaretim
 
Yazısı Konusu: İstanbul’un Dayanılmaz Çekim Gücü
 
SEVGİLİ OKURLAR: Geçtiğimiz günlerde Dünyanın ve Ülkemizin en büyük en güzel Metropollerinden biri olan İstanbul'a yaptığım iki günlük ziyaretim sırasında tuttuğum gazeteci notlarımı Sizlerle paylaşıyorum: Önce şunu belirteyim ki, İki gün İstanbul'da olmak ve havasını teneffüs etmek benim için yoğun trafiğine ve büyük insan kalabalığına rağmen büyük keyif oldu. Şimdi ben dahil bu güzide şehrimizde yaşayan veya misafir olan insanların hiç vazgeçemediği, gezerek bitiremediği binlerce yıl çeşitli uygarlıklara ev sahipliği yapmış, güzelliklerin Başkenti diyeceğim ve UNESCO tarafından 2010 yılında “Dünya Kültür Mirası Kent" Listesine alınan İstanbul şehrimizde ilk gün gezimde Güngören’den 45 dakika süren metro yolculuğu ile Eminönü Meydanına geldim. Burada çiçekçiler çarşısında çeşitli çiçeklerin birbirine karışan hoş kokuları arasında epey bir vakit geçirdikten sonra oradan Yenicamiye ve bin bir çeşit yemiş ve baharat kokularının havaya karıştığı sayamayacağınız kadar yiyecek türlerinin olduğu Mısır Çarşısına girdim. Buraya mutlaka bir gününüzü ayırın derim. Gördüklerim harika şeylerdi. 2. Günde Haliç yönünde Cibali, Fener, Ayvansaray, Balat, Eyüp semtleri ile bir çok nokta ve yere gittim. Ve tabi ki, bir tür tutkunu olduğum Üsküdar Salacak'ta Bizans'tan kalan tek tarihi eser olan Kız Kulesi’nde gün batımını izledim. Gezilerim sırasında bir tür seyyah gibi hissettim kendimi. Ve gezi turum sırasında bazı anları fotoğraflarla ölümsüzleştirdim.
 
TAVSİYEM: İstanbul gez gez bitmiyor gerçekten de. Sizler de İstanbul'a gelmezden önce bu güzelim şehrimizi ziyaretinizde bir plan yaparak, gün veya günleri saatlere bölerek, merak edip görmeyi istediğiniz, araştırmasını yaptığınız veya tavsiye olunan gidilip, gezilecek semtlerini ve tarihi yapılarını görmek için sıraya koymalısınız.
 
YAZAR ETEM SEVİK'İN TEŞEKKÜR NOTU: İstanbul Ziyaretim Başlıklı Köşe Yazım, Günlük yayın yapan Marmaris Manşet Gazetesi'nde yayına alınmıştır. Marmaris Manşet Gazetesi Yönetimi ve Çalışanlarına çok teşekkür ederim.
 
Toplam blog
: 643
: 67
Kayıt tarihi
: 20.02.17
 
 

Eğitim Durumu Halkla İlişkiler Yüksek Lisansı İsletme Fakültesi Sosyoloji Bölümü Gazeteci ..