Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

17 Ekim '07

 
Kategori
Sosyoloji
 

İstanbulda bir bahar

İstanbulda bir bahar
 

Eee bu da varmış. Sırtını ver taşlara. Bırak kendini bırak. İki yanım deniz, dört yanım bahar. Deniz kadar dingin içimde. Yüzümde tatlı tatlı esen bir rüzgar, kıyıya vuran dalgalar şıp şıp edip duruyor. İlerde yakamozlar dans ediyor. Uzaktan kırık bir ezgi geliyor teknelerin birinden. Ne araba gürültüsü, ne zırıltı, ne didişme, ne de insanlar. Aynen Nazım gibi bahtiyarım.

Aslında kendimizi kendimize verdiğimiz zamanlar bizim en mutlu olduğumuz zamanlardır belkide.

O kırık ezgi şimdi Orhan Gencebay oldu. Anlamak çok zor, anlamamak çok zor. Bir dilenciyim senden aşkı dilenen. Senden ne para pul, ne de acımanı beklemem… Dinlemem aslında ama bu müzik bile kulağıma hoş gelmeye başladı. Eskidikçe, eskiden nefret ettiğin şeyler bile hoş gelebiliyor insana. Dinledikçe de içesi geliyor insanın ama. Bak biraz daha dinlersem gideceğim içmeye ama.

Neyse yazımıza dönelim. Nerede kalmıştık. Kendimizi kendimize diyordum. Çalınan, yaşanmadan yaşanmış gibi geçen ömürlerimizi biraz daha anlamlı hale getirmek mümkün aslında. Bize hep bir şey yapma, yat, uyu, sana ne gerekse(para hariç)verilir zaten deniliyor. Ama verilenler beni tatmin etmiyor. Ben ne yattığım yerden standart dizileri izlemek, ne de yalancı siyasetçilerin nutuklarını dinlemek istiyorum. Ben ya-şa-mak istiyorum. Sınırsızca dalmak istiyorum denizlere. Kitaplarda boğulmak istiyorum. Ve dostlar, gerçek dostlar istiyorum yüreklerine dokunabildiğim. *Duvarsız ve sınırsız bir kardeş sofrası gibi.
Başka bir yaşam var kesinlikle. Yeter ki, yeter ki görmesini bilelim.

Orhan Gencebay da bitti. Ben seni sevdiğimu dunyalara pildurdum diyo o kırık ezgi şimdi de. Ey uşaklar! pende sizu seveyrum da…


*Nazım Hikmetten

 
Toplam blog
: 166
: 1969
Kayıt tarihi
: 30.09.06
 
 

Sıcak bir Ankara yazında, 1975 yılında doğmuşum. İlk gençliğim Ankarada geçti. Üniversite yılları..