Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

04 Mart '17

 
Kategori
TV Programları
 

İstanbullu Gelin dizisinin isminin değiştirilmesini istiyorum.

İstanbullu Gelin dizisinin isminin değiştirilmesini istiyorum.
 

Dün gece Dayan Yüreğim adlı dizimi seyrettikten sonra tam yatmaya hazırlanırken televizyon kanallarında zaping yapacağım tuttu. Birden yeni başlayan bir dizi dikkatimi çekti. Yeni başlayan dizileri aynı gece iki kere oynatıyor kanallar. Ben de ikinci oynatışına denk geldim sanırım. 

İstanbullu Gelin adlı bu diziye biraz bakayım diye uykumu erteleyip oturdum. Dizi Özcan Deniz'in başrollerde olduğu bir yapım. Bursalı zengin, orta yaşa yaklaşmış, çapkın bir iş adamı ile genç bir kızın aşkını anlatıyor. Neden Bursalı diye düşündüm önce. Genelde bu tür diziler Nevşehir, Mardin, Midyat, Gaziantep gibi turistik yörelerde çekiliyordu. Uzaklık ve başka nedenlerle artık İstanbul'a yakın yörelerde çekmeyi tercih ediyor yapımcılar galiba.

Bursa'da çok görkemli bir konakta yaşayan Esma Sultan ve oğulları var dizide. Esma Sultan'ın ismini duyunca ve kendisini görünce birden Muhteşem Yüzyıl dizisinde zannettim kendimi. Günümüzde saray havasında yaşayan bu hanımefendi oğullarını yanından ayırmak istemeyen ve onların tüm yaşamını kontrol etme durumunda olan bir kişi. Kocaman adamlara birer çocukmuş gibi davranan bu hanım onların aile kurma olayını da kontrol altına alıp gelin seçimlerini bile bizzat yapıyor. Bu hanım da en sinirime giden davranış İstanbul'u  ve İstanbulluları kötülemesi oldu. Adeta nefret edercesine İstanbul'dan bahsetmesi son senelerde İstanbul'u terk eden bir kişi olarak benim bile kanıma dokundu. Gerçi ben İstanbul'u artan trafik, gürültü, hava kirliliği, kontrolsüz göç ve inşaat terörü sebebiyle terk ettim ama İstanbul, özellikle anılarımdaki İstanbul hala çok sevdiğim bir şehir.

Büyük oğlunu ki bu rolü Özcan Deniz canlandırıyor, tanıdığı Bursalı bir ailenin kızı ile başgöz edip adamın ayağını İstanbul'dan kesmek isteyen kadıncağız ne derece başarılı olacak bilemiyorum ama oğlu çoktan bir kız buldu bile İstanbul'da.

Burada esas soruna geliyoruz. Dizinin adından da anlaşılacağı gibi İstanbullu Gelin bu hanım kız. İstanbul'u bu kadar kötüleyen bir kaynana adayının karşısına çıkacak İstanbullu Gelin de pek üstün vasıflı bir hanım değil ne yazık ki. Dizinin seyrettiğim kısacık bölümünden anladığım kadarı ile kızımız bir barda vokal yapıyor. Gerek ailesi efradı ki bir tek abuk teyzesini tanıdık, gerek iş arkadaşları ve ortamı pek kaliteli değil. Ben kendi hesabıma oğlum olsa ve böyle bir kızı bana gelin adayı olarak takdim etse çok üzülürüm. Üstelik ben Bursalı konak sahibi Esma Sultan değilim.

Bursalı zengin oğlumuzun gelin olarak kimi seçeceği kendi sorunu. Benim tek derdim gelin adayının İstanbullu vasfı ile takdim edilmesi. Üç göbek öteden bir İstanbullu hanım olarak bu tanıma şiddetle karşı çıkıyorum. 

Mutlaka her şehirde, her ülkede çeşitli kalitede insan vardır. İstanbullu, İzmirli, Fransız, Türk diye insanları ayırt edemezsiniz. İyi insan, kültürlü insan, terbiyeli insan olarak sıfatlar koyabilirsiniz.

Ben de bir İstanbullu olarak şehrime ve İstanbulluma yapılan bu haksızlığı kınıyor, en yakın zamanda düzeltilmesini diliyorum.

Bir zamanlar İstanbul'un dünyanın en güzel şehirlerinden biri olduğunu, sanatın, kültürün merkezi sayıldığını, İstanbul lehçesinin Türkçe'nin esası olduğunu hatırlayalım.

Dizinin isminin İstanbullu Gelin halinden çıkartılmasını diliyorum. Yoksa bir televizyon izleyicisi olarak bu diziyi seyretmeyeceğim. Bize ne senin seyretmenden diye düşünebilirsiniz. 

Ben söyleyeyim de...........

 
Toplam blog
: 826
: 1068
Kayıt tarihi
: 26.04.11
 
 

Ben emekli bir iktisatçıyım. 21 yıldır bir sanatçı annesiyim. Küçük kızım klasik müziğe eğilim gö..