Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

21 Haziran '06

 
Kategori
Anneler Günü
 

İşte benim nene hatunlarım anneler gününüz kutlu olsun

İşte benim nene hatunlarım anneler gününüz kutlu olsun
 

Gecen hafta Eskişehir de idim. Halk Oyunları camiasında bir cok meslekdaşla beraber. bizde adettir. o ildeki meslektaşlar ağırlar dışardan gelenleri. Bizde bu anlamda bir restorana davet edildik topluca ve oraya gittik.

Tabi fıkra kültürel diyaloglar en naif şekilde ve tavanda yaşanıyordu kahkahalar.

Ertesi gece yine aynı yerde ağırladılar bizi. ancak bu sefer o kahkahalara bir coğumuzun gözyaşlarıda dahil oldu.

Restoranın işletmecisi olan zarif hanımefendi elinde bir torba ile masaya geldi ve bir dakika dedi. Dünden beri sizleri izliyorum ve dinliyorum dedi. benim de cocuğum kücükken halk oyunları oynamıştı dedi. Muhabbetinizden ve kaitenizden o kadar etkilendim ki sizleri iyi ağırlamaktan öte bişi yapmam gerektiğini düşündüm dedi ve elindeki torbada ki kostümü bizlere verdi ve dediki bu benim kızımın kostümü idi hatıra olarak saklıyorduk ama düşündümki ihtiyacı olan cocuklar vardır bu güzelliklerden mahrum olmasın, onlar kullansın bu giysiyi dedi.

Cok duygulanmıştık. Neden aklımıza gelmemişti böle bir kampanya yapmak. Bi an nene hatunlar geldi aklıma fedakar analar. Bu millet bu kültür yaşasın diye canını feda eden analar.

Neden bu mesleği yaptığımı o an bir kere daha cok iyi şekilde anladım. Biz bu ülkenin kültürel değerlerinin yılmaz bekcileriyiz ve bizim arkamızdan gelen milyonlarca kişilik bir türkiye ordusu var.

Hepinize teşekkürler. Teşekkürler sayın funda akpınar

 
Toplam blog
: 19
: 232
Kayıt tarihi
: 21.06.06
 
 

İstanbul Teknik Universitesi Türk Musikisi Devlet Konservatuarı Mezunu .  Japonya ipek yolu muzikal..