Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

09 Şubat '08

 
Kategori
Futbol
 

İşte kral Hakan Şükür

İşte kral Hakan Şükür
 

Türk Futbolunda Çok Şükür Hakan Şükür var!


Galatasaray'ın Vestel Manisaspor ile yaptığı 6-3'lük maçın skoru tüm futbolseverleri, özellikle Galatasaraylı izleyenleri fazlasıyla doyurdu. Uzun süredir böylesi keyifli ve bol gollü bir maçı hatırlamıyorum. Elbette ki maça damgasını Hakan Şükür vurdu.

Hakan Şükür hakkında şimdiye kadar yazılanlarla belki birkaç cilt ansiklopedi yapılabilir. Bu kadar konuşulan sporcu gerçekten bir elin parmaklarını geçmez. Yine de Hakan Şükür bunların başında yer alır.

Benim derdim 6-3'lük maçın kritiğini yapmak değil, Hakan Şükür'ü eleştirenlere başka bir bakış açısı ile yaklaşmalarını sağlamak... Bu maç olsa da olmasa da anlatacaklarım değişmeyecekti. Ancak son maç anlatacaklarım için güzel bir zemin oluşturduğu için bu satırları yazıyorum, hem de maç bittiği gibi bilgisayarıma sarılarak...

Hakan Şükür'ün attığı gollerin sayısı bu maçla birlikte Türkiye futbol liglerinde 243'den 246'ya çıktı. Böylece en yakın takipçisi olan Tanju Çolak ile arasınındaki gol sayısını ile arasını altıya, Metin Oktay ile olan arasındaki farkı da sekize çıkarmış oldu. Bu rekorlarından sadece birisiydi.

Hakan Şükür'ün kırdığı rekorların sayısı oldukça fazla, bu yazıda her birini tek tek saymak istemiyorum. Esas üzerinde durmak istediğim nokta böylesi bir futbolcunun eleştirilmesinin yanlış olduğudur. Eğer Tanju Çolak ile kıyaslamak gerekirse Tanju'nun maç başına attığı gollerin daha fazla olduğunu söylemek mümkündür. Hatta lig peroformansı maç ortalaması ile kıyaslandığında Metin Oktay maç başına attığı gol sayısı 1, 45 ile de ayrı bir rekora sahiptir. Ancak Hakan'ın istikrarı, iniş çıkışı da olsa, performansı ile bu konuda şimdiye kadar en iyi olduğunu göstermiştir.

Hakan'a yapılan eleştirilere katılmamamın nedeni, yaşı ve performansı ile tüm oyunculara bir istikrar sembolu olarak örnek olmasıdır. Örneği karalamak bu anlamda zarar verir, gençlerin kafasını karıştırır. Tanju evet daha iyiydi, devam edecek kararlığılığı ve karakteri gösterebilseydi eminim ki 300'leri çok daha rahat bir şekilde aşardı.

Peki Hakan 300'leri aşamaz mıydı? Eğer yurtdışına gitmeseydi, sürekli olarak eleştirilerek morali bozulmasaydı, üzerine çeşitli oyunlar oynanmasaydı Hakan Şükür de çok rahat 300'leri geçerdi. Bu noktada Hakan'ın genç oyunculara örnek gösterilmesi ve el üstünde tutulması gerekirken sürekli olarak eleştirilmesini anlayamıyorum.

Her alanda olduğu gibi futbolun da "istikrar" ve "sadakat" kavramları büyük bir önem taşımakta, günlük veya sezonluk değil, uzun süreli performansı ve ahlakı ile de göz dolduran oyuncunun eleştirilirken dikkatli ve ölçülü olunması gerekiyor. Yani en azından Hakan Şükür olduğu için eleştirilerin ölçülü, hatta bana göre farklı olması gerekiyor. Yani Hakan Şükür bir örnek futbolcu olarak diğer futbolcular gibi eleştirilmesi yanlıştır, diğer futbolculara yaşıyla, golleriyle, ahlakıyla örnek gösterilen kişinin Türk Futbolu adına eleştirilmesini doğru bulmuyorum. Bu eleştiriler futboldaki sadakatin baltalanması demektir.

Her ne kadar bir Galatasaraylı da olsam Hakan Şükür başka bir takımda da olsa aynı satırları hiç düzeltmeden yazardım. Futbolda istikrar ve ahlakın çok önemli olduğuna ve işine sadık olan futbolcularla Türk futbolunun çok daha iyi yerlere geleceğine inanıyorum.

Bu noktada yazıma almadığım Hakan Şükür'ün internetteki ödüllerine de bir bakmanızı tavsiye ediyorum. Her ne kadar sayfalarca da sürse kesinlikle okunması ve Hakan Şükür'ün HAKAN ŞÜKÜR olarak eleştirilmesi gereğine inanıyorum. Merak etmeyin, bu yaşa kadar şımarmayan Hakan'ı bundan sonra da şımartamazsınız...

 
Toplam blog
: 64
: 968
Kayıt tarihi
: 28.10.07
 
 

Mülkiye İşletme mezunuyum ve aynı zamanda Sakarya Üniversitesi Maliye Bömlümünde doktora öğrencis..