Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

27 Ocak '12

 
Kategori
Siyaset
 

İşte mektup: İran'dan Türkiye'ye casus hemşireler geliyormuş...

İşte mektup: İran'dan Türkiye'ye casus hemşireler geliyormuş...
 

memur7.com


Haberi, Samanyoluhaberden aldım. Önce Samanyolu Televizyonda izledim, sonra kanalın internet sitesine girerek okudum.

Haberin özü şu: Türkiye'nin İrandan getirmeyi planladığı hemşireler Türkiyeye "casusluk" amacıyla geliyormuş; hatta İran devleti aday hemşireleri bu alanda eğitiyormuş...

Hemşirelerin hem becerekli hem cazibeli olmasına dikkat ediliyormuş...Zira, bunların Türkiyede etkili yetkili kimselerle evlilik kurması tavsiye ediliyormuş..

Bu haberi Türkiye'ye Azeri asıllı bir İran vatandaşı bildiriyor bir mektupla. İsterseniz o mektubun İngilizce aslından tercümesini tekrar okuyalım:

"Sayın yetkili,


Bu maili Iran'dan gönderiyorum. Dikkate alacağınızı ümit ediyorum. Sözlerime başlamadan önce Azeri olduğumu belirtmek isterim. Yakın zamanda karım ve ben Türkiye'de bulunduk ve İstanbul'da harika bir tatil geçirdik. Azerbaycan ve Türkiye'yi kendi vatanımız gibi gördüğümüz için bu maili size yolluyorum.

Kendimi en iyi şekilde ifade edebilmek için İngilizce yazıyorum. Umarım kendimi yeterince iyi ifade edebilirim.

Bir süre önce İran devletinin Türkiye'ye İranlı hemşireler yollayacağı duyuruldu. Eşim hemşire olduğu için bu haber bizi daha da çok sevindirdi. Bu yeni iş imkanı sayesinde eşim ve ben Türkiye'ye taşınmaya karar verdik. Aynı şekilde Türkiye'de hemşire olarak çalışmak isteyen birçok arkadaşımız var.

Başvuru sürecinde bir devlet yetkilisi evimize geldi. Eşime Türkiye'ye gitmeden önce gönüllü olarak 2 aylık bir eğitime katılmak isteyip istemediğini sordu. İlk başta neler olduğunu ve bu eğitimin ne hakkında olduğunu anlayamadık.

Daha sonra eşim konuyu, o sırada bu eğitime devam eden yakın bir arkadaşıyla konuştu ve eğitimin ‘Kişisel ve Sağlık bilgilerini elde edip sınıflandırma', ‘Güvenli İletişim Teknikleri', ‘VİP (Önemli kişileri) kişileri ve Hastaları Belirleme, ‘Hastalık Bulaştırma Yöntemleri', ‘Hastalık Komplikasyonları Üretimi' gibi kurslar içerdiğini öğrendi. Bu tür kursların verildiğini öğrenmemiz bizi ciddi korkuttu. Seçilen hemşirelerin genç ve çekici olduğunu görmemiz ise bizi daha da şüphelendirdi.

Ben bir İran vatandaşıyım ancak bu aidiyet hissettiğim Türkiye'ye karşı zarar verilmesine seyirci kalacağım anlamına gelmez.

Bu hemşirelerin Türkiye'de sağlık personeli gibi değil de birer ajan gibi hareket edeceklerini anlamamızdan sonra, ben eşimden bebeğimiz olacağı, sağlık sorunları olduğu gibi mazeretlerle işlemlerini iptal ettirmesini istedim.

Bunları eşimin çok yakın arkadaşından duyduk ancak ben sadece seçilmiş bazı gönüllü hemşirelerin bu kursu aldıklarını tahmin ediyorum.

Eşimin yakın arkadaşından duyduğumuz bir diğer önemli bilgi de şudur: bazı devlet görevlileri hemşireleri VİP hastalarla yakın ilişkiye girmeleri hatta onlarla evlenmeleri konusunda teşvik etmektedirler.

Çok açık ki İran Hükümeti gerçekten bu hemşire konusuyla yakından ilgileniyor ve bu işe büyük önem veriyor.

Söylendiği gibi bu hemşireler birkaç ay içerisinde Türkiye'de olacaklar. Şu unutulmamalıdır ki Azeriler ve Araplar Türkeye'ye hayranlık beslemektedir ancak İran devleti kesinlikle Türkiye'nin düşmanıdır Türkiye'ye karşıt safta yer almaktadır. Umarım mailim dikkate alınır.

En iyi dileklerimle.(Samanyoluhaber.com)


Şimdi, Azeri kardeşimizin buram buram manipülasyon kokan bu mektubuna kim inanır, diye sorsam, herhalde "Kadir İnanır" cevabı gelir.

Türkiye üzerinden İranla hesaplaşmak isteyenler boş durmuyor anlaşılan. Mektubun son paragrafına bir bakın; Azeriler ve Araplar Türkiyeye hayranlık duyuyormuş ama İran devleti kesinlikle Türkiyenin düşmanıymış...

Arkadaşın, topunuzu tüfeğinizi hazırlayıp İranı üzerine yürüyün demediği kalmış bir. Bir zamanlar Türk medyasında "Molla kendini kolla!" manşetlerini hatınlatan bir mektup bu.

Peki, İran bu güzel hemşireleri Türkiye'ye casus olarak gönderip de ne öğrenmek istiyor acaba?...Türkiyenin nerelerde silah depoları var, kaç askeri var...falan mı?...

İngilizce asıllı bu mektup'ta neden İsrail kokusu alıyorum peki ben?...

Azeri kardaşımız, bizi uyaran bu çok değerli mektubun bir benzerini de Azerbaycan devlet başkanı Aliyev'e gönderse ve şu Fransızlara bir çift laf da siz edin dese, daha büyük iyilik yapmış olmaz mıydı, biz Türk kardeşlerine!!!...

Samanyoluhaber, bu haberi yorumsuz verdi, bari yorumsuz kalmasın da ben yorumlamış olayım diye bunları yazdım.

İnşallah doğru yorumlamışımdır.

 
Toplam blog
: 1645
: 822
Kayıt tarihi
: 19.01.08
 
 

Edebiyat, kamu yönetimi ve gazetecilik tahsili... 27 yıllık eğitimcilik hayatından sonra emeklili..