Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

19 Nisan '07

 
Kategori
Siyaset
 

İşte yeni Cumhurbaşkanı

İşte yeni Cumhurbaşkanı
 

Riskli bir yazı biliyorum. Ama uzun süredir yeni Cumhurbaşkanı'nın kim olacağı yönünde kafa patlatıyorum. Sonunda bulmacayı çözdüm. Başbakan Recep Tayyip Erdoğan'ın planını kavradım. Türkiye'nin yeni Cumhurbaşkanı Abdullah Gül olacak.

Başbakan Erdoğan hiç bir şekilde aday olmayacak. Çankaya'ya çıkmayacak. Şimdi gelelim nedenlere. Öncelikle Recep Tayyip Erdoğan'ın neden bugüne kadar aday olacakmış gibi bir hava yaydı ortalığa derseniz... Çok basit. Eğer sürecin başında aday olmayacağını açıklasaydı AK Parti karışacaktı. Çünkü AKP içinde en az 100 milletvekili Çankaya hayali kuruyor. Erdoğan çok iyi biliyordu ki, "Ben aday değilim" dediğinde bir çok isim öne çıkıp, "Sayın Erdoğan olmuyorsa o zaman ben olayım" diyecekti. Erdoğan kendisi aday olacakmış havası vererek herkesi susturdu.

Erdoğan neden aday olmayacak derseniz bu da basit. Çankaya'da kımıldayamayacağını çok iyi biliyor. Mecburen istemediği atamalara imza atacak. Önüne YAŞ (Yüksek Askeri Şura) kararları gelecek. İmzalamak zorunda kalacak. Oysa Başbakan olarak hep muhalefet şerhi koyuyordu. Erdoğan Çankaya'da olduğu sürece gerilim olacak. Muhalefet onu topa tutacak. O ise tarafsız Cumhurbaşkanı olarak cevap bile veremeyecek, veremez.

Neden Abdullah Gül derseniz, Abdullah Gül hem asker hem muhalefet hem de sivil toplum kuruluşlarının sıcak baktığı bir isim. Ilımlı. Uyumlu bir isim. Üstelik Cumhurbaşkanı'nın daha çok dış politikayla ilgileneceğini düşünürsek Abdullah Gül bu konunun da uzmanı.

Abdullah Gül'ün Çankaya'ya çıkması AKP tabanını da sevindirecek. Çünkü eşi türbanlı. Erdoğan, "Bakın ben makam mevki meraklısı değilim. Ama tepkilere de aldırmadım Çankaya'ya dindar bir Cumhurbaşkanı gönderdim" diyecek.

Erdoğan ve Gül sıkı arkadaş. Kader arkadaşı. Erdoğan onunla gayet uyumlu bir ülke idaresi gösterecek. Bu arada Cumhurbaşkanlığından vazgeçen Erdoğan'ın oyu da artacak.

Şunun şurasında bir iki güne kadar Cumhurbaşkanlığı düğümü çözülecek. Bu yazımı tarihe not düşüyorum. Bir blog yazarı olarak koskoca köşe yazarlarının cesaret edip Cumhurbaşkanı şu olacak diyemedikleri bir ortamda tahminim doğru çıkarsa havamdan geçilmez artık.

 
Toplam blog
: 179
: 2576
Kayıt tarihi
: 21.01.07
 
 

Barışa ve kardeşliğe inanıyorum. Türkiye'nin yaşadığı tüm sorunların kardeşlikle çözümlenebileceğ..