Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

08 Ağustos '16

 
Kategori
Çalışma Yaşamı
 

İstemediğim konuda tembelim; içimi aydınlatacak, yüreğimi hoplatacak bir iş göster dağları deleyim

İstemediğim konuda tembelim; içimi aydınlatacak, yüreğimi hoplatacak bir iş göster dağları deleyim
 

Tembel olduğumuz konusunda herkes hemfikir. Biraz yapımızdan da kaynaklanıyor, yani genetik. Ama buna rağmen bu tembellik fazla. Doğruyu söyleyelim şimdi, zorla işe gidiyoruz, ölümüz çalışıyor.

35 yıl çalışan ben ki çalışma deselerdi bir gün bile çalışmazdım. Kaldı ki bu 35 yılın öncesi de var, 50 diyelim biz. Tembelim, çalışmayı hiç sevmiyorum ama korkunç bir sorumluluk duygusu var bende.

Bu durumda insanların sevdiği işi yapmıyor olması ön plana çıkıyor. Tamam, herkes kendi mesleğini yapmıyor, tembellik biraz bundan ama kimsenin doğru dürüst bir işi mesleği de yok yani. Bırak sevdiği işi, yapabildiği bir iş meslek olmayınca da ne iş varsa onu yaptırıyorsun.

Bu bir yana iş ve meslekler de sınırlı. Hayatın bin tane yolu var, piyasada elli yüz meslek. Şu kadar mühendis, bu kadar doktor, öğretmen vs doldu gitti, gerisi ne iş yapacak. Haliyle getir götürcü, limon satar, kaldırım mühendisi. İş meslek ve sanat yaratmak diye bir şey yok bu ülkede. Ben size 500 tane iş meslek ve sanat icat edeyim. Hepsinde de üretim yapılır, para kazanılır. Biz ülkeyi yönetenlerin o nedenle farklı bir zekâ taşımaları gerektiğini söylüyoruz.

Sonra insanlar hangi işi mesleği sanatı sevdiklerini bilmiyorlar. Piyasadaki 50-100 işe mesleğe yönelmişler, bir milyon kişi ben vali olacağım diyor. Ama bizim 84 valiye ihtiyacımız var, sen de maydanoz dizsen olur mu? Olur da kim yapar bunu? İyi para kazanır bir de etiketim yaldızlanırsa ben yaparım. Vali olmam maydanoz dizerim. Ama nerede senin ülkeni yönetenlerde bu akıl. Herkeslerin burun kıvırdığı iş ve meslekleri o hale getiririm ki vali bile yatay geçiş ister. Ah bu milletin zihniyet yoksunluğundan çektiği! Ülkemin insanlarına üzülüyorum doğrusu!

Kişilerin tek tek isteği ve becerisi çok önemlidir. Vali dediğin adamın ülkenin gelişmesine şu kadarcık bile katkısı yoktur. Tepe hastası tepelerin şeklini değiştirsin daha iyi. Ben bu insanlara on senedir bunu anlatamıyorum. Sizin dediğiniz bu 50-100 mesleğin geleceği yok bir kere. Hem olsa bile on milyon kişi. Geri kalan 40 milyon ne iş yapacak? Çakıl taşlarından resim yapmayı öğreteceksin. Olur mu? Hele bir yap bakalım. Ben her zaman diyorum Kerim Korkut bu ülkeden 500 yıl daha ileride. İsteyen istediğini konuşsun, umurumda da değil!

İşte bu zihniyet devrimi gerçekleşmediği için bir yere gelemiyoruz. Ve böyle kıyamete kadar da açız. Bu ülkenin yüzde biri Kerim Korkut gibi düşünse yine kurtuluruz. Anlamıyor musunuz, var olanla buyuz, başka şey olamayız. Bunun çok çalışmakla ilgisi yok. Bir işi yanlış yaptıktan sonra dağları delsen kar etmez. Çıkar bir prof’u sor. Sana 100 tane meslek sayacak. 101. ci yok. Çünkü bilmiyor. Her şeyi biliyor ama bunu bilmiyor. Daha kötüsü daha fazla olması gerektiğini bilmiyor. Yahu ben de bilmiyorum, mesele bu değil. Ama ben 100 meslekle bu işin yürümeyeceğini biliyorum. Prof yürür diyor. O prof, ben hiçbir şey değilim. Haliyle insanlar ona inanıyor. O yüzden de işte böyle sürünüp duruyoruz.

Alırım düşünen hayal kuran insanları iş ve meslek icat eden bir sektör kurarım. Sizin işiniz düşünmek, bulun yaratın hayata geçirmek benim işim. Eksik akıllıların sorunun çözümünü insanları müdür yardımcısının yardımcısı yaparak çözmeye çalışmasından daha iyi değil mi? Al üç milyon Suriyeli, 3 milyon daha gelir. Bu sefer müdürün yardımcısının yardımcısı da kurtarmaz, müdürün kapısını açan biri de lazım. Eksik akılın yapacağı bu. Bir tane Aynştayn gelmedi şu ülkenin başına, yer çekiminden iş icat etsin!

 
Toplam blog
: 6332
: 653
Kayıt tarihi
: 21.09.08
 
 

Sadece sayfalarda kalan yazılar şaheser olsalar bile önemsiz ve anlamsızdır. İnsanlara ulaşan ve ..