Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

11 Eylül '07

 
Kategori
İnsan Kaynakları
 

İşten ayrılmada öncelikli nedenler

İşten ayrılmada öncelikli nedenler
 

Ülkemiz son yıllarda Avrupa standartlarında şirket yapılanması gerçekleştirmeye başladı. Nedir bunlar? Özellikle eleman seçme-yerleştirme işlemindeki titizlik ve ayrıntılı araştırma durumu ve ilgili elemanlardan beklenen yüksek yetkinlik derecesi en başta geliyor.

Fakat işletmeler hala buldukları değerli ve yetkin elemanları elde tutma hususunda aynı başarıyı gösterebiliyor mu?

Yapılan araştırmalar bunun o kadar iyi olmadığını gösteriyor. Bazı şirketlerin gerek bilerek gerekse farkında olmadan eleman çıkışlarına çok dikkat etmedikleri bu hususta bir analiz yapmayı lüzumlu görmedikleri anlaşılıyor. Sonuçların aslında işletmeye zarar verdiğinin fazla bilincinde olmadıklarına inanıyorum. Çünkü son günlerde yapılan bir araştırma bize işten ayrılmalarda birinci önceliğin çalışanlara kötü muamele olduğu ikinci olarak ta işyerinin kariyer yapmaya müsait olmadığı şeklinde sıralama tespiti yapmıştır.

İşten ayrılmada öncelikli nedeniniz nedir? %

Amirlerin kötü davranışı 27, 2

İş arkadaşları ile uyum sorunu 12, 4

Ücret 18, 3

Sosyal imkânlar 5, 7

Mesai düzensizliği (Fazla mesai) 7, 9

Kariyer imkânları 26, 4

Kurumun pazardaki yeri 2, 2

www.cvtr.net iş bulma portalı tarafından önceki ay yapılan araştırmada çalışanların işten ayrılmalarında en önemli unsurun amirlerin kötü davranışı olduğu ortaya çıkmıştır. Bu sorun işverenlerin kurum içi iletişimi artırması, insanlara saygı ve değer verme bilincini geliştirmesiyle çözümlene bilinir gibi gözükmektedir.

Sanırım tüm yöneticiler bunun farkında, ancak nasıl yapılacağı konusunda net bilgiye sahip değiller.

Tüm çalışanları yemek haneye toplayıp nasihat etsek, iyi ilişkiler geliştirin desek yeterli olur mu? Elbette ki olmaz. Öncelikle kurumunuzun yazılı ve sözlü iletişim yeterliliğini incelemelisiniz. Pek çok kuruluşta yazılı iletişim oldukça az iken, sözlü iletişimde ise çalışanlara yönelik bilgilendirmeler ve paylaşımlar değil sadece talimat ve direktifler dönmektedir.

Bir yöneticinin deyimiyle bilgiyi ayağa düşürecek kadar çalışanlarla bilgi paylaşımı sağlanırsa çalışanların özgüveni, desteği, bizde varız inancı artar; korku ve kıskançlıkla veya belirsiz olan terfi sisteminde yer almak gayesiyle çalışma arkadaşlarına zarar vermez, halk deyimiyle ayak kaydırmaz. İçtenlikle çalışma imkânı bulan personel hem kendini gösterebilecek hem çatışma ile kaybettiği zamanı ve moral bozukluğunu etkinliğe ve üretkenliğe çevirecektir.

Bu bilgilendirmeler asla anket, şikâyet kutuları veya kapım herkese açıktır gelsinler dinleyeyim şeklinde ki takipsiz yaklaşımlarla çözülemez. Çalışma hayatının içinde olan yönetici aynı zamanda onları kalbiyle dinlemeyi bilmeli, onlara bir evlat şefkatiyle bakarak her kusurunda azat etme yerine affederek katkıda bulunmasına devam etmelidir. İşten çıkarmaların azaldığı işletmelerde kurumsallık ve kurum kültürü çok daha hızlı yayılacak ve kalite artacaktır.

Gerçekten çalışanlara değer vermek, onları dinlemek, fikirlerinden faydalanmak ve sürekli şirket hakkında bilgilendirmekle olabilir. Bu yollarla şirket personeli daha rahat ve huzurlu bir kuruma kavuşmuş ve kuruma bağlılığı artmış olacaktır.

Muammer MURAT

İnsan Kaynakları Danışmanı

www.muammermurat.com

 
Toplam blog
: 163
: 4552
Kayıt tarihi
: 03.09.07
 
 

1965 yılında Erzincan'da doğdu, İzmir'de yüksek eğitim alıp, devlet memuru oldu. 5 yıl süreyle bi..