Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

07 Ağustos '12

 
Kategori
İş Yaşamı - Kariyer
 

İşten ayrılmalarda ikiz görevlendirme

İşten ayrılmalarda ikiz görevlendirme
 

Bir yakınım, çalıştığı şirketten ayrılan bir arkadaşının yerine, kendi işinin yanı sıra görevlendirildiğini, pek çok belirsizlik olduğundan endişeye kapıldığını söyleyerek yakındı.

Bu durum şirketlerde sık sık yaşanır. Ani ayrılmalarda şirket boşalan pozisyona yeni birini alana kadar, görevi bir başka çalışana geçici verebilir. 

Bu süreç ikiz görevli çalışan için zor olduğu kadar şirket için de zor geçer. Uygun birini bulununcaya kadar geçecek sürede ilave görev verilen kişiye maddi ve manevi destek olunmalıdır.

ŞİRKET TARAFINDAN İKİZ GÖREVLENDİRME DİKKAT EDİLMESİ GEREKLİ KONULAR.;

  • İkiz görevlendirilen çalışana yazılı bir tebligat yapılmalıdır. Tebiliğde işin tanımı ve süresi belirtilmelidir.
  • Ayrılan ile görevlendirilen arasında görev devir teslimi yaptırılmalıdır.  Ani ayrılmalarda görev teslimi ayrılanın amiri tarafından yapılmalıdır. (Bu gibi durumlara hazırlıklı olmak maksadıyla her çalışanaın görevine ait bilgilerinin yazdığı ve sık sık güncellediği bir GÖREV DEVİR TESLİM DOSYASI hazırlatmakta yarar vardır.)
  • Süre bir ayı geçecekse, resmi olmasa bile ikiz görevli çalışanın maaşında uygun bir artış sağlanmalıdır. Bu çalışanın motivasyonunu yükseltecektir.
  • İkiz görevli çalışanın ilave göreve intibakı sırasında destek olunmalıdır. Hatalara hoş görü ile yaklaşılmalıdır.
  • İlave iş nedeniyle uzayan mesai süresine fazla mesai ücreti ödenmelidir.
  • İki işi bir kişinin yürütebileceği görüldüğünde yeni bir eleman almak yerine uygun bir maaş artışı ile çalışana bu pozisyonu sürekli sürdürmesi teklif edilebilir.

 

Unutmayın işveren ve çalışanı aynı yerde tutan iştir. İşveren kendi haklarını gözetirken çalışanın hakkını da vermelidir.

 
Toplam blog
: 36
: 1522
Kayıt tarihi
: 11.12.06
 
 

Zaman yolculuğu yapmak isterseniz, kendinizden yaşça büyük insanların deneyimlerinden yararlanın...