Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

06 Ağustos '07

 
Kategori
Sivil Toplum
 

İstifa 2

Günlerdir Sn. Baykal' ın istifası üzerine yazılıyor, yazıyoruz. Sn. Baykal' ın başarısızlığı ve istifa etmesi gerektiği konusunda herkes hemfikir. Bana göre de başarısız ama farklı açıdan başarısız. Oy ve sandalye açısından ben başarısız bulmuyorum.

Yeni yazılanlar ise bana göre hepten garabet. Örneğin Sayın Baykal'ın hiç kimseyi yetiştirmediği bu yüzden kendine alternatif bırakmadığı bu nedenle istifa etmesinin de bir başka soruna yol açacağı belirtiliyor. Sonra özellikle bu aralar sanırım bayan olması ve üstüne kariyeri nedeni ile rahmetli İsmet İnönü' nün torununun önünü kesişinden bahsedilip ne kadar iyi bir alternatif olabilirdi deniyor.

Sayın okurlar ben bizim düşünce sistematiğimize kafayı takmış vaziyetteyim. Tanrı aşkına ne demek bir partide birini yetiştirmek. Böyle bir şey söz konusu olamaz. Siyasi partiler ana okulu mu bir öğretmen elinden tutsun bak çocuğum diyerek bir şeyler anlatsın. Biz gerçekten ne dediğimizin farkındamıyız? Partiler hanedanlık mı bir lider kendine benzeyen liderler yetiştirsin? İnsanların fikirleri vardır. Bu fikirleri ile bir yere aday olurlar veya olmak için demokratik kurum ve kurallar içerisinde mücadele ederler. Seçilirler, seçilmezler, engellenirler, engellenmezler vb. Bunlar tüm dünyada siyasetin olağan tarafları. Ama Türkiye' nin farkı şurada, hiç bir fikir olmadan ya da varsa da o fikirden haberi olması gereken bizlerin haberi olmadan siyaset yapmak sonra da başarısızlığa yakınmak.

Örneğin Sn. Baykal' ın yerine aday olanların, olamadıkları veya oldurulmadıkları için kızanların hangi konudaki hangi fikirleri düzenli, açık ve anlaşılabilir olarak nerelerde duyuruldu ? Örneğin, çölleşme için tamam benim bildiğim CHP' nin ve/veya Sn. Baykal' ın açık, net, somut bir önerisi yok ama yerine aday olmak isteyenin var mı? Hangimiz A beyin veya B hanımın eğer CHP' nin başına geçerse uygulayacağı çevre politikalarını biliyoruz. Eğer bilmiyorsak, ve hele de yoksa Sn. Baykal' dan farkları ne ? Eğer farkları yok ise o zaman Sn. Baykal neden gitsin? Ben sayın Baykal' ın yerinde olsaydım bireysel inisiyatif kullanır ve ben başarısızım der ve giderdim. Eğer Sn. Baykal olsaydım giderdim. Yani somut projeler duyuramasaydım giderdim. Gitme nedenim asla ve asla oy kaybı olmazdı. Şimdi tekrar Sn. baykal' ın yerine aday olmak isteyenlerden veya gitsin diyen herkesten soruyorum Allahaşkına siz herhangi bir konuda ne önerdiniz ? Bu öneriler düzenli olarak nerelerde nasıl duyuruldu? Sn. Baykal bu önerileri hangi mecralarda engelledi, nasıl engelledi? Sizler partiden bağımsız bireysel olarak hangi kanun önerilerini sunup nerelerde kimlere anlattınız?

İnanın bana Sn. Baykal nasıl muhalifse, kendisinin muhalifleri de aynı. Sonuçta muhalefetin muhalefeti bile yok.
 
Toplam blog
: 226
: 558
Kayıt tarihi
: 16.08.06
 
 

15 Nisan 1959 İstanbul doğumluyum. Marmara üniversitesi siyasal bilimler fakültesi mezunuyum. Ancak ..