Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

24 Ocak '11

 
Kategori
Çalışma Yaşamı
 

İstifa Eden İşçinin Eğitim Giderlerindeki Sorumluluğu

İstifa Eden İşçinin Eğitim Giderlerindeki Sorumluluğu
 

İşveren, istifa eden işçiden eğitim giderlerini talep edebilir. Fakat buradaki sorun bu giderlerin ne gibi şartlarda ve hangi miktarda olacağı konusu ortaya çıkmaktadır. Yargıtay’ın son zamanlardaki görüşü şu şekildedir. 

Öncelikle işçiye verilen eğitimin işçiye özel verilmiş olması gerekmektedir. İşveren bu giderleri yazılı delillerle kanıtlaması gerekmektedir. İşverenin yapmış olduğu masraf belirli olmalıdır. Ayrıca eğitim giderlerinin, işçinin çalıştığı ve çalışması gereken sürelere göre oran kurularak istenebileceği söz konusudur. 

İşverenin toplu olarak verdiği eğitimler sebebiyle yapmış olduğu giderlerin işçi başına düşen tutarı, aynı dönemde eğitim alan işçi sayısına bölünmek suretiyle belirlenir. İşçiye verilen eğitim ile ilgili olduğu belirlenmeyen giderlerden işçi sorumlu olmaz. Gerçekten işçi, eğitimden sonra çalışmayı yükümlendiği sürenin bir kısmında çalışmış ise işverene bu konuda katkı sağlamış olmaktadır, işçinin yükümlü olduğu sürenin tamamında çalışılmış olunması halinde ise işverence eğitim giderleri istenemez. Ayrıca 4857 sayılı İş Kanunu 78 ve devamı maddeleri hükümlerine göre iş sağlığı ve güvenliği önlemleri kapsamında verilmesi gereken eğitimlere ait giderler istenemez. Ayrıca verilen eğitimin önceki iş deneyimleri de dikkate alınarak bu eğitimlerin işçinin kariyer gelişimine etkisi olup olmadığı araştırılarak Mahkemenin ayrıca değerlendirme yapması da gerekmektedir. 

www.ismagdurlari.org Sitemizden iletişim telefonlarımıza ulaşabilirsiniz. 

 
Toplam blog
: 80
: 9564
Kayıt tarihi
: 05.07.09
 
 

1978 Lüleburgaz doğumluyum. İlk, orta ve lise eğitimimi Lüleburgaz'da tamamladım. İstanbul Üniver..