Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

23 Aralık '08

 
Kategori
İş Yaşamı - Kariyer
 

Istıraplı iş

Istıraplı iş
 

İş hayatımızda ne kadar çok patlama noktasına geldi değil mi?


10 yıldır profesyonel olarak çalışıyorum. Çok üst düzey yöneticiyle çalıştım.

-Evdeki sorunu işe taşıyan, mutsuz, özensiz, dolayısıyla kendini iyi anlatamayan, dinlemeyen
-Profesyonel davranışın arkasında insani duygularını kaybeden, katı, benbilirimci
-Hedef koyma startejilerini bilmeyen, çalışanı ulaşılamayacak taleplerle yıldıran, sarhoş
-Hayalperest, ayakları yere basmayan, kaynakları iyi yönetemeyen
-Ofisten hiç çıkmayan, insan ilişkileri zayıf, her başarıyı kendine mal eden ve takdir etmeyen


üst düzey yöneticilerle çalıştım ve halen çalışıyorum. Daha öğrenecek çok şey var, ancak şu anda artık tecrübeme saygı duyulur hale geldi. Ancak gün geçtikçe ısıraplı bir iş hayatı karşıma, karşımıza çıkıyor.

Bugün bir İK dergisi elime geçti hoşuma giden bir röportajdan bazı kısımları paylaşmak istedim;

The Three Signs of A Miserable Job kitabının yazarı Patrıck Lenconi ile röportajdan alıntılar;

Istıraplı iş; Kötü iş demek değildir, kötü iş algılayan kişinin gözlerinde yatar.
Bazı araştırmalar insanların %77 sinin işlerinden memnun olmadığını ortaya koyuyor. İş ıstırabının temel nedeni genellikle tek bir insana bağlıdır; "Çalışanın Doğrudan Bağlı Olduğu Kişiye"

Istıraplı bir işin 3 belirtisi;

İlgisizlik (Kişiler, eğer tanınmıyorlarsa işlerine bağlı olamaz.)
Ölçülemezlik(Herkes, yaptıkları işin birileri için önemli olduğunu bilme ihtiyacı duyar.)
Adsızlık(Başarı yada başarısızlığın somut değerlendirme ölçütleri olmadan, motivasyon kaçınılmaz olarak kötüleşir.)

Hepinize, 2009 yılında güzel bir çalışma yılı diliyorum.

Kaynakça; HR Dergi 08 Haziran Sayısı

 
Toplam blog
: 23
: 1189
Kayıt tarihi
: 16.12.08
 
 

1 Mart 1975 İstanbul doğumluyum. Özel bir sağlık kuruluşunda pazarlama alanında çalışıyorum. ..