Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

16 Mayıs '13

 
Kategori
Ben Bildiriyorum
 

İşveren, iş arayan engellinin ayağına geldi!

Beykoz Belediyesi’nin, İŞKUR ile ortak projesi kapsamında, Beykozlu işverenler; iş arayan engelli vatandaşlar ile bir araya gelerek, iş görüşmesi yaptılar.

Beykoz Belediyesi’nin, İŞKUR ile ortak projesi kapsamında, Beykozlu işverenler; iş arayan engelli vatandaşlar ile bir araya gelerek, iş görüşmesi yaptılar

Beykoz’da faaliyet gösteren 14 işyerinin temsilcisi, 15 Mayıs Çarşamba günü, saat: 10.00’da, Beykoz Belediyesi Düğün Salonu’nda bir araya geldi.

Sıra ile görüşmeye çağrılan işsiz vatandaşlar, söz konusu münhal pozisyonlar hakkında yetkililere sorular yönelttiler ve kendileri hakkında bilgiler aktardılar; firma temsilcileri de bunları not alarak, vatandaşları boş pozisyonlar ile ilgili olarak bilgilendirdiler.

Zeynep Kıratlı: Amacımız işe yerleşmenize aracılık etmek

Kadıköy İŞKUR Müdürü Zeynep Kıratlı, program açılışında yaptığı konuşmada, engelli işçiler ile işverenlerin buluşmasına vesile olan Beykoz Belediye Başkanlığı’na teşekkür ederek, “ sizinle daha yakın (olmamızı) ve yerinde hizmet vermemizi sağlar oldular; bu önemli” dedi. 

Beykoz’da oturan engelli vatandaşların, Kadıköy’e giderek, yorulmalarına engel olmak için söz konusu programı düzenlediklerini kaydeden Kıratlı , “ amacımız sizlerin bugün burada işe yerleşmenize aracılık etmek” açıklamasını yaptı.

Söz konusu toplantıları Kadıköy’de ayda 2 kez düzenlediklerini belirten Kadıköy İŞKUR Şube Müdürü, salonda bulunan işçi adaylarına şu şekilde seslendi: “ Sizden isteğim, kendinizi işverenlere doğru ve düzgün anlatmanız; bu, çok önemli. İşverenler bugün sizi işe almak için buradalar. Gönül, işe girerken hep çok iyisi olsun ister. Çok iyi maaşı olsun, evime çok yakın olsun, yemeği olsun, ikramiyesi olsun; her şey istenebilir. Ama bazen hepsini bir arada bulmak mümkün olmaz. O yüzden bir makulde buluşmanız önemli.”

İşverenlerde beklentiler

“ İşverenlerimizin de sizleri beden ve ruh sağlığınıza en uygun pozisyon ne ise, o işe yerleştirmeleri önemli. Bugün onlardan da bunu bekliyor olacağız.”

Yüzde 40 ve üzeri engel durumu olmalı

İlgili kanundan yararlanabilmek için, “ işe yerleştirmelerde yüzde 40 ve üzeri engel durumunun” varlığının önemli olduğuna işaret eden Şube Müdürü Kıratlı, işçi adaylarına şu tavsiyelerde bulundu: “ İşe girişlerde sigorta girişiniz olacağı için, eğer özürlü maaşı alıyor iseniz, bunları da bildirmeniz gerekecek. Kanunen almamanız gerekiyor. Bu da önemli.”

Boş kotalar sıfırlansın!

Konuşmasının devamında, işverenlere duyarlılıklarından ötürü teşekkürlerini sunan Kıratlı, şunları söyledi: “ İşverenlerden size uygun pozisyonlar yaratmalarını bekliyoruz. Özellikle, işyerlerindeki boş kotaları doldurmaları, sıfırlamaları bizim için önemli. Bunları da ayrıca takip ettiğimizi de bilmenizi istiyoruz.”

Beykoz Güncel Haber de oradaydı ve vatandaşlar ile konuştu

Beykoz Güncel Haber, buluşma gününe katıldı ve burada farklı özür derecelerine sahip vatandaşlar ile görüştü.

İşte, engelli vatandaşların aktardıkları:

Cevat GÜRSOY( 22, Fiziksel engelli)

Hevesim kırıldı

“ 100’e yakın iş başvurusunda bulundum. Çeşitli yerlere başvurdum; büro tarzında işlere bakıyorum. Bilgisayar sertifikam var. Buna rağmen iş bulamıyorum. İşsizlik, ciddi bir sorun haline gelmeye başladı artık. Engelli alımları ile ilgili de bir türlü geri dönüş olmuyor. Olsa bile, ya iş yerleri uzak oluyor, ya da yakın olsa bile bir türlü istenilen şey olmuyor. İşverenlerden daha hassas olmalarını bekliyorum. Dediğim gibi, çok fazla iş görüşmesine gittim; artık hevesim kırıldı. Hevesim kırıldı ama bir an önce işe başlamak da istiyorum.”

Ayhan AKIN ( 52, Kalbinden rahatsız)

7 senedir ilk defa bir haber geldi!

“ Aşağı yukarı 13-14 senedir işsizim. ‘ Neden şimdi?’ diye soruyorsunuz. Şimdi, çünkü şimdi haber verdiler. Beykoz Belediyesi Beyaz Masa’da 7 senedir kaydımız var. İlk defa bir haber geliyor. 15 gün önce anjiyo oldum. Kalp rahatsızlığım olduğundan dolayı kendi branşımda kimse beni işe almıyor. Ben tekstil sektöründe makastarlık yaptım. ‘ ölür, kalır; başımıza bela olur’ gibisinden işe alan yok. Ondan dolayı da uzun zamandır işsiziz. Bu 7 sene içinde tabii ki telefonuma mesaj geldi ama gelen mesajlarda 30- 45 yaş arası eleman arandığı yazıyordu; onlar da bize uymayan şeyler. Bugün için ise telefon ile arandım.

Yapabileceğim şartlarda iş bulduktan sonra niye çalışmayayım? Çok aşırı bir işsizlik var. Bir de vatandaşlarımızın en çok uğraştığı şey, iş değil, iş seçmek; ‘ benim işim rahat olsun’ bu şekilde iş aramak.  Normal (kişiler) için iş bulunabiliyor ama biz (engelliler) için ağır oluyor. Benim bugün bir tekstil ya da inşaat sektöründe çalışmam mümkün değil. Tekstilde aşırı toz beni mahvediyor. Emekliliğim yok. Emekliliğe özürlü olarak müracaat ettim, ancak kabul edilmedi.”

Mehmet Ufuk Kıyıcı ( 41, epilepsi hastası)

Artık gına geldi!

“ Az önce arkadaşın (Ayhan Bey’in) söylediği bazı şeylere ben katılmıyorum! Şöyle; arkadaş dedi ki, ‘ iş var, ama beğenmiyorlar!’ Biz beğenmemezlik yapmıyoruz. Ben 10 senedir İŞKUR’a bağlıyım, orada kaydım var. Ben, her yere (iş görüşmesine) gidiyorum. Ama maalesef epilepsi (sara) hastalığım var ve bu yüzden işe almıyorlar. Benim kimseye bir zararım yok. İçkim yok; hiçbir şeyim yok. Çalışkan adamım ama maalesef işe almıyorlar. Yanımdaki arkadaşım da aynı şekilde. Bunun gibi binlercesini gösterebilirim size; hiçbirini işe almıyorlar. Peki, nasıl olacak?

Ben 41 yaşında oldum, hala iş bulamıyorum. Ama kimse iş vermiyor ki! Nasıl olacak bu iş? Epilsepsi hastalığını 30 seneye yakındır çekiyorum.

İşe almadıkları için artık gına geldi. İŞKUR’a bağlı olmam, belki de on seneyi geçmiştir. Gına geldi artık, iş aramaktan gına geldi. İŞKUR’a gidiyorum; İŞKUR (firmalara) gönderiyor, bundan memnunum tamam ama işverenler kısmına gelince; işverenler bana hastalığımı soruyor. Ben, ‘ epilepsi’ deyince, ‘tamam, kursa bakma, seni alamam; ya düşersen, ya bayılırsan’ diyor.

Her türlü işe görüşmeye gittim ben. Buraya bugün gelen şirketlerin içinde bile vardır benim daha önce başvurduğum yerler. Maalesef, almıyorlar.

Özürlü emekliliğim var Allah’a şükürler olsun ama ben onunla geçinemiyorum. 730 TL. Evim kirada. Allah’tan ki, evlenmedim. Ben bir bayanı mağdur duruma düşürmek istemem. Bana iş versinler, ben çalışayım; evlilik onsan sonra kabulüm. Ama böyle giderse ne evlenmesi? Benim evim yok, kiradayım. Nasıl olacak bu iş?

Sayın Başbakan, ‘ özürlüler için şunları yaptık’ diyor; ‘ 27 bin tane özürlü alındı’ diyor. Tamam güzel de, bazı şeyleri de görmek lâzım. Peki bu salondaki insanlar ne o zaman? Ki, buraya gelmeyenler var daha. Ben sadece Beykoz için konuşuyorum.”

Pınar ŞİŞMAN ( 24, kulakta sorun)

“ İş için geldim. Çok iş aradım. Birçok yerden red cevabı geldi. Ben Açık Lise mezunuyum. Engelim sadece kulak; kulaklık takıyorum. Sağ kulağımda duyum az. Bugün inşallah olur.”

Mehmet MACİR ( 43, kulakta işitme ve buna bağlı olarak ruhsal sorun)

Acaba bulabilecek miyim?

“ Buraya iş bulmak için geldim. Yaklaşık 3 aydır işsizim. Acaba bulabilecek miyim, bulamayacak mıyım? Bunu düşünüyorum ama benim özel sorunlarım da var.  Ailem de hasta. Anneme ve kardeşime bakıyorum. O nedenle kısmi süreli, yarım gün iş arıyorum kendime.

Daha önce Kavacık’ta bir inşaat firmasında çalışıyordum. Orada beş buçuk sene çalıştım. Ancak 82 yaşındaki annem 2012 Temmuz’unda rahatsızlık geçirdi; yürüyemiyor. 42 yaşındaki kız kardeşim de ortopedik engelli. Evlere bakım için geliyorlar ama biz onlara ne kadar güvenebiliriz? Benim evde olmam, kapıyı açmam, onlara hoş geldin demem gerekir.

Kavacık’ta çalıştığım şirket beni idare etti. Sabah 2 saat eve gönderiyordu, akşam da aynı şekilde. Evim Ortaçeşme’de. Ama artık idare edemez noktaya gelince, işten çıkardılar.

Kısmi süreli iş bulursam, hem sigortamı öderim, hem sağlık hizmeti için prim ödememiş olurum. Çünkü maddi durumumuz iyi değil.”

Vatandaş ( 49, fiziksel engelli)

Yalan!

“ 10 senedir iş arıyorum Kadıköy İŞKUR’a 10 seneden de fazla kayıtlıyım. İşe çağrılıyorum, iş yerine gönderiliyorum ama bana diyorlar ki, ‘ bir hafta sonra seni çağıracağız’; çağrılmıyorum. Belki 50 defa gittim, ayrı ayrı bölümlere. Bunun içinde sadece ACARİSTANBUL’a işe girdim, orada da 9 ay çalıştım; 9 ay sonra devlet orayı kapattı. O gün bugündür, 7 – 8 senedir yine boşum. Bu sürede sadece A… firmasından teklif geldi; oradan da bana paket taşıma işi verildi. Ben zaten özürlüyüm. Bacaklarımda, sırtımda engelim var, nefes darlığım var. Paket taşıtmaya kalktılar, ben de ‘ hayır’ cevabı verdim.

Bugün buraya geldim, ‘sen git, biz seni çağıracağız’ diyecekler. Yalan! Olmayacak. Yalan olmasın. Benim gücüme göre bana iş versinler. Ben engelliyim, bana ona göre iş versinler. Benim tahsilim yok, ben masa başı iş istemiyorum ama bana benim yapabileceğim işi versin. Kadıköy İŞKUR’a 12 senedir kaydım var ama hiçbir cevap yok. Geliyor ama hamallık işi geliyor. Bu mu yapacağımız görev? Bugün bunu dile getireceğim. Bir hakkım var ise bu yaşantıda, ben hakkımı savunmak istiyorum. Benim şu anda bin günlük sigortam var. Evliyim, 6 tane çocuğum var. Çare arıyorum.”

Zübeyde Benli ( 49, Böbrek hastası)

Hayat çok zor

“ 5-6 senedir yazıldım Belediye’ye, bekliyorum. Bugün çağrıldım. Daha önce çalışmadım çünkü yaşımdan dolayı kimse beni işe almıyor. İş olarak ne sunarlar ise, bakacağız. Hayat çok zor. Nefesi bile parayla alıyoruz İstanbul’da. Kızım göğüs kanseri. Ben çok zor şartlarda yeşil kart ile ameliyat ettirdim kızımı. Böyle büyük, ciddi hastalıkların tedavisi bedava olsa? Benim gibi olan binlerce insan var.”

Mustafa Çolak ( 30, mental eksiklik)

Önceki iş yerimden sakatları çıkardılar

“ Daha önce A… firmasında çalışıyordum. İş stoka binince, işten çıkardılar. Yani, mal depoda çok yığılınca, 2 vardiya iken, bir vardiyaya düşürdüler. ‘Sakatları çıkaracağız’ dediler, 6 kişiyi işten çıkardılar. O arada ben de çıktım. Bugün buraya ümit ile geldim. 9 buçuk sene iş geçmişim var.”

Eşi Filiz Hanım:“ Hayat gerçekten zor. Eşim 7 aydır işsiz. Bebeğim 1,5 yaşında ve böbrek taşı var; Cuma günü ameliyat olacak. Çocuğuma haftada 2 kutu mama alıyorum, 100 TL! geçinmek çok zor. Biz kendimizden geçtik, çocuk için mücadele ediyorsun. Hastaneye gidiyorsun, sigortan olsa da, senden muayene parası kesiyorlar, ilaç parası kesiyorlar. Dünya para ödeyip geri geliyorsun. Şu an sigortamız da yok. Allah cümlemize yardımcısı olsun.”

İŞKUR Beykoz Hizmet Birimi görevlisi Oğuz Kaya

14 firma, toplam 55 kişi alacak

“ Bize başvurmuş engelli arkadaşlarımızı biz dün aradık. 226 tane bu şekilde arkadaşımız vardı. Bunlardan ulaştığımız 113 kişi, geleceklerini beyan ettiler. Bu kişiler içinden gelenler de 80 civarında diye tahmin ediyoruz. Firmaların da bize söylediği şu; 14 firmanın geleceğini ve toplam 55 kişinin alınacağını söylediler. Gönül ister ki, bu 55 kişinin hepsini bizden (Beykoz’dan) alsınlar.

Biz, Kadıköy İŞKUR’a bağlı olan beş ilçeden birisiyiz. Beykoz iş imkânlarının az olduğu bir yer. İnşallah olumlu geçer ise, 15 gün sonra burada bu görüşmeyi tekrar yapacağız. Bu görüşmeleri daha önce de yapmıştık; işçileri Kadıköy’e götürmüştük ve yaklaşık 25 kişi işe alınmıştı.”

Engelli gencin, salona inme mücadelesi!

Bu arada, Beykoz Belediyesi Düğün Salonu’nda iş görüşmeleri devam ederken, Atakan Tiryaki isimli engelli gencin, ağır tekerlekli sandalyesi dolayısıyla merdiven engelini aşamadığı görüldü. Sandalyesinin oldukça ağır olduğunu söyleyen genç, zahmet verme endişesiyle de olsa gerek, taşınarak indirimle isteğini ilkin kabul etmedi; ancak bir zaman sonra, dört kişinin desteğiyle, görüşmelerin yapılmakta olduğu salona indirildi.

Belediye Başkanı’nın önerisi

Beykoz Belediye Başkanı Yücel Çelikbilek de,  programa uğrayarak, burada İŞKUR yetkilileri ile bir müddet sohbet etti.

Sohbet sırasında, Perşembe günleri gerçekleştirilen Halk Günleri’nde, kendileriyle görüşmeye gelen vatandaşların iş talebinde bulundukları hatırlatmasında bulunan Yücel Çelikbilek, bu görüşmelere İŞKUR temsilcilerinin de katılabileceğini ve bu şekilde, vatandaşın, işsizlik sorununa daha hızlı çözüm sunulabileceği önerisini dile getirdi. Belediye Başkanı’nın söz konusu önerisi, İŞUR yetkilileri tarafından da ilgi gördü.

Dikkat çeken bir nokta

Engelli işçi ve işveren bululmasının dikkat çeken bir noktası da, söz konusu buluşmaya İŞKUR tarafından 14 iş yeri davet edilmiş olmasına rağmen, görüşmeler başladığında, hatta bazı vatandaşlar görüşmelerini tamamlayarak, evlerine döndükten sonra dahi, bazı işyerlerinin kendilerine ayrılmış olan masalarda görev yapacak temsilcilerinin salona henüz gelmemiş olmalarıydı.

Haber: Arzu Başlantı

www.beykozguncel.com

 
Toplam blog
: 230
: 1315
Kayıt tarihi
: 26.08.12
 
 

Doğum yeri: Berlin Siyasal Bilgiler Fakültesi, Uluslararası İlişkiler Bölümü mezunu (Bölüm ve fakül..