Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

09 Kasım '06

 
Kategori
Yurtdışı Eğitim
 

İsviçre'de üniversite eğitimi

İsviçre'de üniversite eğitimi
 

Türkiye'deki meslektaşlarım olan ve yurtdışında okumaya devam etmek isteyen öğrenci arkadaşlara İsviçre'deki eğitim ile ilgili biraz bilgi vermek istiyorum.

İlk önce eğitim sistemi ile ilgili biraz bilgi vereyim. Buradaki üniversite eğitimi biraz değişik. Üniversitenin ilk senesinden ödevler ve sunumlar hazırlanmaya başlanıyor. Ve bu hazırlanan ödevler de, sunumlar da teknik içerik kadar önemli. Yapilan ödevin bilimsel kaynaklara dayandirilmasi, kaynakcanin her zaman belirtilmesi cok önemli. En basindan beri ögrenciyi bilime yönlerdirme var. Bizdeki gibi degil. Bizde bir tilki türünün latince ismi hosumuza gitmediyse, bu ismi hemen degistirebiliyoruz.

Neyse konudan sapmayayim. Burdaki egitim sistemi gecen seneye kadar Bolonya sistemiydi (Zürih Üniversitesi'nden bahsediyorum). Bu dönem BA'ya gecildi. Eski sistemde iki sene Grund (ilk), diger iki sene de Haupt (ana, esas) egitimden olusmaktaydi. Dört sene bittikten sonra diploma tezi geliyordu. Ondan sonra da egitim bitiyordu. Ama simdiki egitimde, egitim süresi 3 seneye indirildi. Eski sistemin dört senesine denk gelebilmesi icin, yeni sistemde üc seneden sonra iki sene de master yapmak gerekiyor.

Buradaki üniversiteye kayit yaptirmak icin gereken sartlar:

1-) OSS sinavini kazanip, dört senelik bir okula kayit yaptirmak.

2-) Burada bes dersten olusan sekiz aylik bir kursa gitmek. Bu kursun almanca, ingilizce, matematik, tarih, cografya ya da fizikten toplam sekiz sinava girmek. Not sistemi 1-6 kadar. En iyi not 6. Almanca haricindeki diger dört dersten ortalamanin 4 düsmesi gerekiyor.

3-) Tabii ki burada masraflari karsilayacak birinin olmasi.

Vize basvurusu Türkiye'den yapilmakta.

Diger üniversitelerin koymus oldugu kosullari asagidaki siteden bulabilirsiniz.
http://www.crus.ch/mehrspr/enic/kza/laender/tuerkei.htm

Asagidaki sitede de yukarda söylediklerimin kisa bir özeti bulunmakta. Site sadece almanca ve ingilizcedir.
http://www.studentoffice.unizh.ch/admission.html

Umarim biraz yardimci olabilmisimdir.

 
Toplam blog
: 4
: 9943
Kayıt tarihi
: 09.11.06
 
 

1983 Konya doğumluyum. Şu anda yurtdışında tarih, sosyoloji ve siyasal bilgiler eğitimi alıyorum...