Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 
 

Necmettin Rıfat Arman

http://blog.milliyet.com.tr/arman

10 Eylül '12

 
Kategori
Siyaset
 

İsyan etmek geliyor içimden

Sabahları haber kanallarını açarken korku duyuyorum.

Şehit haberleri gelince içim cız ediyor.

Yaralı haberlerinde, sakat gencecik insanların hüzünlü bakışları gözümün önüne geliyor. Oysa her yaralı sakat kalmayabilir.

Geçen hafta 25 insanımızı daha bir günde yitirdik.

Kaza dediler. Bakanı dinlerken isyan etmeye başladım. Hindistan, Pakistan örneği kanımı dondurdu. Bir de o son günlerde hep kullanılan takdir-i ilahi... Kötü olan her şeyi Allaha havale edip iyi olanı sadece biz yaptık diyen zihniyetin çıkarcı tavrı... 

Haftaya hangi kadrolarla girdikse aynı kadrolarla çıktık. 25 can gitti, tek bir istifa iması dahi gelmedi.

Haber kanallarının karşısında kızıyorum.

Televizyona bakıp korkuyorum.

"Orda bir köy var uzakta." Diyerek başlayan ilkokul şarkısını anımsıyorum."O köy bizim köyümüzdür" diye devam ederdi. Demirtaş öyle olmadığını söyledi. Erdoğan bunu duyunca esip gürledi.

Kızıyorum elimde değil. Vali, Genel Kurmay Başkanı, plaket, kilim, her kafadan çıkan onlarca ses... Günler günleri kovalıyor, ateş düştüğü yeri yakıyor. Korkuyorum...

İstanbul'dan ilk ayrılışımı anımsıyorum. Gittiğimiz marmara bölgeside bir başka şehir. Nüfusu 9700. Oradaki çocuklar bana bakıyor, "Parlak" diyorlar. Önceleri kızıyorum. Sonra, sonra alışıyorum. Hatta parlak dediklerinde dönüp bakıyorum.

İşte onun için korkuyorum. Şehit haberlerine bu güne kadar alışmadım ama bir gün alışırım diye korkuyorum.

Bir de "onlardan kaç kişi?" sorusunu sormaya başlarsam diye korkuyorum.

...

Umut tacirleri ve ölüme götürdükleri zavallı insanlar.Çoğunluğu Suriyeli... Hep aynı kıyılar... Son senelerde unuttuğumuz insan kaçakçılığının yeniden hortlaması.

İzmir gibi bir kentte yaşanan hüzün.

Oysa Suriye olayları ile birlikte bu tür kaçakçılığın gündeme gelmesini beklemek için kahin olmaya gerek yok.

Güvenlik zafiyeti olduğu açık.

Ama ne olacak, kaza deyip geçilecek, nede olsa ilahi takdir. Kimse kimseden hesap sormayacak. Ülke yol geçen hanına dönmüş ,sorumlusu bulunamıyacak

...

Acılı babanın isyanına tanık oldum. Türkçesi iyi değildi ama meramını çok iyi anlattı. İsyanı yargı kararınaydı. Oğlunun ölümüne neden olan sanık polis memuru hakkında müebbet hapis istemi ile açılan dava sona ermiş, sonuç olarak sanık ceza almamış. İddianamede istenilen ceza ile yargılama sonunda verilen hüküm arasında bu kadar fark olursa o acılı baba isyan etmez mi?

Eder, ederde; benim duymam ne fark eder?

...

İçim kaskatı. Yazmak istemiyorum. Yazdıkça aklıma gelenler karşısında dehşete düşüyorum.

 
Toplam blog
: 35
: 289
Kayıt tarihi
: 14.08.12
 
 

İstanbul Üniversitesi Hukuk Fakültesi mezunuyum. Çalışma yaşamım DİSK dergisinde başladı özel..