Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

20 Mayıs '12

 
Kategori
Güncel
 

İtalya'da bomba ve deprem şoku

İtalya'da bomba ve deprem şoku
 

Bomba'dan sonra...


Bugünlerde dehşet verici haberlerle uyanıyor İtalyanlar. Brindisi'de Morvillo-Falcone adlı okulun önünde bombalı bir eylem minik bir canı aldı. İtalya şaşırdı kaldı. Dün gece de merkez üssü Emiglia-Romania olan 6.0 şiddetinde bir deprem oldu. Deprem bütün Kuzey İtalya'da Venedik de dahil olmak üzere şiddetli bir şekilde hissedildi.

Bu iki hadise de aslında dünyanın hemen hemen her bölgesinde karşılaşmaktan hep korktuğumuz; ama karşılaşma ihtimalini de gözden çıkaramadığımız bir gerçek olarak önümüzde duruyor. Bilhassa bomba haberleri gerçekten büyük etki yaratıyor. Türkiye'den böyle haberler geldikçe ben İtalya'da hep kendimi kötü hissettim. Çevremdeki insanlar bana sürekli Türkiye'nin ne kadar da güvensiz bir yer olduğunu söylüyordu. Türkiye'de normal ölüm yok mu? Bombadan ölmediysen depreme yakalanma olasılık yüzden yükseliyor, depremden kaçayım derken trafik terörüne kurban gidiyorsun; yahut bir Fenerbahçe-Galatasaray derbisi şehidi olabiliyorsun. Bütün bunları aşmayı başarıp öğretmen olarak atanıyor bu sefer  terör maduru oluyorsun. Bunlardan hiç biri seni bulmaz ise eğer kadınsan şiddete maruz kalıyorsun. Gazeteciysen karanlık bir hücreye mahkumsun. Bütün bunlara denk gelmeyip İtalya'ya gelmeyi başardıysan peki?

İtalya iki gündür şok üstüne şok yaşıyor. Önce bomba ardından deprem gerçeği ile yüzleştiler. Geçen sene bir İtalyan tanıdığım Ankara'daki bombalı eylem ve Van depremi sonrası Türkiye gezi planını iptal etmişti. Bunu benimle paylaşırken de kendimi güvende hissetmeyeceğim. Her an ölüm korkusu yaşayacağım. Ne işim var demişti. Ona sadece bu iki üzücü hadisenin her an her yerde olabileceğini söylemiştim. Fakat üslubuna ve ülkemden bu tonda bahsetmesine de sinirlenmiştim. Bugün ne düşünüyor bilmiyorum. Çok da ilgilenmiyorum işin aslı. Beni daha çok ilgilendiren şey hayatın bize sundukları karşısında bu kadar aciz olmaya mahkum edilmemiz. Daha dün gece Venedik'te ne kadar da güvenle gece bile yürüyüşe çıkabilmenin mutluluğundayken bugün benden çok daha güçlü ve neticeleri korkutucu iki hadisenin üzerimde bıraktığı olumsuz havanın etkisindeyim...

 
Toplam blog
: 79
: 5412
Kayıt tarihi
: 25.10.11
 
 

Dr. Serap Mumcu Geronazzo, Padova Üniversitesi Tarih bölümünde doktoramı tamamladım. Tarih, Sanat..