Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

10 Mayıs '09

 
Kategori
Doğa Sporları
 

İtalya Turunda ilk etap

İtalya Turunda ilk etap
 

2009 Giro İtalya


Lance ARMSTRONG'UN müthiş dönüşü'

41 gün önce Condator’la beraber koşacakları ilk yarış olan Castilla ve Leon Turu’nun ilk etabında düşüp köprücük kemiğini kıran Lance Armstrong ilk önce yarışamayacağını sandık. Ben bile tereddüt içersindeydim. Ama inanın bu insan üstü iyileşip Giro’da yer aldı.

<ımg alt="Lance Armstrong leads the Astana team during the first stage of the Giro d'Italia, Tour of Italy cycling race, a team time trial in Venice Lido, Satur" src="http://d.yimg.com/i/ng/sp/ap_photo/20090509/all/t3799311.jpg">

Lance Armstrong

Birazda kendisinden bahsetmek gerekirse 1996 yılında yakalandığı testis kanserini yenerek 1999 yılından başlamak üzere üst üste 7 yıl boyunca yarıştığı Fransa Bisiklet Turunda şampiyon olan ve bu turda üst üste şampiyon olma başarısını gösteren Armstrong 2005 yılında son şampiyondan sonra bisiklet sporunu bırakmış ancak kanserle mücadele çerçevesi içersinde geçen yıl bisiklet sporuna başlama kararı almıştır. Bu sene programında Castilla ve Leon turuna başlayarak içine Giro ve Fransa Bisiklet Turlarını katan büyük üstat kanser olan insanlara moral vermek ve mücadele etmelerini vurgulamak.

Dün Vicenza da ilk etap vardı ve 20,5 km oldukça düz ve engelleme olmayan zamana karşı takım yarışı idi. Türkiye saati ile ilk takımın 16,35’de start aldığı sonra ki takımların da her 5 dakika ara ile start alarak zamana karşı yarışıyorlardı. En son olarak sahneye Astana takımı çıkacaktı. Ki Astana takımı geçen yıl takım halinde birinciliği ele almıştı. O nedenle son defa platforma gelecekti.

<ımg alt="U.S. Lance Armstrong, number 21, pedals with teammates during the first stage of the Giro d'Italia, Tour of Italy cycling race, a team time trial in V" src="http://d.yimg.com/i/ng/sp/ap_photo/20090509/all/t3799139.jpg"> <ımg alt="Astana team's Lance Armstrong, number 21, pedals with teammates during the first stage of the Giro d'Italia, Tour of Italy cycling race, a team time t" src="http://d.yimg.com/i/ng/sp/ap_photo/20090509/all/t3799137.jpg">

İşte Astana takımı ve 21 numaralı izlediğimiz bisikletçi Lance. Armstrong.

Bilmem ki Türkiye’de bisiklet sporuna ilgi ne kadardır. Ama benim gibi bisiklete binen ve bu sporu yapan insanlarımız tek tük olsalar da Lance Armtrog sayesinde Eurosport karşısına geçeceklerini sanıyorum. Bu vesile ile belki bu spora karşı ilgi daha da artar diye düşünmekteyim.

Ben de elimden geldiği kadar bu sene 9 Mayıs ile 31 Mayıs arasında Giro bisiklet yarışlarından sizlere haberdar etmeye çalışacağım sevgili dostlar. Bununla beraber bu yarışın diğer bir özelliği Napoli kentine uğrayacak olması ve meşhur Venüs yanardağına çıkıyor olması. Öyle ki ben 1970-1972 tarihlerinde Napoli kentinde yaşadım. Ben oraya niçin gittim, neden gittim ve orada ki anılarımı yeri gelince anlatacağım.

Bu sene de İtalya Bisiklet turu 100 yaşını kutluyor. Savaş yılları hariç 1914-1918 ile 1939-1945 yılları arasında yapılamadı o nedenle bu sene 92’ncisi düzenleniyor.

<ımg height="196" alt="Cavendish in pink after opener" src="http://d.yimg.com/i/ng/sp/eurosport/20090510/25/eb9e9d63f747e271a034c9a0f317e9bf.jpg" width="377">

İlk etap birincisi ve ilk pembe mayonun sahibi Mark Cavendish

Ve dün Team Colimbia takımı finiş çizgisini 21 dakika 50 saniye’de ilk geçen takım oldu. Ve bu takımın içersinde yer alan Mark Cavendish klasman birinciliğine verilen pembe mayonun da ilk sahibi oldu. Mark Cavendish bugün koşulacak 156 kilometrelik Jesolo-Trieste etabında pembe mayoyu giyecek.

Dünkü yarışta oluşan derece şöyledir.

Sıra

Adı ve Soyadı

Ülke

Takım

Derce

Fark

1

Mark CAVENDISH

GBR

THR

21'50"

0

2

Marco PINOTTI

ITA

THR

0

0"

3

Edvald BOASSON HAGEN

NOR

THR

0

0"

4

Michael ROGERS

AUS

THR

0

0"

5

Thomas LOVKVIST

SUE

THR

0

0"

6

Mark RENSHAW

AUS

THR

0

0"

7

Kanstantsin SIUTSOU

BLR

THR

0

0"

8

Morris POSSONI

ITA

THR

0

0"

9

Michael BARRY

CAN

THR

0

0"

10

David ZABRISKIE

USA

GRM

0

6"

11

Thomas DANIELSON

USA

GRM

0

6"

12

Tyler FARRAR

USA

GRM

0

6"

13

Christian VANDEVELDE

USA

GRM

0

6"

14

Bradley WIGGINS

GBR

GRM

0

6"

15

Lance ARMSTRONG

USA

AST

0

13"

16

Janez BRAJKOVIC

SLV

AST

0

13"

17

Christopher HORNER

USA

AST

0

13"

18

Yaroslav POPOVYCH

UKR

AST

0

13"

19

Levi LEIPHEIMER

USA

AST

0

13"

20

José Luis RUBIERA

ESP

AST

0

13"



Size şimdi de tur hakkında kısa bilgiler de vereyim.

<ımg height="713" alt="" src="http://img513.imageshack.us/img513/980/stages.jpg" width="602">

Etaplar :

<ımg alt="" src="http://img91.imageshack.us/img91/1048/etaplist.jpg">


Etapların Yol Profili :

<ımg height="923" alt="" src="http://img151.imageshack.us/img151/4240/routeprofile.jpg" width="615">


Etap 2

10 Mayıs 2009 — Jesolo > Trieste - 156 km

Bu etap da neredeyse dümdüz. Sadece etap içinde yer alan ufak bir tırmanış bölümünde en iyi zamanlamayı yapan yeşil formayı giymeye hak kazanacak. Trieste’ye gelindiğinde yarışçılar burada üç tur atarak etabı tamamlayacaklar.

Etap 3

11 Mayıs 2009 — Grado > Valdobbiadene - 200 km

Bu etap ise ortalara doğru çok hafif yükselen, ortadan sonra hafifçe inişe geçen, genel olarak düzlük bir etap olsa da bitiş kısmında zorlu bir tırmanış bulunuyor.

Etap 4

12 Mayıs 2009 — Padova > San Martino di Castrozza - 165 km

Bu bölüm Giro’nun ilk dağ etabını teşkil ediyor. Etabın 123 kilometrelik kısmı tırmanışla geçecek ve San Martino di Castrozza Dağı’nda bitecek.

Etap 5

13 Mayıs 2009 — San Martino di Castrozza > Kastelruth - 125 km

Giro 2009’daki en kısa yol etaplarından biri olmasına karşılık yolun profili son derece sıra dışı bir yapıya sahip. Bir önceki gün San Marino di Castrozza Dağı’nda 4. Etabın bittiği noktadan başlayacak, uzun ve dik bir inişin ardından hemen oldukça dik ve kesintisiz bir eğimle tırmanışa geçecek ve İsviçre Alpleri’nin başlangıcında sona erecek. Görece kısa olmasına karşılık turun en zorlu etaplarından biri.

Etap6

14 Mayıs 2009 — Brixen > Mayrhofen (Avusturya) - 242 km

Giro 2009’un en uzun etaplarından biri. Etabın ilk yarısı inişli çıkışlı ve kategori dışı yokuşlar içeriyor. İkinci yarıda ise iki kısa tırmanış arasında 22 kilometrelik mükemmel bir düzlük yer alıyor. İkinci tırmanışın hemen ardından bir iniş ve sonrasında tekrar 11 kilometrelik bir düzlükle Avusturya’da sona erecek. Yolun yapısı ve etap içindeki düzlükler göz önüne alındığında turu kazanacak yarışçıyı büyük oranda belirleyecek bir etap olması muhtemel. Zira performansı iyi olanlar bu etaptaki düzlükleri kullanarak arayı açmaya çalışacaklar.

Etap 7

15 Mayıs 2009 — Innsbruck (Avusturya) > Chiavenna (İsviçre/İtalya Sınırı) - 244 km

Uzun soluklu bir başka etap daha. Bu etapla birlikte yarış İsviçre’den geçerek İtalya’ya geri dönüyor. Etabın ilk 200 kilometrelik kısmı neredeyse kesintisiz bir tırmanışla geçecek ve 1815 mt irtifadaki Passo Molaja Zirvesi’ne ulaşacak. Bu noktadan sonra son derece dik bir eğimle inişe geçecek olan etap, Chiavenna’da sona erecek. Bitişte gayet yüksek hızlara tanık olmak mümkün olacak.

Etap 8

16 Mayıs 2009 — Morbegno > Bergamo - 208 km

Bu etapta iki önemli tırmanış bulunuyor. İlk olarak son derece sarp bir dağ olan Culmine di San Pietro Tepesi’ne uzun bir tırmanış olacak. Hemen ardından iniş ve sonrasında inişli çıkışlı bir şekilde devam edecek. Sonunu kestirmenin kestirmenin en güç olduğu ve dengelerin değişmeye en müsait olduğu etaplardan biri.

Etap 9

17 Mayıs 2009 — Milano - 155 km

Bu etap bir turlama yarışı olacak. Etabın hemen başında 11 kilometrelik bir çıkış bölümü yapılacak ve sonrasında Milano içindeki 16 kilometrelik bir parkurda 9 tur atılarak etap tamamlanacak. Tamamen düzlük olan bu etap, turun önde gelen sprint yarışçılarının çekişmesine sahne olacak.

Dinlenme günü

18 Mayıs 2009

Etap 10

19 Mayıs 2009 — Cuneo > Pinerolo - 250 km

Giro 2009’un en uzun ve aynı zamanda da tam anlamıyla bir dağ etabı. Pek çok zirveye tırmanacak olan bu etabın bir bölümü Fransa’dan geçecek ve genel olarak Fransa-İtalya sınırı üzerindeki Alpler’de seyredecek. Son kısmındaki Sestrière tırmanışından sonra bir de teknik iniş bölümü içeren bu etapta yağışlı bir hava da eklenirse ciddi kazalar olması kaçınılmaz görünüyor.

Etap 11

20 Mayıs 2009 — Turin > Arenzano - 206 km

Sonlara doğru 19 kilometrelik tırmanış ve hemen ardından dik bir iniş haricinde genel olarak düzlük seyreden ve kayda değer bir eğim içermeyen bu etapta yine sprint yarışçılarının çekişmesi ön plana çıkacak.

Etap 12

21 Mayıs 2009 — Sestri Levante > Riomaggiore - 61,7 km (ITT)

Turun ilk bireysel zamana karşı yarış etabı (Individual Time Trial - ITT) olan bu bölüm, hem uzun olması hem de dik tırmanışlar içermesiyle zorlu bir etap olacak. Bu etapta başlıca iki tırmanış göze çarpıyor. Lance Armstrong’un kendini gösterdiği bir etap olması bekleniyor.

Etap 13

22 Mayıs 2009 — Camaiore > Florence - 150 km

İlk 60 kilometrelik bölümünde oldukça kısa birer tırmanış içeren iki tepecik dışında tamamen düz ve görece kısa bir etap. Bitiminde sprint yarışçılarının ataklarıyla ön plana çıkacakları hızlı bir etap olacak gibi görünüyor.

Etap 14

23 Mayıs 2009 — Campi Bisenzio > Bologna - 174 km

Göze çarpan başlıca dört tırmanış içeren ve sonunda da kısa bir tırmanışla biten zorlu bir dağ etabı daha. Buna karşılık ilk 24 kilometrelik nispeten düzlük kısımdan sonraki ilk tırmanışta amansız ataklar bekleniyor.

Etap 15

24 Mayıs 2009 — Forli > Faenza - 159 km

Başka bir dağlık etap daha. Bu etapta son derece dik olmalarıyla göze çarpan başlıca dört tırmanış yer alıyor. Bitiş kısmında ise 10 kilometrelik bir düzlük bulunuyor.

Etap 16

25 Mayıs 2009 — Pergola > Cagli - 237 km

Tüm tırmanış türlerini içeren son derece zorlu ve teknik bir dağ etabı. Etabın ilk bölümlerinde kısa tırmanışlar içeren beş tepenin ardından üç büyük dağa tırmanılacak ve son kısmında Monte Petrano’nun zirvesinde yine tırmanışla biten bir etap olacak.

Dinlenme günü

26 Mayıs 2009

Etap 17

27 Mayıs 2009 — Chieti > Blockhaus - 79 km

Mesafe olarak son derece kısa bir etap. Buna karşılık 2064 mt’deki Blockhaus Zirvesi’ne oldukça dik ve kesintisiz bir tırmanış gerçekleşecek. Bu bölüm aynı zamanda Giro 2009’un en yüksek tırmanış etabını oluşturuyor (İtalya sınırları içinde). Tırmanışın ilk 40 kilometrelik kısmı neredeyse tamamen düzlükken, onu izleyen 18 kilometrelik kısımda yokuşlar kendini hissettirecek ve akabinde kalan 21 kilometrelik kısımda yarışçıları son derece dik bir tırmanış bekliyor.

Etap 18

28 Mayıs 2009 — Sulmona > Benevento - 181 km

İlk 20 kilometrelik bölümdeki dik tırmanışın ardından oldukça uzun ve teknik bir iniş içeren bu etabın ikinci yarısında eğim azalıyor (iniş) ve başka tırmanış bulunmuyor. Bu nedenle ikinci yarısında sprint yarışçılarının kendini gösterdiği ve genel olarak inişle geçen bir etap olacak.

Etap 19

29 Mayıs 2009 — Avellino > Vezüv Dağı - 164 km

İlk 150 kilometresi inişli çıkışlı gidecek olan bu etapta yaklaşık 478 metre irtifadaki S. Angelo tepesine tırmanıldıktan sonra son 13 kilometrelik kısımda, günümüzde halen aktif bir volkan olan 1000 metre irtifadaki meşhur Vezüv Dağı’na yapılacak oldukça dik bir tırmanışla etap sona erecek.

Etap 20

30 Mayıs 2009 — Naples > Anagni - 203 km

Bitime yakın gerçekleşen küçük bir tırmanış haricinde oldukça düz bir etap. Roma’daki zamana karşı yarıştan önce sprint yarışçılarının son kez sahne alacağını ve rakiplerine fark atmak için bütün güçlerini ortaya koyacakları bir etap olacağını tahmin etmek zor değil.

Etap 21

31 Mayıs 2009 — Roma - 15,3 km (ITT)

Giro 2009 bu etapla Roma’da sona eriyor. Daha önceki yıllarda geleneksel bitiş noktası hep Milano olmuştu. Bu yılki son etapta ise Roma içinde bireysel zamana karşı yarış yapılacak ve akabinde İtalya Turu’nun galipleri ilan edilecek.

Bugünlük bu kadar yeter. Diğer etaplarda görüşmek üzere.

 
Toplam blog
: 540
: 3176
Kayıt tarihi
: 02.01.07
 
 

Hiç bir motorlu araca binmeyi sevemedim. Daha doğrusu sevdiremediler. Onun yerine iki tekerlekli ..