Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

18 Ağustos '12

 
Kategori
Alışveriş - Moda
 

İtalyan modası nedir?

İtalyan modası nedir?
 

İtalya'nın dünya modasının öncülerinden olduğu hep konuşulur. İtalyan kesim bir pantolon ve ya ceket hep tercih edilir. Kadınlar birbirlerine özellikle "İtalya'dan alındığı" vurgulanan kıyafetleriyle hava atarlar. İtalya moda konusunda o kadar öncüdür ki buraya her yıl sadece alışveriş yapmak için gelen on binlerce insan vardır. İtalya'ya ilk geldiğim zamanlar vitrinini çok beğendiğim bir mağazadan ilk alışverişlerimi yapıp evime döndüğümde etiketleri hiç okumadığımı farkettim. Zira hepsinde de "made in Turkey" yazıyordu. Tamam tamam gülmeyin alışverişten öyle çok da anlayan biri olmadığım zaten aşikar. Moda dergilerine son dönem eleştiriler yapabilecek biri hiç olmadım. Ama benim de kendimce tespitlerim oldu. Moda üzerine de söyleyecek birkaç şey bulmuş olmanın keyfinden mahrum kalmak istemedim.

İtalyan Modası:

İtalyan stili, İtalyan çizgileri, İtalyan modası, İtalyan tarzı diye konuşulan şeyler kesinlikle doğru. Ancak bu moda anlayışı bana biraz 1920'leri hatırlattı nedense. Çok modern çılgın şeyler görmedim vitrinlerde.Hele o marka olmuş İtalyan firmalarının Venedik'te San Marco Meydanı'na doğru yol boyunca uzanan vitrinlerine bakınca oldukça klasik çizgiler ve renklerle hazırlandıklarını daha net görürsünüz. Oldukça sade görünen ama iddiasından taviz vermeyen, fiyatıyla can yakan ben kalitenin adıyım diyen bu tasarım şaheseri şeylerden edinmeyi diliyorum en kısa zamanda kendim için :)

Venedik sokaklarındaki tespitlerime gelecek olursak;

İtalyan erkekleri güzel giyiniyor. Kendilerine has tarzları var. Kibarlar (Yakından tanımadığınız müddetçe. Bu sonraki deneyimlerden kazanılmış bir deneyimdir.) Giyim kuşam İtalyan erkeği için önemli ve eski bir modayı takip ediyorlar. En azından Venedik’te giyim kuşam konusunda genel bir tarz var. Çoğu beyefendinin hala kaliteli mendiller kullamakta olduğunu farkettiğimde çok şaşırmıştım. Ancak anladım ki İtalyanlar bizim çok eski bir alışkanlık diye rafa kaldırdığımız bez mendilleri hala kullanıyorlar.

Venedikli yaşlı kadınlar içerisinde her halinden pahalı olduğu belli olan eski moda kaban ya da kürklü olanlar çok fazla. Ancak giyim konusunda özenliler. Saçlar da özenli. Makyajlı olanlar da hiç az değil. Genç bayanlar içerisinde makyaj yapanlar yok denecek kadar az neredeyse. Elbette giyimler de daha modern. Mini şortlar ve minicik etekler yazın herkesin üzerinde ve mevsim sıcaklığı normalin üzerine çıktığında transparan giysiler de oldukça fazla görülüyor.

Kış mevsiminde havaların da yağışlı olması nedeniyle kadın-erkek herkesin elinde baston şemsiyeler olduğunu gördüm. Neden bu kadar büyük ve modası geçmiş şemsiyeleri kullandıklarına yağmur yağdıktan sonra daha iyi anladım. Venedik’te yağmur yağdığı zaman kendinizi ne kadar korursanız koruyun ıslanmamak mümkün değil. Fakat baston şemsiyesi olanlar daha şanslı onlar kendilerini daha iyi koruyorlar. Bir de şemsiyeler o kadar renkli ki bir köprü üzerinden aşağı yol boyu baktığınızda şemsiyelerin ortaya çıkardığı bir renk cümbüşü görüyorsunuz.

Çok renklilik sadece şemsiyeler ile sağlanmıyor elbette. Bu şehirde sanırım renkleri kullanmak bir cesaret olarak algılanmıyor. Gözlük çerçeveleri, eldivenler, şapkalar, bereler, paltolar, pantolonlar ve ayakkabılar kısacası bir renk cümbüşü sarıveriyor her yanınızı. Anladığım kadarıyla burada kot pantolonunu sadece öğrenciler giyiyor. Fakat gençler içerisinde de renkli pantolon modası hâkim olmalı. Zira pembeden, mora, sarıdan, turuncuya her türlü renkte pantolon giymiş birileri görmek mümkün. Venedik’e geleceklere altın öğütlerimden biri de bu olacak. En cesur, en renkli giymeye ne kadar korktuğunuz kıyafetiniz varsa getirin burada doya doya giyin.

 
Toplam blog
: 79
: 5412
Kayıt tarihi
: 25.10.11
 
 

Dr. Serap Mumcu Geronazzo, Padova Üniversitesi Tarih bölümünde doktoramı tamamladım. Tarih, Sanat..