Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

03 Ekim '19

 
Kategori
Deneme
 

İtibarla İşim Olmaz

İtibarla işim yok diyorum ki zaten itibarım da yok ama bunun bana çok zararı oldu. Biraz da beceriksizliğin ve tembelliğin etkisiyle silik kaldım. Bu yazıyı bile korkarak yazıyorum; ya, “Kedi ulaşamadığı ete…”derlerse.

Ben ne dersem deyim itibar popüler ve herkes itibarlı olmak istiyor. Pozisyonum uygun olsaydı da “İtibarla işim olmaz” deseydim o zaman kimse bana “Kedi ulaşamadığı ete…” demezdi.

İtibarı tartışılır yapan itibarı yaratan unsurlar… Parası olan itibarlı mesela. Allah güzel yaratmış itibarlı. Bazı mevkiler sadece adıyla itibarlı, vali bey mesela. Bilmem kimin çocuğu, itibarlı.

İyi de hak edilmiş itibar nedir? Var mı böyle bir şey? Ülkesi ve insanlık için hayırlı işler yapmış. İyi ama bunların da doğuştan üstün özellikleri var, bende yoksa nolacak? Bu durumda herkes itibarlı olamıyor. İyi bir insan, çalışkan filam itibarlı oluyor mu?

İtibar genetik özellikleriyle belli başarıları sağlayan kimseler için söz konusu. Picasso kendi çabasıyla mı Picasso, yeteneği olmasa çoban olacaktı.

Fakat anlamadığım, Picasso olmayanların da itibarı var. Dürüst, gururlu, çalışkan… Hamal Rıza da böyle ama itibarı sıfır. İtibar zenginlik, mevkii, yiğitlik, bilgi ve kültür… Ve güzellik de itibar.

Zengin, mevki sahibi ve güzel olsaydım itibar beklerdim ama bunlar da elimizde değil sanki…

Çok tartışmalı bir konu. İtibar sadece bu üçüyse ve bunlar için de doğuştan bir yetenek gerekiyorsa (zenginlik ve mevkiinin çalışılarak elde edilebileceği söyleniyorsa da bu doğru değil, bence bunlar için de yetenek gerekir) ve bu yetenek bizde yoksa istesek de itibarlı olamayacağız demektir.

Boşuna itibar mücadelesi vermeyin, itibar belli bir sınıfa özgü; doğuştan yetenekliler sınıfı, kalanımız normal insan. İtibarlı insanlar mutlaka farklı işler yapıyor topluma faydalı oluyorlar. Onlarla eşit değiliz ve örneğin Edison’un benden daha değerli/itibarlı olduğunu ben kabul ederim.

Dalavere ile elde edilmesi ise konuşmaya bile değmez.

İtibarlı biri olup olmadığımızı (yani bir iş başaracak belli bir yere gelecek yeteneğimiz olup olmadığını) anlamalıyız. Örneğin ben şahsen farklı düşünebilme yeteneğine sahibim, bu alanda itibarlı olma şansım var.

 

 
Toplam blog
: 6332
: 653
Kayıt tarihi
: 21.09.08
 
 

Sadece sayfalarda kalan yazılar şaheser olsalar bile önemsiz ve anlamsızdır. İnsanlara ulaşan ve ..