Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

08 Ocak '10

 
Kategori
Deneme
 

İticiler çekiciler güdücüler

İticiler çekiciler güdücüler
 

Şakacı çoban http://www.komikin.com


İtmek mi çekmek mi gütmek mi daha zor; yiğidi zorlayan bu üç eylem; bugün kafama takıldı.

Eskiden haftada bir evin eşyalarını oradan oraya taşırdım.

Adamım eve geldiğinde feleği şaşardı.

Koltuklar yataklarla; sahip olduğumuz tek halı yolluklarla kapışırdı.

Tencereler tavalar bardaklar o kadar çok yer değiştirirdi ki ben bile ilk hamlede aradığımı bulamazdım; ama artık öyle değil.

Yorgun beden; isyan bayrağını çekti.

“Ne halin varsa gör kadın, benden paso buraya kadar”

Dolapların arkası tozlanmıştır.

Kimse görmüyor; hem varsayımla bu iş yürümez; ispat et!

Edebilmem için dolabı öne doğru çekmemiz lâzım; hadi gayret idmanlı kollarım! Beni yarı yolda bırakmayın.

Kocanı bekle gelsin bize yardım etsin.

Kollarım bana yüz vermedi; dolabı öne doğru itemedim.

Sigarayı seneler sonra bırakan titiz yakınımla yılbaşında beraberdik.

On iki kilo aldım diye feryatlar ediyor.

Abur cubur yemekten kendini alamıyor.

Hele bana verdiği nasihatler…

Allah kimseyi misafirsiz bırakmasın; o gitti benim ağzım burnum uçukladı.

Kendisini sevdiğim için sineye çektiğimi sandım.

Bağışıklık sistemim teklemiş.

Çekememişim.

Kendimi biraz toparlamak için yavaştan alayım; bitmeyen tükenmeyen işleri mola vererek yapayım dedim. Yeni yılda: Kâh kitap okudum kâh haberleri dinledim.

Öğleden sonraları yarım saat uzandım; gözlerimi kapadım.

Beyin beyin değil sanki yirmi dört saat üretim yapan kâğıt fabrikası…

Gözlerimi kapar kapamaz… Düşünceler dünyasına balıklama atlıyorum. O malum ses başlıyor anlatmaya…

Sen var ya kendini akıllı sanıyorsun ama yanılıyorsun!

Güdülüyorsun kardeşim!

Güdülüyorsun!

Yok ya! Hiç farkında değilim! Nereden çıkardın şimdi kuyruklu saçmalıkları?

Nerden başlasam bilmem ki…

Sen nerede yaşıyorsun?

Ülkemde!

Kimin ülkesinde?

Sorduğun soruya bak; tabii kendi ülkemde.

İyi düşün; etrafına şöyle bir bak bakalım.

Değişti, değişiyor, değişecek! Sen bu değişikliklere kendini hazırladın mı?

Elimden geldiği kadar zamana ayak uyduruyorum başka ne yapmalıyım?

Uydurduğuna eminim.

Sen resim çekmeyi; resim yapmayı seversin bilirim. O resimlerden çokça yap, yap ki torunlarına hatıra kalsın.

Onlar o resimlere baktıklarında “Bizim koca ninemizin doğduğu yaşadığı ülkeye bir zamanlar Türkiye derlermiş” desinler.

Ah benim çalışkan üretken beynim; senin düşüncelerini sevsinler.

Beni beş dakika rahat bırak da şu kafam bir güzel dinlensin.

Sonra beni itersin, güdersin, yine kendi dünyana çekersin.

8.Ocak 2010 Cuma

Alev Meisel İzmir’den

 
Toplam blog
: 584
: 853
Kayıt tarihi
: 01.03.07
 
 

Dinleyenin olmadığı yerde anlatmanın önemi! Nasıl YAZAN oldum. 'Yalnız doğar, yalnız göçer' eskile..