Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

12 Ocak '07

 
Kategori
Müşteri Hizmetleri
 

İtina ile ateş ölçülür

İtina ile ateş ölçülür
 

Ya bayanın ateşi vardı, erkeğin, eliyle alnından ateşini kontrol etmesini sağlamak istedi ya da delikanlının ateşi vardı ve kızımız kendi alnına dayayarak, erkeğin ateşinin kaç santigrat derece olduğunu anlamaya çalışmaktaydı.

İzmir'liler, özellikle de Karşıyaka tarafı, Kipa Alışveriş Merkezi'ni çok iyi bilirler. Özellikle açık hava aktivitelerinin çok çok sınırlandığı bu tip dönemlerde hipermarketi, restoranları, sinema salonları, mağazaları, çocuk oyun alanları ile ciddi anlamda bir cazibe merkezidir.

Geçtiğimiz yılbaşı gününden birkaç gün önce bir ihtiyacımız için Kipa içerisinde bulunan oldukça büyük, çocuk mağazasına gittik. Joker'de, bizim oğlana kostüm bakacaktık. Vaktimiz de oldukça sınırlı olduğu için mağazaya hızlıca girdik ve bir satış görevlisinden yardım istemekti niyetimiz, hızlı halledebilmek için işimizi.

Mağazanın kapısından içeri doğru üç-beş adım atmıştık ki satış görevlileri olduğunu ancak kıyafetlerinden anlayabildiğimiz bir genç bayan ve bir genç erkekle karşı karşıya kaldık. Çocuk kıyafetlerinin asılı olduğu askılıkların arasındaydılar. Bize, her ikisi de gözlerinin ucuyla hafiften bir nazar ettiler. Biz bekledik ki "buyurun efendim, size nasıl yardımcı olabiliriz" falan desinler. Bir şeyler öğrenmek istediğimiz, yardıma ihtiyacımız olduğu o kadar belli oluyordu ki telaşlı ve soran bakışlarımızdan.

Gözlerime inanamadım. Biz orada ayakta kalakalmış beklerken, genç bayan genç erkeğin elini eline alıp kendi alnına dayadı. Vallahi benim manzaradan anlayabildiğim; ya bayanın ateşi vardı, erkeğin, eliyle alnından ateşini kontrol etmesini sağlamak istedi ya da delikanlının ateşi vardı ve kızımız kendi alnına dayayarak, erkeğin ateşinin kaç santigrat derece olduğunu anlamaya çalışmaktaydı. Veyahut da tamamen başka bir mevzu, bahis konusu idi ama içerisinde bir ateş durumu olduğu kesindi.

Eşimle birbirimize hızlıca, bir kaçamak bakış fırlatıp, rahatsız etmemek için gençleri; tabiri caizse mağazanın diğer bölümlerine doğru "sıvıştık". Orası senin, burası benim kostüm aramaya başladık. Netice itibarıyla da alamadan çıktık.

Bu durum tek kelime ile tanımlanacak olursa bir "ciddiyetsizlik" tir. Bendeniz de kısa bir süre, çok büyük bir mağazalar zincirinde yöneticilik yaptım. Bizim mağazalarımızda bırakın bu tip, müşteri önünde yapılabilecek laubali hareketleri, mesela kasiyerlerimizin, müşterinin önünde birbirleriyle konuşması dahi yasaktı. Bir şey sormaları ya da söylemeleri gerekse her bir kasada bulunan telefonlarından dahili görüşme yapmak durumundaydılar.

Şimdi bazen rast geliyorum. Kasiyerler, biz ödeme yapmak için beklerken birbirlerine aşklarını, sevgililerini, izin günlerini, paydos saatlerini falan anlatıyorlar.

Biz mi çok mükemmeliyetçiyiz yoksa bu arkadaşlar mı çok rahat anlayamadım doğrusu. Ama bir şeyleri kaybettikleri kesin. Müşteri, müşterisi olduğu mekanda “en önemli kişi” yerine konulmak ister. Bu bir berber dükkanında da böyledir, bir markette ya da bir lüks araba galerisinde de değişmez.

Buradan Kipa-Joker mağazasını tebrik ediyor(?), enfeksiyonsuz(?) ve ateşsiz(?) sağlıklı günler diliyorum.

 
Toplam blog
: 898
: 3759
Kayıt tarihi
: 09.06.06
 
 

İzmir'de yaşıyorum.    Çok uzun yıllar öncesinden başlayıp, hiç ara vermeden bugünlere kada..