Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

25 Ocak '18

 
Kategori
KOBİ
 

İTO, KOSGEB Destek Bilgilendirme Semineri Notları - 24 Ocak 2018

İTO, KOSGEB Destek Bilgilendirme Semineri Notları - 24 Ocak 2018
 

İTO, KOSGEB Destek Bilgilendirme Semineri - 24 Ocak 2018


KOSGEB Destek Bilgilendirme Semineri - 24 Ocak 2018
İstanbul Ticaret Odası / 4. Kat Meclis Salonunda gerçekleşti.

Seminer Planı:

09:30-10:00 Kayıt ve İkram
10:00-10:15 İTO Tanıtım
10:15-11:15 KOSGEB Destek Programları

Genel Destek Programı

Girişimcilik Destek Programı

AR-GE İnavasyon Destek Programı

Endüstriyel Uygulama Destek Programı

Teknopazar - Teknolojik Ürün, Tanıtım ve Pazarlama Destek Programı

KOBİGEL, KOBİ Gelişim Destek Programı

KOBİ Teknoyatırım - KOBİ Teknolojik Ürün Yatırım Destek Programı

Stratejik Ürün Destek Programı

11:15-12:00 Soru / Cevap

Notlar:

09:30-10:00 Kayıt ve İkram

Kurabiye ve çaydan oluşan kaliteli ve leziz bir ikram vardı.

10:00-10:15 İTO Tanıtım

İTO birimleri tanıtıldı.

İTO Bilgilendirme Merkezi var

İstanbul Geçinme İndeksi Bülteni yayınlıyor

İstanbul Ticaret Faaliyet İndeksi yayınlıyor.

İTOTAM - İstanbul Ticaret Odası Tahkim ve Arabuluculuk Merkezi var.

Türk Yan Sanayi Borsası var.

Tedarikçi Günleri düzenliyor.

İTO Girişimcileri BTM ile destekliyor.

İTO Tanışma ve Danışma Toplantıları düzenliyor.

UR-GE, Uluslararası Rekabet ve Destek Programlarını destekliyor.

İhtiyaç duyulan firmaların bilgilerini İTO üyelerine veriyor.

İTO Haber gazetesi var.

İTO İştirakleri

Girimciler için; BTM ( Bilgiyi Ticarileştirme Merkezi), 

İDA ( İst. Düşünce Akademisi )

İTÜ ( İst. Tic. Üni. )

Teknopark İstanbul

İDTM ( Dünya Ticaret Merkezi )

ICVB ( İstanbul Fuar Birosu )

İst. Shopping Fest

İTO Cemile Sultan Korusu ( İTO üyelerine özel üyelik paketleri var.)

İTO Eğitim ve Sosyal Hizmetler Vakfı Koru Tesisler

10:15-11:15 KOSGEB Destek Programları

Belirtilen listedeki programlaraın özet bilgileri verildi.
Önlisans mezunları için güzel haber var. KOSGEB, yeni istihdam desteğine artık önlisans mezunları da dahil edilmiş. İnternet sosyal medya çalışmalarınızda, tanıtım amaçlı aldığınız basılı mecra başlığı altında destek kapsamına sokulabildiği, örneklerinin olduğu bilgisi verildi. Ayrıca yakın zamanda özellikle internet sosyal meyda çalışması, tanıtımı kapsamına alınacak. Bu yönde alacağınız danışmanlıklarda destek kapsamında olacak.

Özellike 3 destek başlığı ilginçti.

1. Teknolojik ürün geliştirmeye ciddi desteklerin verildiği

2. Çin'den alınan ara ürün statüsünde olan ürünlerin, Türkiye'de üretilebilecekler için destek programının açılması

3. Büyük üreticinin ihtiyacını karşılayacak ürünlerin üretilmesi için; büyük üretiici ile birlikte bir proje hazırlanıp KOSGEB'e başvurmasıyla alınan destek programı  

11:15-12:00 Soru / Cevap

Soru: Elden ödeme ile verilen maaş ödemesinin KOSGEB tarafından karşılanması gerekmiyor mu?
Cevap: Banka dekontu ve sigorta ödemesi olmadan KOSGEB tarafından bu ödeme yapılamayacaz.

Soru: İstihdam desteğini alma koşulu nedir?
Cevap: İşçi başladığı 30 içinde KOSGEB'e bildirilmelidir. Veya 2. öncelikle KOSGEB'e başvurup alım onaylandıktan sonra işçiyi başlatmak. Birde işçinin eğitim durumuna göre 1.000,1.500,2.000,2.500 TL olarak en fazla belirlenen düzeyde ödeme yapılabiliyor. 

Soru: Pasif şirketimiz, aktif edilirse kazanılmış haklarımızı geriye dönük KOSGEB'ten alabilir miyiz?
Cevap: Evet. Pasiften, aktife döndüğünüz andan itibaren alabilirsiniz.

Soru: Ödeme süreleri nedir?
Cevap: Kurumun parası varsa; ve onaylanmışsa en fazla 3 ay içinde paranız hesabınıza yatar. 

Soru: KOSGEB'e telefonla veya e-posta ile geri dönüş alamıyoruz. KOSGEB'e gittiğimizde bir evrak eksik deniyor. Ve onun içinde işlem uzuyor.
Cevap: Bir uzmana 6.000 şirket düşüyor. Ciddi bir iş yükü var. Yetişmek mümkün olmuyor. E-posta atarsanız. 10 gün içinde dönüş sanlanır.

Soru: 10 günü geçti cevao alamadım. Sorunum şu; benim başvuruma önce revize edin, diye Kurul raporu, geldi. Revize ettim. Sonra "Red yazısı" geldi. Ama neden red edildi hiçbir açıklama yok. Peki kim verecek bu bilgiyi?
Cevap: Kurulun ne nedenle red ettiğini bilmiyoruz. O bilgi bizdede yok o yüzden veremeyiz.

Soru: Peki siz, o bilgiyi veremiyorsanız. Benim yazım uzaya mı gitti? Ben KOSGEB'e başvurmuşum. Onun kurulundan net bir cevap vermesi gerekmez mi? Benim muhatabım KOSGEB.
Cevap: Haklısınız. Notumu aldım. İlgililere ileteceğim.

Soru: Notunuzu aldınız. Ama benim bilgilerimi almadınız. Bu sorun için bana ne zaman bilgilendirme yapacaksınız?
Cevap:Bu genel bir sorun. Bu bilgilendirme herkese yapılacaktır. Size de ulaşır. Bu nedenle bilgilerinizi almıyorum.

Soru: Ben tarım faaliyeti yapıyorum. KOSGEB desteği alabilir miyim?
Cevap: Hayır. Tarım İl Müdürlüklerine yönlendiriyoruz.

Soru: Nace kodu destek almamda veya başvurmamda sorun olur mu?
Cevap: Evet. Doğru Nace kodunuz olması size kurul önünde doğru değerlendirme sağlar. Başvurularınızı etkiler.

Soru: Yeni website yaptırmak istiyoruz. Destek alabilir miyiz?
Cevap: Tasarımına destek vermiyoruz. Ama yazılımını yaptırırsanız destek kapsamına giriyor.

Soru: Sosyal medya çalışması destek kapsamında mı?
Cevap: Baskı malzemeleri desteği kapsamında kabul ettiğimiz durumlar oluyor. Danışmanınıza sorun.

Soru: Şehir değiştirdim. O şehre gitmeden işlemimi nasıl yaparım?
Cevap:Telefon edin, bilgi alın. Ancak sizin imzanız gerekecek. O zaman dilekçe yazıp, kuruma göndermeniz işinizi uzaktan da olsa çözecektir.
- Birçok defa aradım.ancak telefonla ulaşmıyorum. Dilekçeyi göndereceğim..

Soru: Tek başımıza yurtdışı gezisini çıkıp KOSGEB iş gezisi desteği edebilir miyiz?
Cevap: Hayır. İş gezileri, meslek kolundaki odalar kanalı ile en az 10 şirket katılımı olan kümelere verilir. Ve bu iş gezilerinde en az 1 iş toplantısı (birebir) yapılacak şekilde olmalı. Bu koşullarda uygun destek oranında (%70) ödeme yapılır.

Soru: Eğitim desteğini şirketi kuran patronumuz alabilir mi? 
Cevap: Evet, alabilir.

Soru: Yüksek lisans için eğitim desteği alabilir miyiz?
Cevap: Hayır

 
Toplam blog
: 13
: 159
Kayıt tarihi
: 24.12.17
 
 

Teknoloji Fuarlarını Düzenli Geziyor. www.TeknolojiDedektifi.com ..