Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

04 Mayıs '07

 
Kategori
Güncel
 

İttifaklar ve demokrasi

Seçimlere yaklaşık 2 ay kala çalkantılı ve sancılık bir dönemi iyi kötü geride bıraktık. Artık seçim yarışı başlıyor. Mevcut şartlarla iktidardaki AKP'nin oy oranını yükselteceği ve parlamentoda şimdikinden çok daha güçlü bir şekilde yer alacağı hemen hemen kesin. İşte buna engel olmak ve parlamentoda kendilerinin de yer almasını sağlamak amacıyla oy oranı çok düşük olan partiler ve anamuhalefet olan CHP ittifak arayışlarına başladılar. Biraz bu ittifak arayışlarından söz etmek istiyorum.

Solda birleşme çağrıları epeyce arttı. CHP, DSP ve SHP mecliste büyük bir sandalye sayısına ulaşmak için işbirliği yapmak peşindeler. Bu çok da normal karşılanmalı. Zira CHP, her ne kadar başkanları Deniz Baykal şu anda çok güçlü olduklarını ve iktidara gelebileceklerini ifade etse de bu güce sahip değil. Zaten mevcut arayışları Deniz Baykal'ın bile kendi söylemlerine inanmadığının göstergesi. Solda güçlü bir liderin bulunmaması kendileri için büyük kayıp. Diğer yandan DSP'nin sağdaki ANAP'a ve DYP'ye ittifak önermesi ise çok garibime giden ve açıkçası çok düşündürücü bir öneri. Bu durum AKP dışındaki partilerin her ne olursa olsun AKP'nin önüne geçebilmek adına çaresizce çırpınışları gibi geliyor bana. Aynı durum Genç Parti ile CHP arasında bir ittifak söylentileri için de geçerli.

Türkiye'de ilk defa seçime gitmeden önce soldaki partiler ile sağdaki partiler arasında bir ittifak arayışı oluyor. Daha önce de söylediğim gibi bana göre bu arayış çaresizliğin bir ifadesi. DSP-MHP koalisyon hükümeti döneminde yaşanan gerginlikleri hatırlarsınız. Türkiye, büyük bir istikrarsızlığa girmişti. Üstelik MHP bu koalisyondan sonra milliyetçi kesimin ciddi oranda tepkisini aldı ve büyük oy kaybına uğradı. Aynı durum DSP için de geçerliydi. Şu andaki durumları da bunun eseri zaten. Görüyorum ki bu olaydan ne ANAP, ne DYP ve ne de sol partiler hiçbir ders çıkarmamışlar. Bu yaklaşımları kendilerine seçim öncesi çok büyük oy kaybı getirecektir.

Ben sağcı düşünceye sahip bir kişi olarak yaklaşım sergilesem solcu bir partiyle işbirliği yapan bir partiye kesinlikle oy vermem. Yine sol düşünceli bir insan isem de sağ görüşlü bir partiyle ortaklık yapmak isteyen partiye oy vermem. Bu nasıl bir mantıktır anlamadım. Çaresizlik içinde olan insanların neler yapabildiğine hep şahit olmuşuzdur. O tip insanlar ne kadar çılgınca kararlar alıp çaresizce uygularlar değil mi? Ama bu çılgınlıklar hep pahalıya mal olmuştur. Ben çaresiz insanların yaptığı çılgınlıkları şu anda siyasi partiler üzerinde görüyorum.

AKP'nin önünü kesmek adına uyguladıkları bu tavır inanın bana tüm bu partilere çok büyük oy kaybı getirecektir. Ben Sayın Başbakan Erdoğan'ın ve AKP'li yöneticilerin yerinde olsaydım bu çırpınışları görünce bıyık altından gülerdim. Eminim kendileri de aynı şeyi yapıyorlardır.

Madem bu kadar çılgınca arayışlar söz konusu... O zaman bitirici öneriyi ben getireyim. En çılgınca olanını. AKP'ye karşı CHP, DSP, SHP, DYP, ANAP, GP ve MHP işbirliği içinde seçime gitsinler. Yani tek bir çatı altında AKP'ye dirensinler. Türkiye'de AKP ve diğerlerinin ne kadar oy potansiyeline sahip olduğunu hep birlikte görürüz işte. Seçim sonrası da aldıkları sandalye sayısını nasıl bölüşmeye çalıştıklarını ve bu amaçla birbirlerini nasıl paraladıklarını görünce güleriz bol bol. Türkiye'de demokrasi ne hale geldi? Çok ama çok üzülüyorum...

Saygılarımla

 
Toplam blog
: 74
: 2756
Kayıt tarihi
: 09.04.07
 
 

On yıldan fazla süredir reklam ve halkla ilişkiler sektörü ile internet ortamında medya sektöründe h..