Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 
 

Bashico Doğal Anneyim Başak Pirtini

http://blog.milliyet.com.tr/bashico

13 Aralık '07

 
Kategori
Blog
 

İyi bir blog pazarlaması

İyi bir blog pazarlaması
 

Milliyet Blog üyeliğim konusunda beni teşvik eden eşim Volkan ve ilgilerimin başlangıcı Efe ile


Tüm blog yazarlarına ve okurlarına tekrar merhaba!

Ağustos ayında blogger.com adresinden ilk blogumu açtım. Sonra düzenlediğimiz TIME 2007 etkinliği vasıtasıyla Milliyet Blog ekibi ile tanışmış oldum. Etkinlikte konuşan blog yazarlarını ilgiyle dinledim. Özellikle Milliyet Blog projesinin konusunda uzmanlardan oluşan bir sosyal platform olarak planlandığını ve bu konudaki çalışmalarını anlattılar. Blog yazarları ise bu sosyal ortamın kendilerine sunduklarını anlatmışlardı.

Toplantıdan bir hafta sonra ben de bir deneyeyim ne olur ki diyerek, buradaki ortama katılmaya karar verdim. İlk başta ilgi alanım olan doğa, hayvanlar üzerine yazarken acaba ilgi çeker mi diye çekinmiştim. Daha "Sokak Hayvanları" ile ilgili ilk yazımda yorumları ve okunma oranını görünce inanılmaz sevindim.

Yıllardır etkinlik ve fuar pazarlaması konusunda çalıştığım için bir ürünün pazarlamasında kullanılan yolların çeşitliliğinin önemini biliyorum. Bir yerde görmeyen bir kişi, diğer yerde mutlaka görüyor ve farkediyor. Blogumun ilk yayına başladığı 07.12.2007'den itibaren 7. gününde 10 blog ile yer aldım ve okunma oranları gitgide artıyor. Profilim ise şu ana kadar 1137 defa görüntülenmiş. Özelleşmiş bir konuda bu kadar ilgi görmek doğrusu beni çok mutlu etti :) İnsanlarımızın okumaya ve paylaşmaya bu kadar istekli olduğunu da görmek ayrıca başka bir mutluluk.

Milliyet'in blog sisteminde pazarlama amaçlı kullandığı ve bir kaç gün içinde bu başarılı iletişimi sağlayan izlediğim çeşitli pazarlama araçları şöyle:

-Ana sayfada yeni blog yazarları arasında çıkmışım (hem de bir kaç gün boyunca)

-Resimli günlük dönen bloglarda (burada 3 yazım birden gerçekten de dönüyordu)

-Ana sayfadaki galerilerimde yer almışım (yeni bir sokak hayvanları galerisi yarattım hemen ana sayfada yer almış)

-E-mailime gelen e-bültende yeni yazarlar arasında ve yeni galerilerimde

-"Blog gir" sayfasında sağ reklam bannerı içinde yeni bir blogumla

-Ana sayfadaki Editör'den öneriler kısmında (Bugün gördüm, çok sevindim) YENİ

-Ana sayfadaki Seyir defteri kısmında (Bu da bugünkü bu blog ile yer almış) YENİ

Başka blog yazısı reklam bannerı koyulan her nokta çok güzel hesaplanmış ve düşünülmüş. İşin güzel tarafı güncel olarak yazan her yazarın yeni veya eski bu sistemde otomatik olarak görüntülenmesi. Tüm bunları toparlayınca gerçekten oldukça faydalı bir blog pazarlama imkanımız var. Bize sadece yazı yazıp göndermek kalıyor.

Yeni yazılarım hazır, özellikle "Köpek eğitimi, köpeklerin beden dili ve köpek psikolojisi hakkında" yeni kategori taleplerim oldu. Bölümleri heyecanla açmalarnı bekliyorum. Yeni bloglarda görüşmek üzere...

 
Toplam blog
: 201
: 11799
Kayıt tarihi
: 07.12.07
 
 

Tüm blog severlere merhaba! Boğaziçi Kimya bölümü mezunuyum. Bilişim sektöründe toplantı, etkinli..