Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

18 Ağustos '06

 
Kategori
Blog
 

İyi bir blogger ne yapmalı?

İyi bir blogger ne yapmalı?
 

Şu anda Milliyet Blog’un en aktif yazarıyım. Birden fazla blog’um olduğu halde arkadaşlarım bu işi nasıl yaptığımı / yönettiğimi sormaya başladılar. Ben de yazmaya karar verdim.

Öncelikle söylemeliyim ki en güncel ve özgün yazılarımı buraya koyuyorum. Aslında çok hızlı yazıyorum ama tabi cevap bu değil.

Önerilerim:
- Yazmaya zaman ayırın. Boş zamanlarınızda yazmayın yazmak ciddi bir iştir. En yaratıcı olduğunuz saatleri yazmaya ayırın. Benim için sabahın erken saatleri ile gece 22:00-24:00 arası.

- Bir düzen oturtun. (Haftada 1 yazı vb. ) Eliniz alıştıkça bu hızı artırabilirsiniz. Fazladan yazı yazarsanız taslak olarak saklayın, düzenli olarak yayınlayın.

- Bir fikir defteri tutun. Benim sürekli yanımda kalem ve defter bulunur. Aklınıza geleni hemen not alın. Fikrin nerede ve ne zaman geleceği belli olmaz. Hatta bir ara ses kayıt cihazı alıp arabada aklıma gelenleri deli gibi ona okuyordum.

- Bazen ilham ansızın gelir hemde bir sürü fikir ile birlikte. İşte bu tip zamanlarda hemen yazmaya başlayın.

- Yazamıyorsanız kendinizi zorlamayın. Bazen boşluklar yaşayabilirsiniz, umdunuzu yitirmeyin. Kendinize zaman tanıyın.

- Okuyun. Hem de çok okuyun. Mümkün olduğunca okuyan insanların önerdikleri doğru kitaplara ayırın zamanınızı. Hergün düzenli olarak okumaya vakit ayırın. Zaten okudukça aklınıza bir sürü fikir gelecek.

- Bir başlık atın yazınıza. Bazen bu başlık kelimeleri çeker, yazının devamını getirir. Ben başlıksız başlıksız yazmaya başlıyorum. Yazım bittiğinde uygun bir başlık buluyorum.

- Konuşur, sohbet eder bir usulde yazmaya çalışın. Siz ne kadar samimi olursanız yazınızda o kadar okunmaya değer olur.

- Okuyucularınızla bir bağ kurun ve onları motive edin. Eğer yazınıza yorumlar ve mesajlar gelmeye başlamışsa bir okuyucu kitleniz oluşmuş demektir ve bundan güzel motivatör yoktur. Yazınızı okuyanlardan yorum yazmalarını isteyin. Böylelikle ekstra enerjiyi içeri çekip yeni fikirlerin önünü açabilirsiniz.

- Hata yapmaktan korkmayın. Hatalardan birşeyler öğrenmeye çalışın.

- Dilbilgisine çok takılmayın. Güzel Türkçemizi de katletmeyin. (Gerçi ben blogger diyerek zaten bu önerim ile çelişiyorum ama henüz iyi bir karşılık bulamadım. )

- Buraya gönderdiğimiz yazıları editörler okuyorlar ve yaptığımız hataları düzeltiyorlar. Milliyet çalışanlarına eziyet etmeyelim. Yazdığını okumayanlardan olmayın.

- Pozitif olun. Sizin vereceğiniz pozitif enerji tüm okuyanlara yansıyacaktır. Gereksiz abartı, yalan, manipülasyon ve dramatizasyondan kaçının.

- Yeni bir şey deneyin. Sizi okuyanlar sizinle yenilenmeli. Sürekli tekrar edenler bayatlarlar. Hem farklı olun hem de okuyucularınızın kendilerini farklı hissetmelerini sağlayın. Eğer akılda kalıyorsanız başarmışsınız demektir.

- Sizlerin de bu konudaki görüşlerini mutlaka duymak isterim. Lütfen yorumlarınızı / mesajlarınızı / sorularınızı benden esirgemeyin.

 
Toplam blog
: 578
: 5372
Kayıt tarihi
: 23.06.06
 
 

Superonline danışmanlık, İktisat Bankası' nda ilk palm bankacılığı uygulaması, 5 yıl Garanti E-Ticar..