Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

09 Kasım '06

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

İyi bir fikrim var ama…

İyi bir fikrim var ama…
 

Gün içinde çeşitli fikirler yada kafamızın içindeki sorulara ilişkin çözümler gelir aklımıza. Bazen gördüğünüz bir şey bazen duyduğunuz bir şey hiç alakası olmayan bir şekilde geliverirler aklınıza.

Bazı problemlerin çözümünde yada yeni ürün, proje fikirlerinin bulunması için beyin fırtınası toplantıları yapılır. Bu toplantılarda herkesin özgürce amaca yönelik görüşleri alınır ve amaca yönelik çözümlerin çıkması beklenir.

Bende bu tip toplantılara çok katıldım yada kendim organize ettim. Gerçekten çoğu zaman oldukça işe yaradılar. Hatta bu konudaki daha ileri bir yöntem olan “Arama toplantıları”na da katıldım. Fakat gerçekten işe yarayan, farklı olan ve etkileyici bir çok fikri bu tip programlı “olmayan” ortamlarda yakalamışımdır.

İnsan beyni öyle muazzamki bazen araba kullanırken, bazen TV seyrederken size çeşitli alternatifler sunuyor, çözümler bulduruyor.

Fakat şöyle bir sıkıntı yaşıyordum: Aklıma gelen fikir, çözüm, her neyse asansörde geldiyse yada araba sürerken geldiğinde onu unutmamak için inanılmaz bir gayret sarfediyordum. Bir çok fikri bu konuda organize olmadığım için unuttum işin doğrusu. Sonrada kendimce çözümler geliştirdim. Sizlerle paylaşmak istiyorum;

1- Her zaman bir küçük not defteri, palm cihazı vb. not alabileceğim bir şeyi yanımda taşıyorum.

2- Normal kalemler büyük geldiği için taşınabilir küçük kalemlerim var.

3- Size önerim aklınıza ne gelirse gelsin hemen not almanız. Saçma yada mantıklı farketmeksizin hemen not alın. Not alırken neyle ilgili olduğu vb. diğer şeyleride yazın ve mutlaka tarih atın. Göreceksiniz yazdığınızda beyniniz nasıl rahatlayacak.

4- Ben biraz daha abartıp ses kaydeden cihazlardanda aldım ve sürekli arabada taşıyorum. Böylece dikkatimi dağıtmadan ve trafikte tehlike yaratmadan aklıma gelenleri seslide olsa not alıyorum.

5- Aldınız yada kaydettiğiniz notları en kısa sürede masanıza ulaştığınızda hemen değerlendirin. Bekletirseniz soğuyorlar ve işe yaramayabiliyorlar.

6- Okumaya başlayacağınız bir kitabın yanında mutlaka bir not defteri veya boş kağıt parçası ve kalem olsun.

7- Nerelerde ve ne zaman aklınıza yeni fikirlerin, çözümlerin geldiğini düşünün ve o ortamlarda bu fikirlerinizi kayıt altına almanın yollarını bulmaya çalışın. (Ör. tuvalette küçük not defteri tutmak gibi)

8- Farklı ortamlarda fikirlerinizi nasıl kayıt altına alabileceğinizi düşünün. (Seyahat, araba kullanırken, yürüyüş yaparken, misafirlikte, sinemada vb.)

9- Bazen aklınıza iyi bir fikir geldiğinde peşi sıra diğer fikirlerde gelmeye başlar. Bu yüzden asıl konunuza sadık kalmaya ve ihtiyacınız olan en önemli fikre odaklanmaya çalışmalısınız.

10- Bu tipte not aldığınız fikirleri saklayın ve gerçekleştirdikçe bunuda yanlarına not edin.

11- Bazı fikirler gelecekte önemli halke gelecek olabilir. Fikirlerinizi kayıt altında saklamanın bir yolunu bulun ve belirli aralıklarla gözden geçirin.

12- Aklınıza gelen fikirleri kendinize eposta yada sms olarakta gönderebilirsiniz.


Eğer aynı anda birçok şeyi düşünmek, yönetmek, organize etmek ve doğru çözümler bulmak gibi yoğun bir hayatınız varsa fikirleriniz çok kıymetlidir. Onların değerini bilin ve mutlaka onlara sahip çıkacak yöntemler geliştirin.

 
Toplam blog
: 578
: 5372
Kayıt tarihi
: 23.06.06
 
 

Superonline danışmanlık, İktisat Bankası' nda ilk palm bankacılığı uygulaması, 5 yıl Garanti E-Ticar..