Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

16 Eylül '17

 
Kategori
Eğitim
 

İyi Dersler

İyi Dersler
 

İyi dersler


 

Yeni bir eğitim-öğretim yılına daha başlıyoruz.

Üç aylık bir tatil döneminin ardından okullarda ziller çalmaya başlıyor.

Öğrencilerimiz dinlendiler, gezdiler, gönüllerince eğlendiler.

Dönüp dolaşıp geldiler okula.

Okumaya geldiler.

Öğrenmeye geldiler.

Aydınlanmaya geldiler.

Terbiye almaya geldiler.

Meslek sahibi olmaya geldiler.

Adam olmaya geldiler.

İyi insan olmaya geldiler.

Bir kısım öğrencimiz uyum kapsamında geçen hafta okula başlamışlardı.

Bu hafta da diğerleri eğitim ve öğretime başlıyorlar.

Eğitim ve öğretim.

Talim ve terbiye.

İkisi ayrılmaz ikili.

Et ve tırnak gibi.

Hep öğretim olmaz!

Mutlaka eğitim de olacak.

Gençlerimize iyi bir eğitim vereceğiz ki, geleceğimizi teminat altına almış olalım.

Yoksa okullarımızda sadece öğretim vermekle iyi bir sonuç elde edemeyiz.

Yarış atı gibi o dersten o derse, o öğretmenden o öğretmene, o kurstan o kursa gönderiyoruz çocuklarımızı.

Ancak onlara iyilik etmiyoruz.

Çocuklar nefes alamıyor.

Çocuklar mutsuz.

Çocuklar çocukluklarını yaşayamıyorlar.

Onlar robot değiller.

Onlar da insan.

Onların da gezmeye, eğlenmeye ihtiyaçları var.

Sosyal hayatın içinde olmak hakları.

Evet onlara iyi bir gelecek hazırlayalım.

Ama sıkboğaz etmeyelim.

Onları bezdirmeyelim.

Onların iyi bir insan,

İyi bir vatandaş,

İyi bir baba,

İyi bir anne,

İyi bir komşu olmalarını sağlayalım.

Yani eğitim boyutunu es geçmeyelim.

Hani eğitim-öğretim yılı diyoruz ya.

Öğretim üzerinde duruyoruz da, eğitimi transit geçiyoruz.

Eğitim açısından bereketli bir yıl olması dileğiyle.

2017-2018 eğitim-öğretim yılı tüm eğitim camiasına hayırlı olsun.

Cümlemize iyi dersler.

 
Toplam blog
: 21
: 106
Kayıt tarihi
: 14.05.16
 
 

Mehmet Harun TOPAY (Bilim Uzmanı, Kişisel Gelişim Uzmanı, Eğitimci, Araştırmacı, Gazeteci, Yazar)..