Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

26 Ocak '08

 
Kategori
Siyaset
 

İyi gün dostu!

İyi gün dostu!
 

Siyasetten çok anlamam ama konuşmasını ve araştırmasını çok seviyorum... Benim sözlerim sadece 16 yaşındaki bir kızın görüşleri... Hiçbir şekilde bilmişlik veya ne bileyim "büyümüş de küçülmüş" meselesi değil...

Son zamanlarda AKP ve MHP'nin dostluğu nedense bütün güzel duygularımı kabarttı. Uzun zamandan beri beklenen ve kesin gözüyle bakılan bir konuydu "Üniversitelerde türban" konusu. "Özgürlük", "Eşitlik" gibi önemli kavramların arkasına geçilerek zaten "en büyük hak" olarak yorumlanan din özgürlüğünün bir parçasıydı. Sonuna kadar haklılar, tabii sadece bi taraftan baktığımızda...

Din özgürlüğü, bence her gelişmiş ülkede olması gereken bir özellik. İnsanın nasıl giyindiğine, hayatını nasıl şekillendirdiğine kimsenin karışma hakkı yok. Sokakta ister türbanıyla, isterse süper mini eteğiyle dolaşabilmeli insanlar... Amaaaaaa, iş kendi özgürlüğünü kazanırken, başkasınınkini engellemekse, işte orada biraz beklemek lazım.

Kamu dairesine de girdi bu türban diyelim. Ne olacak? Bir vatandaşın işi var ki bu vatandaş türbanlı olsun... Daireye giriyor, karşıda bir türbanlı kadın oturuyor. Yanında da "açık" bir kadın. Sizce hangisini tercih edecek? "Kapalıyı" değil mi? Belki de onun işi daha hızlı halledilecek. Çünkü o "kapalı" kadının üstü de "kapalı" olacak. E nerde kaldı o "eşitlik"?? Nerede kaldı "laik", "Atatürkçü" devlet anlayışı... Bir nevi dini duygularla hareket edilmeye başlanmadı mı devlet dairelerinde... İnançlı mısın? Tamam kardeşim geç...

Artık yavaş yavaş alışmaya ve kendimi hazırlamaya başladığım için bu durumlara, eskisi kadar yıkıcı gelmiyor... Zaten "üniversitelerde türban" meselesinin de yavaş yavaş sonuna gelindiği için başka da çaremiz kalmıyor. MHP ve AKP'nin müthiş dostluğu, umarım "iyi gün dostu" kıvamında kalmaz...

Haberi ilk okuduğumda ne alaka MHP demiştim. MHP nedir? Milliyetçi hareket partisi... "Milliyetçi"! Milliyetçi denince benim aklıma, Türkiye'sine sonuna kadar bağlı, e dolaylı yoldan Atatürk'üne de bağlı insanlar geliyor. Belki yaşımdan dolayı böyle bir fikre kapılmış olabilirim ama ülkesini bu kadar seven birinin Atatürk'ü sevmeyeceğini de düşenemiyorum. Peki Atatürk'ün bize bıraktıklarını teker teker elimizden alan bazılarına neden "Milliyetçi" dediğimiz kişiler yardım ediyor? Ne alaka? Çıkarın ne? Len adam satıyor be ülkeyi yavaş yavaş. Tek "dincilik"konusu da değil yani ortadaki... Senin o çok değerli ülkeni, alttan alttan veriyor başkalarına... Neden onun yanında oluyorsun peki?

Anlayamıyorum, anlayamayacağım... Ben "milliyetçiyim", ben "Atatürkçüyüm". Ben bu ülkeyi "onlara" yar etmeyeceğim... İsteyen istediğini düşünsün...

 
Toplam blog
: 101
: 2198
Kayıt tarihi
: 01.02.07
 
 

91 doğumluyum, elimden geldiğince yazmaya çalışıyorum, çalışmaya da devam edeceğim. Ta ki büyüyene k..