Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

15 Kasım '19

 
Kategori
Deneme
 

İyi İnsan Olmak Ekstra Bir Şey

Çok fena şekilde insanoğlunu mutsuz eden bir kavram.

“İyi insan” diye bir şey varmış.

Size “İyi insan” diyorlar mı, bana demiyorlar. O halde herkes iyi insan değil, olamıyor.

Belki de olmanız gerekmiyor ya da tercih etmiyorsunuz.

Burada “kötü” nün karşıtı “iyi” değil. Kötü, kirli yüz. Normal, yüzünü yıkamış. İyi, artı yüzünü iyilikle doldurmuş, sevgiyle bakıyor, gözlerinin içi gülüyor, yardımsever, merhametli falan.

Gördüğünüz gibi “iyi insan” resim yapan değil, ressam; herkes resim yapar, ressam ayrı.

E biz yüzümüzü yıkıyoruz, kötü değiliz kötülük yapmıyoruz ama böyle özelliklerimiz yok.

Bu cümle çok önemli: İyi insan normalin üzerinde ekstra şeyler yapan.

Yardım etmek, fedakârlık etmek, uğruna ölmek gibi şeyler normal değil. Denize düşmüş atlayıp kurtarmaya çalışıyorum. Para veriyorum. Canımı tehlikeye atıp onu korumaya çalışıyorum. Bunlar iyi insan davranışları. Normal insan normal şeyleri yapar. Yol verir, saygılı davranır, çevreyi kirletmez filan.

Sizden kimse böyle bir şey istiyor mu?  Daha önemlisi herkes yapabilir mi? Birine yardım etmesem insan olmaz mıyım?

İyi insan savaşta kahramanlık göstermek, ekstra bir şey. Herkesten istenmez, hem herkes yapamaz.

“İyi insan ol”, dayatma.

Söyledik; kötü olma, yeter!

Herkes kendini parçalıyor iyi insan olacağım diye. Böyle bir mecburiyet yok. Gökte güneş yıldızlar. Yeryüzünde de güneşimiz yıldızlarımız(iyi insanlarımız) olacak elbette.

Ben olamam! Kendimi de kasamam! Bir iyi bir mahalleye yeter! Ben vasatım sıradanım. Evliya gibi bir şey iyi insan, uğraşamam.

Karıştırıyorlar; kötülük yapmayanı iyi insan sanıyorlar. Hayır, ekstra şeyler yapacaksın bunun için. Karıncaya basmayacaksın, hak yemeyeceksin, yardım edeceksin, fedakârlık yapacaksın…

Peygamber değilim ben böyle yaşayamam, kötülük yapmam o kadar! İnsanları germeyin, cennette yerimiz hazır değil, istemiyorum da zaten. Sen istiyorsan uğraş, dua ile uğurlarız!

 

 
Toplam blog
: 6332
: 653
Kayıt tarihi
: 21.09.08
 
 

Sadece sayfalarda kalan yazılar şaheser olsalar bile önemsiz ve anlamsızdır. İnsanlara ulaşan ve ..