Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

01 Temmuz '18

 
Kategori
Deneme
 

İyi İnsan Olmanın Nedeni Eğitim Değil; Genetik, Kötülük Yapacak Kadar Cesareti Yok, İhtiyacı Yok

İyi İnsan Olmanın Nedeni Eğitim Değil; Genetik, Kötülük Yapacak Kadar Cesareti Yok, İhtiyacı Yok
 

İyi yetişmiş eğitimli kültürlü kimselerin daha iyi insanlar olduğu konusundaki düşünceler doğru da eğitim kişinin genetiğini değiştirmiyor.

Bu kimseler yine kötü olabiliyor/kötülük yapıyorlar ancak mesela adam kesmiyorlar da örneğin evrakta sahtecilik yapıyorlar; yani mantıklı davranıyorlar, sonucu kendileri açısından hesap ediyorlar.

Yoksa kötülük yine kötülük… Seni beni düşündüklerinden değil neyi nasıl yaparlarsa ne gibi bir sonuçla karşılaşacaklarını biliyorlar.

Cahil bilmiyor, bilse de önem vermiyor, okumuş kimsenin hayatı değerli. Yani şöyle düşünmeyelim; kitaplarda doğru davranış, iyilik, sevgi, merhamet falan anlatılıyor, bunlar da okuyup iyi adam oluyorlar yok böyle bir şey; öz değişmez, sadece bu bilgilerle kötü genetik kodlarının üzerini örtüyor ya da kendilerini kısıtlıyor engelliyorlar.

Kişinin iyiliğini ya da kötülüğünü belirleyen şeyler başlıkta yazıldığı gibi; ilave olarak uğruna canını vereceği bir şeyi/bir davası varsa.

Yok işte eğitim görmüş, iyi bir çevrede yetişmiş falan bunlar hikaye. Eğitimle benim olumsuz huylarımdan hiçbiri değişmedi.

Eğitim donanım, elbise giymektir; elbise kişiyi ne kadar değiştirebilir ki… Kötülük/suç işlemek cesaret gerektirir, cesareti olmayan kötü bile olamaz.

Kötülük almaktır karşıdakinin rızası olmadan alamazsın, iyilik vermek, kim hayır der ki…

 
Toplam blog
: 6332
: 653
Kayıt tarihi
: 21.09.08
 
 

Sadece sayfalarda kalan yazılar şaheser olsalar bile önemsiz ve anlamsızdır. İnsanlara ulaşan ve ..