Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

19 Temmuz '11

 
Kategori
Öykü
 

İyi kalpli küçük kedi

İyi kalpli küçük kedi
 

Bir varmış, bir yokmuş. Evvel zaman içinde, kalbur saman içinde birbirine bitişik evlerin bulunduğu sokakta bir kedi yol üzerinde, annesini arayan yavru bir kedi varmış.  

Yavru kedi ''Miyavk miyavk'' diye annesini arıyormuş.  

Yavru kediyi gören insanlar ona çok acıyormuş. Ama ellerinden bir şey gelmiyormuş.  

Yavru kedi yürüyerek bir bahçenin yanına gelmiş. Yine ''Miyavk miyavk.'' Yani 'Anne, anne.'' Diye aranıyormuş. Orada otlayan bir inek dönüp yavru kediye bakmış.  

Yavru kediye ''Küçük kedi anneni mi kaybettin?'' demiş.  

''Evet evet. Annem nerede?''  

''Şu ilerideki ağaçların orada birkaç kedi görmüştüm. Oraya bak.''  

Küçük kedi''Teşekkür ederim inek teyze.'' Demiş İneğin tarif ettiği ağaçlara doğru yürümeye başlamış.  

Ağaçların arasında birkaç kedi bir arada birbirleri ile kavga ediyormuş. Küçük kedi oraya kavga eden kedilere bakmış Annesini aralarında bulamamış. O an bir köpek kedilerin kavgasını duymuş. Hemen gelmiş. Kediler kavga etmeyi bırakıp hemen kaçmışlar. Amma küçük kedi hızlı koşamadığı için köpekten kaçamamış.  

Köpek küçük kediye ''Bak sen daha küçüksün. Bir daha ben geldiğimde kaçmazsan seni ısırırım.'' Demiş.  

Küçük kedi ''Tamam köpek amca.'' Demiş. Sonra köpeğe sormuş. ''Köpek amca ben annemi kaybettim. Annem nerede biliyor musun?''  

Köpek ''Bilmiyorum. Ama anneni kaybettiysen arama. Annen karnını doyurmaya gitmiştir. Böyle bilmediğin yerlerde de gezme.'' Demiş.  

Küçük kedi ''Köpek amca ben evimi de kaybettim.''demiş.  

Köpek ''Ben şimdi nereden geldiği bulurum.'' Demiş. Ardından küçük kediyi iyice koklamış. ''Haa.. demiş. Sen domates kokuyorsun. Buralarda domates ancak yaşlı bir kadının bahçesinde yetişir.'' Demiş. Sonra küçük kediye ''Hadi beni takip et. Seni evine kadar götüreyim.'' Demiş.  

Küçük kedi ve köpek yürümeye başlamışlar. Kısa süre sonra köpek bir evin önünde durmuş. Küçük kediye sormuş. ''Evin burası mı?''  

Küçük kedi ''Evet amca burası.'' Demiş.  

Sonra köpek geldiği yere doğru oradan uzaklaşmış.  

Küçük kedi evini bulduğu için çok sevinmiş. Ağlamayı hemen unutmuş.  

Küçük kedinin yaşadığı evdeki bir ağacın dalın da küçük kedinin bu sevincini seyrediyormuş. O an konduğu daldan kalkıp küçük kedinin yanına inmiş. Serçenin maksadı küçük kedi ile arkadaşlık etmekmiş. Tam o sırada anne kedi evine geliyormuş. Gizlice serçeye doğru yaklaşmış. Yerinden zıplayıp serçeyi yakalamış.  

Küçük kedi annesinin bu yaptığına çok üzülmüş.. ''Anneciğim o serçeyi sal ne olursun.'' Demiş.  

Anne kedi ''Yavrucuğum biz serçeleri yemeyi çok severiz.'' Demiş.  

Küçük kedi ''Anneciğim az önce bir köpek beni yakalamıştı. Bir daha ki sefere kaçmam için bana bir şey yapmamıştı. Sen de o serçeye bir şans daha ver. '' demiş. Anne kedinin o an yufka yüreği buna dayanamamış. Serçeyi ağzından salıvermiş.  

Küçük kedi o gün rüyasında kendisine evini bulan köpeği görmüş. Köpek ona serçe için yaptıkları için hep ''Aferin, aferin.'' Demiş.  

 

Tuna M. Yaşar  

 

 
Toplam blog
: 235
: 350
Kayıt tarihi
: 14.09.10
 
 

1973 Karabük doğumluyum. Üniversite uluslararası İlişkiler mezunuyum. Arkeoloji ve okültizm ilgi al..