Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

06 Şubat '20

 
Kategori
Güncel
 

İyi ki; dedim

Kim ne derse desin, sıradışı olmak iyidir. Sıradan olmaktan,

Aynı yoldan gitmek, aynı saatte yemek, aynı saatte aynı şeyi içmek, aynı gazeteyi okumak,

gittiği mekanda aynı masada çayını içmek, kazara biri oturmuşsa kaldırmak, ne demek anlayamıyorum. Bu düşüncedeki insanlar mekan sahibini de nasıl zor duruma düşürdüklerini anlayabilseler keşke. Bu konu uzadıkça uzar ben uzatmayacağım. Yıllarca hizmet sektöründe çalışmış biri olarak, diyeceğim şu haddim olmadan, ne olur şu kısacık ömürde kimse kimsenin hayatını zorlaştırmasın, kolaylaştırsın elinden geliyorsa, zorlaştıran koşullarımız var fazlasıyla, git gide de artıyor. Sokaklar insan seli fakat yüzü gülebilen yok gülemeyen insan dolu, eften püften sebeplerle kavgalar çıkıyor. 

Neyse bu gün okuduklarımdan, ve dönemin reklamlarda bile nezaketinden etkilendim ve not etmek istedim.

“Vehbi Koç ve Lütfi Doruk’un madeni eşya üretmek üzere 8 Ekim 1953'te kurduğu ortaklıkla doğar. Arçelik, Markanın doğuşuna tanıklık eden Sütlüce'deki (İstanbul) fabrikanın temeli ise 1 Ekim 1954 günü atılır.” .Arçelik fabrikasının mimarı Aydın Boysan’ın, Türkiye'de konfor ilerledi ama medeniyet geriledi.” Sözünü üzülerek doğru buldum, dualar ettim insanlık için, ülkenin kalkınması için emek verenlere sonsuz minnet duygularımla, iyi ki dedim. Sırayı terketmişsiniz,  ilk çamaşır makinesi-buzdolabı reklamlarındaki zarafeti anımsadıkça, nereden nereye geldiğimize, neden?  İnternetle çağ atlarken, ÇIĞ altında eziliyoruz? Demeden edemedim, iyileşeceğimize ilerleyeceğimize GERİLiyoruz.

Ben sözü  o günlerin gazete reklamlarına bırakayım.

“NİHAYET…  1 Ç  Mükemmel bir çamaşır makinesi  Arçelik 1959 Taksitle bir sene garanti

2Ç çamaşır makinesi,

Çamaşır makinesi mi arıyorsunuz? Arçelik markasını gördüğünüzde tereddütsüz alınız. 1960

2B Buzdolabı  ARÇELİK  satışa arz edildi. Şimdi en iyisini alabilirsiniz. 1961”

Kaynak; https://www.hurriyet.com.tr/arcelik-markasinin-dogusu-24539345

 
Toplam blog
: 209
: 350
Kayıt tarihi
: 13.09.11
 
 

Kurşun kalemden gelen ağaç kokusunun kağıtla buluşma büyüsüyle yoluna devam eden, Lise mezunu, ha..