Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

18 Kasım '07

 
Kategori
Özel Günler
 

İyi ki doğdun balam...

İyi ki doğdun balam...
 

Yıl 1979, aylardan Kasım, takvime yansıyan rakam 18... Bu tarihten sonra benim hayatıma yansıyan anılarsa şu özette, özelleşir:

Yeryüzünün ilk yaşam alanını paylaştığım, o paylaşımla bağrımda yer açtığım canım, balım, balam;

Doğduğun gün, köy evimizden kapı dışarı edilişimizle başladı sana dair ilk anım, sonra kırmızı suratınla, sarılıp sarmalanmış yatağa yatırılmış halin, minicik yumuk yumuk ellerin...

Kardeşlik nedir bilmeden sevdik hem de çok sevdik, kimileri bu sevgiye kan bağı diyor, kimileri karındaşlık... Hiç birinin önemi yok ya neyse...

Okul yıllarımız, ödevimi yapamadığım günün faturasını küçücük yaşında sana da yansıtmam, aç susuz günü sokaklarda akşam edişimiz ve… Ve o yıllara ait düzinelerce benzer anı, sonra gençliğe ilk adımlar, anlaşamadığımız hırçın yıllar, sanırım abla ve kardeş arasındaki o ince çizgide boğulduk, ne sevmekten vazgeçtik, ne sevgimizi birbirimize itiraf etmemekten...

Paylaşmadık ilk sevgililerimizi, yine abla oluşumun ağırlığından, zamanın üstüme yüklediği yobazlığımdan... Oysa daha dün harçlıklarımızı birleştirip poşetler dolusu abur-cuburları paylaşırdık... Safça, birimiz dayak yediğinde hepimiz ağlaşırdık. Uzun gecelerde sessizce gülüşüp, anlamsız bir dolu lafla sabahlardık... Ne zaman büyümüştük, yanlış oldu, ne gerek vardı, niye büyümüştük...

Sonraları ben “sana söylemiştim”, sense; hataların sonucunda, aynı inatla “senin söylemenin bir anlamı yok, ben kendim yaşayarak yanlışları öğrenmeliyim” gibi kelimeleri hayatlarımızdan çıkaramadık... Niye birbirimize bu kadar benzerken bu kadar zıtlıkları koruyabildik hiç bilemedim ya? Ona da neyse...

Ben hep babama benzettim kendimi, sende... Ben hep her şeyi yapabilirliliğimi babamdan aldığıma inandım, sende... Sanırım bu nedenle bizi birbirimize benzetiler, bende...

Ve son olarak;

Resimlerdeki benzerim, doğurmadığım bebeğim, haylazım, yaramazım, yavru kardeşim benim, bugün doğum günün, mutlu bir geleceğin, gelecekte mini mini bebeklerin, bebeklerinle beraber sevdiğin, sevdiğinle huzurlu bir evin olsun, doğduğun gün kutlu ve her tekrarında tüm güzellikler benim sana bitmeyen dileğim olsun...

Seni seviyorum...

Ablan.

Resim: ela lal...

 
Toplam blog
: 76
: 1458
Kayıt tarihi
: 25.03.07
 
 

1976 yılında Iğdır'ın Tuzluca ilçesinde doğmuşum... 8 yaşımda göç ettiğim bu ile bir daha hiç git..