Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

10 Şubat '16

 
Kategori
Aile
 

İyi ki doğdun kızım Deniz

Bu sabah uyandığımda bugün kızım Deniz’in doğum günü olduğunu hatırladım.

Birden yıllar öncesine döndüm. Kızımın doğduğu günü anımsadım. Ne büyük sevinçti bizim için…

Soğuk bir kış günü her yer kar ve buz… Bir ışık gibi doğdu kalbimize...

Onun aramıza katılması o soğuk kış günü yüreğimizi ısıtmıştı.

Minicik elleri ve ayakları… Bir su damlası gibiydi. Zaman nasıl akıp gidiyor, Hayatın bu kadar hızlı akmasını bazen anlamakta zorlanıyorum.

Bugün yıllar öncesi bir film şeridi gibi geçti gözlerimin önünden...

Yürümeye başlaması, ilk sözcüğü söylemesi, okumayı sökmesi… Her şey ne kadar güzeldi.

Daha dün gibi… İlkokula başladığı günleri, birlikte parklarda oynadığımız zamanları hatırladım.

İşimin müsait olduğu günlerde onu okula ben götürürdüm. Akşamdan bunu öğrendiğinde ne çok sevinirdi.

Evimiz okula uzak olduğundan sabahları çok erken kalkardı. Kırmızı ekose kabanını giyer başına lacivert beresini geçirir ve eldivenlerini takardı.

Hafta sonları hepimiz için bir şölendi. Çünkü hafta sonu demek ailece piknik demek, mangal demek ve de oyun demekti.

Yıllar çabuk geçti. Çocuklar büyüdü, Şimdi o Viyana’da bir hukukçu ve de bir müzik grubunun solisti...

Geçmişi düşündüğümde beni en çok mutlu eden çocuklarımla daha çok zaman geçirmemdir.

Sadece işe yoğunlaşıp onları ihmal etseydim kendimi asla affetmezdim. Çünkü zamanı geri alamazsınız.

Bir dakikayı bile geri getiremezsiniz. Aile ihmal edilemez. Onlara çocukluklarında vermediğiniz sevgiyi parayla pulla karşılayamazsınız.

Çocuklarımız da sadece bizim çocuklarımız değil tüm toplumun geleceğidir.

Hayatta en büyük zenginlik sevgi dolu bir aile, değerli dostlar, daha çok kitap ve daha çok sevgidir.

Genç anne ve babalara önerim, çocuklarınızın her anını izleyin, birlikte zaman geçirin.

Oyunlar oynayın. Sevginizi gösterin. Bu anları zihninizde kare kare saklayın.

İş güç deyip onların zamanından almayın. Tüm bunları anılarınızda saklayın. O günler bir daha gelmeyecek. Büyüyecekler, size ve onlara o güzel anılar kalacak.

İnanın tüm bunlara değer. Sevgiyle büyüyen çocukların mutlu olmaları için çok fazla bir şeye gerek olmuyor.

***

Mutluluk ve sağlık dileklerimle…

Cengiz Hortoğlu

hortogludorduncubakis@gmail.com

http://twitter.com/cengizhortoglu

 

 

 

 
Toplam blog
: 924
: 4123
Kayıt tarihi
: 20.11.10
 
 

CENGİZ HORTOĞLU Cengiz Hortoğlu Gaziantep'te doğdu. İstanbul Hukuk Fakültesini bitirdi. Serbest a..