Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

15 Ocak '20

 
Kategori
Kişisel Gelişim
 

İyi ki doğdunuz

En güzeli her sabah her seferinde yeniden doğmak...
 
Yakınlar bilir hep anlatmışımdır, doğduğum günü hiç kutlayamamışımdır doğru düzgün tüm evvelimden beri. Bir zaman evvel, bilmem kaç yaşımda, baktım ki doğduğum günü kutlayamıyorum, dedim ki “Betül her sabah ilk kez doğ ve her gece iyi ki doğduğuna ve var olduğuna şükürle uyu, sessizce ve kimsenin kutlaması gerekmeksizin”. Öyle de yaptım, güzel de oldu.
 
Çok zaman sonra anladım ki, herhangi bir tek günün ya da yaşın önemi kalmamış benim için. Gerçekten ben her sabah hayata ilk kez göz açmış, ilk kahkahamı da emeklemememi de coşkumu da gün içinde yaşamış ve gecesinde şahane bir varoluş tadıyla yastığıma sarılmışım.
Yaş bugün her neye ermişse, ben kalabalıkların içinde bir yandan yine yeniden varoluşumu kutladım ve kutsadım sessizce, kendi kendime. Tadı bambaşka bir şey, hiç tattınız mı bilmem.
Tarifini bilmeksizin girdiğim bu yolda herkesin unuttuğu “kendini sevmenin” sanatını yarattığımı keşfettim. Ben her sabah doğmaya ve her günün nihai gecesinde yastığıma “iyi ki varım” diyerek sarılırken bir zamandan beri kendimi çok sever oldum. 
 
Doğum günleri bile kutlamayla dolunca, alışılmış bu kutlamaların içinde insanın kendi varlığını hangi sebeplerle kutlayacağı sorusuna cevap bulmadığını gördüm. Alınan yaşların hesabı yapılır, alınacak yaşların dilekleri güne atılır. Bu hep böyle değil midir? Oysa bugün, nasıl bir insan olduğunu ve gelecek yaşlarında hangi senle yaşamak istediğini fısıldamalı mumlar…Ve doğduğu günü herkesle, ama her gününü kendiyle kutlamalı ve değerini unutmamalı insan derim.
 
Haydi o zaman sen de yarın sabah gözlerini ilk açtığın an, ilk kez doğduğunu ve gün içinde en en en az bir kez iyi ki doğduğunu ve bu koskoca evrende iyi ki var olduğunu düşün ve kendi değerini kutsa... 
 
Bu yaşında sen hangi mevsimsin, hangi renk ve hangi şarkısın? Kendini sadece doğduğun günlerde mi hatırlar, yoksa o gün bile sevmeyi unutursun? Ve kendini sevmeyi nasıl tanımlarsın? Mesela hangi kokuya, hangi yere, hangi renge benzer?
 
Gel sen de sadece doğum günlerini değil, kendini sev! Sen buna değersin, ben buna değerim, biz buna değeriz...
 
 
Betül Yergök 
İnstagram: @betulyergok
Youtube: @mentalizasyon
 
 
Toplam blog
: 162
: 74
Kayıt tarihi
: 07.08.18
 
 

Parapsikoloji Uygulayıcısı Mentalist Betül Yergök, uzun yıllar çalışmalarının ardından Mentalizasyo..