Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 
 

kevser şekercioğlu akın

http://blog.milliyet.com.tr/kevser

08 Mart '16

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

İyi ki gitmemişsin Anne!

İyi ki gitmemişsin Anne!
 

Ananesinin yavrularından ikisi


Annem, seneler önce fazla yorulduğunda "Alıp başımı gideceğim bıktım durmadan iş yapmaktan." derdi. Arada da iyice şiştiğinde "Bana Ayşe, anne demeyin" diye sızlanırdı. Biz gülerdik "Ayşe Anne nereye gidersen bizde geliriz" diye.

Dört çocuk, sobalı ev, hakikaten hikaye yazılacak kadar rahat ama o rahatlığa paralel kendi ihtiyaçlarını tam ve eksiksiz isteyen bir koca, kışın ayrı uğraşlar, yazın fındık-bağ-bahçe işleri,... Kadın gitmek istemek de sonuna kadar haklı ama gitmedi. Hala aynı hırs ve özenle bekler evlerini, işlerini.

Bir kaç yıl önce yine bunalmış bir şeye "Alıp başımı gideceğim" dedi, "Ay yıllardır aynı terane, gitseydin, nereye gideceksen belki bizde peşinden gelir gidilecek bir yer var mı öğrenirdik." dedim. Yelkenler hemen suya indi, elindeki elmayı yerken "Eyyy gidi kızım ey, nereye gitseydim dört çocuk ser-sefil olurdunuz." dedi. İyi ki gitmemişsin Ayşe, nereye gidersen git aklındakiler ve yüreğindekiler seninle gelecek nasıl olsa bak şimdi iyiyiz böyle, neyin varsa ye, nereye gitmek istiyorsan git, ne giymek istiyorsan düşünmeden harca artık dedim. "Bir ayağın çukurda demek istiyorsun yani." dedi. Anne hepimizin bir ayağı çukurda kimin ne zaman öleceğinin senedi yok cebinde dedim.

Anlamadı ne demek istediğimi, hala hiç kıyamaz kendine harcamaya, hala korumaya çalışır kendi kendine korunmayı öğrenmiş çocuklarını. Gerçekten düşünmesen de iyi ki gitmemişsin anne, sen gitseydin biz gerçekten sefil olur muyduk bilemem ama hep yarım olurdu duygularımız, hep biraz gölgeli olurdu bakışlarımız, hep biraz ezik, hep biraz çekingen, hep eğreti olurdu yaşamlarımız.

Zaman geldi benim de her şeyi bırakıp gitmek istediğim zamanlar oldu. Hala da oluyor ama arkasına bakmadan gidenlerin arkasından kalanların neler çektiğini empati yapamasam da biliyorum az buçuk. Hep kızlarımın gözleri geldi gözlerimin önüne ve iyi ki bırakmamışım hayatıma sımsıkı sarılmayı. Zor da olsa geçti zaman ama şu an hayatla hesabım yok vicdanımı sızlatan.

Tüm yorgunluğuna rağmen hayata sımsıkı sarılan, elleri-ayakları kuvvetli, gözleri bakmaktan korkmayan, gerçeklerden kaçmayan, oranı ne olursa olsun aklını yerinde kullanmayı beceren, hak gözeterek hem kendi hakkını hem başkalarının hakkını korumak için yaşayan, hayatı tüm getirileriyle kucaklayan, sevgisi sınırsız olmasa bile fazlasıyla bulunan tüm kadınların Kadınlar Gününü canı gönülden kutluyorum.

 
Toplam blog
: 374
: 869
Kayıt tarihi
: 15.01.07
 
 

1965 Akçakoca doğumluyum. Evli ve dört kız annesiyim, küçük bir kızın  anneannesiyim. A.Ü. Halkla..