Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

15 Ocak '13

 
Kategori
Güncel
 

İyi ki vardılar!..

İyi ki vardılar!..
 

Sakladığım oyun tanıtım kartı,


Nazım Hikmet 111 yaşında  bu gün, adını duyduğumda henüz yirmili yaşlarıma bile gelmemiştim. Tanıdığımda ise içindeydim yirmili yaşlarımın!  Şiirlerini anlayıp benimsediğim kitaplarını okumaktan keyif almaya başladığım zamanlardı. Tam olarak nedenini bilemiyordum ama yine de tavsiye edenlerin aman kimse görmeden oku demelerini anlayabilmeye çabalıyordum.

Çok zaman geçmedi bunu anlayabilmem için 12 eylül darbesiyle beraber gecenin bir vakti derin uykumuzdan uyandırılıp evimize saygısızca girilerek kitaplık, çekmecelerimizin, evrak çantası ne varsa didik didik aranması ve akıl almaz sorularla karşılaştığımızda anladım. Türkiye toprakları üzerinde en iyi yaşam koşullarında yaşamayı hak eden, vatanı ve milletine doğru yolu göstermeye çabalayan beyinlere dar geliyordu. Neyse bu gün Nazım 111 yaşında ve ne kendi toprağının kucağında ne de sözünü ettiği çınarın altında, olsun Nazım dünyanın dört bir yanındaki gönüllerin içinde ve de yeni yetişen gönüllere giriyor  bir bir …

Nazım Hikmet Kültür Merkezi adını yaşatabilmek, vatan ve insan sevgisinin derinliğini kitlelere aktarabilmek için çaba sarfediyor. Her yerde olduğu gibi Kadıköy de de!.. Yıllardır bulduğum her fırsatta takip etmeye çalıştığım kültürel etkinliklerin yanında sıcak ortamıyla da herkese açık kapısıyla Nazım dostlarını bekliyor.

Mümtaz Sevinç’de çok sevdiğim bir döneme sesiyle damgasını vurmuş, duyduğumda hemen durup pür dikkat dinlediğim bir sesti önceleri, yabancı  filmlerde, televizyon ve radyolarda, ardından dizilerde görüntüsüyle ve oyun gücüyle  tanıdım pek çok insan gibi, yakından tanıyabilmem ölümünden sadece birkaç ay önceye dayanıyor. “BİR ÇİFT SÖZÜMÜZ VAR AŞKA DAİR” oyunuyla Nazım Hikmet Kültür Merkezinde oldu. Şiir demeti  bir oyundu izlediğimiz. O gün hem  Nazım’dı karşımızdaki adam  hem Mümtaz şahane bir gün yaşamıştık o salonda ve ne yazık ki tekrarı kısmet olamadı.

Bu gün ben Hem Nazım Hikmet’i hem de Mümtaz Sevinç’i saygıyla anıyor iyi ki vardınız  Mavi gözlü dev adam ve Birikimlerini düşünce ve düşünme eyleminin önemini anlatan “DÜŞÜN SAHNESİ”ne adayacak kadar işine aşık adam  diyorum. Ve kendilerini  Saygıyla anıyorum.

 http://e1301.hizliresim.com/15/h/hz3f0.jpg 

 
Toplam blog
: 209
: 350
Kayıt tarihi
: 13.09.11
 
 

Kurşun kalemden gelen ağaç kokusunun kağıtla buluşma büyüsüyle yoluna devam eden, Lise mezunu, ha..