Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

13 Eylül '13

 
Kategori
Matematik
 

İyi Matematik Adalettir.

İyi Matematik Adalettir.
 

Bugün sosyal Paylaşım sitelerinde rastladığım bir haber dikkatimi çekti. Dünyaca ünlü Matematikçilerden John Nash Ülkemizde bir Üniversiteyi ziyaret etmiş geçtiğimiz günlerde. Ünlü Matematikçi bu ziyareti sırasında yaptığı söyleşide, iyi Matematik bilmeyen toplumlarda adaletin olmadığını belirtiyor.Türkiye'nin dünya Matematik sıralamasında sondan ikinci olduğunu öğrenen dahi, 'İyi Matematik adalettir.' diyerek sözlerine noktasını koyuyor.

Dünyanın en önemli matematikçilerinden John Nash'în bu sözlerinin ve ülkemizin Dünya matematik kulvarında sonran ikinci olmasının yorumunu yapmayacağım. Ben bu yazımda  Matematiğin insan yaşamı için önemini, vurgulamak istiyorum.

Bizler yani orta öğrenimini bundan 50, 60 yıl önce büyük lliselerde yapma şansına sahip olan gençler gerçekten çok iyi öğretmenlerle eğitildik. Sadece okuduğumuz dersleri değil, bu bilgilerin yaşamımıza etkilerini çok geniş kapsamlı incelemek ve anlama imkanına sahip olduk bu derin öğretmenlerimizle.

Hiç unutmuyorum, ortaokul  yıllarımızda bir matematik öğretmenimiz vardı. Bize zor gelen matematik problemlerini anlatırken 'Bu problemleri çözerken şimdi sıklıyorsunuz ve bunları gündelik yaşamımız içersinde gereksiz buluyorsunuz belki ama bu problemlerin çözümü sırasında edindiğiniz mantık ve zihin jimnastiğinin ilerki yıllarda yaşamınıza ne büyük faydası olabileceğini bir bilseniz.'derdi.  Matematik problemlerinde bir kaç veri vardır ve siz bu verilerden hareketle istenen sonucu hesaplayarak bulursunuz. Öğretmenimiz de yaşamımızda karşılaşacağımız her problemde bir takım veriler olacağını ve bizim bu verilere dayanarak aynen bir matematik problemi çözer gibi olayı çözüp içinden çıkabileceğimizi anlatıyordu bize. Kısacası okul yıllarında matematik problemi çözmede kullandığımız metotlarla yaşamımızdaki problemleri alt etmek imkanımız olabilecekti.

Ben matematiği çok seven bir öğrenci idim. Öğretmenlerimin anlattıklarını çok iyi dinler ve uygulardım. Bu da benim matematik problemlerini çok iyi çözmemi sağlıyordu. Hatta bir çok kere akıl yürüterek öğretmenimizin gösterdiğinden farklı yolları deneyip çözümler yapmış ve öğretmenlerimi şaşırtmıştım. Sonraları ise iki, üç işlemle yapılacak çözümleri daha az çözümle yapma alışkanlığı da edinmiştim.

Ben Matematik öğretmenimizin bize yaşamımızdaki problemleri çözme konusunda verdiği öğütü hiç aklımdan çıkartmadım. Uzun yıllardır karşılaştığım her sorunu bir matematik problemi gibi algıladım. Sorun karşısında bir kenara çekilip bir kaç dakika elimdeki verileri düşünmek ve onlarla en kısa yoldan çözüm üretmek bende bir alışkanık haline geldi. İnanın bana karşılaştığınız sorun ne olursa olsun, ne kadar büyük olursa olsun bir matematik problemi çözer gibi yaklaşıp verilerden çözüme giderseniz çok çabuk çözülüyor.

Her sorunumu çözdüğümde de bana bu fikri aşıladıkları için Matematik öğretmenlerimi sevgi ile yad ettim.

Umuyorum ki hepimiz çözemeyeceğimiz sorunlarla karşılaşmayız. 

 
Toplam blog
: 826
: 1068
Kayıt tarihi
: 26.04.11
 
 

Ben emekli bir iktisatçıyım. 21 yıldır bir sanatçı annesiyim. Küçük kızım klasik müziğe eğilim gö..