Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 
 

Aile ve Çocuk Danışmanı Burcu Polatdemir

http://blog.milliyet.com.tr/yasamsenin

03 Haziran '18

 
Kategori
Kişisel Gelişim
 

İyi Model Olmak

İyi Model Olmak
 

Çocuk sahibi olanlara özel bir başlık sanılmasını istemem.. Kuzeni, yiğeni, kardeşi, akrabası, çok zaman geçirdiği komşusu bile olsa miniklerimizin modelleriyiz. Tahmin edeceğiniz üzere bizim onlara söylediklerimizi değil  yaptıklarımızı örnek alıyorlar. Bu da demek oluyor ki üstümüzde bir çift göz

Her ne kadar çok meşgul de görünseler ,oyuna dalmış oyun kahramanlarıyla meşgul olsalar da sizin başkasıyla konuştuğunuz şeyleri  duyuyorlar ve daha sonra size üstelik sizin hiç ummadığınız anda size soru olarak yöneltebiliyorlar. Siz de ebeveyn olarak şaşırıyorsunuz .

Sadece konuştuklarımız  değil elbet, diyelim ki beraber  bir restorana gittiniz veya bir kafeye. Sizin kasada çalışan kişiyle diyaloğunuz, garsona hitap biçiminiz, diğer insanlarla olan ilişkiniz, selamlaşmanız dahil sizi örnek alacaktır. Bazı istisnai durumlar var elbet yahu bu çocuk hiç böyle yapmazdı son zamanlarda bu kelimeyi kullanıyor dediğimiz okul çağı miniklerimiz de var elbet ama kaynaklar genelde en çok vakit geçirdiği kişilerden yani aileden geçiyor. Bir oyun sırasında çocuklardan biriyle bir canlandırma yapıyorduk ve çocuk son zamanlarda ailesiyle yaptığı bir aktiviteyi canlandırmak istemişti. Orada bir duygu boşaltımı ihtiyacı duymuş ve durumu kendi dünyasında canlandırmak istediğini fark ettim.

Senaryo gereği kafeye giren aile bireylerinin kahve içmek için birinden yardım almaları gerekiyordu. Çocuğun garsona kullandığı emir cümleleri ve hafif aşağılar tavrı  o an müdahale etmemem gerektiğini bildiğim için sakince izledim. Daha sonra sözde senaryoda tekrar yerimi aldım bu sefer bana da rol verilmişti miniğimiz tarafından. Ben garson olarak çalışan kişiden  istediğim kahveyi  toplumsal kurallara uygun olarak, kendisiyle  empati  kurarak ve emeği karşılığında teşekkür ederek iletişim kurmayı tercih ettim.

İşlem bittiğinde miniğimiz kısa bir kayıt modunda kalmış olacakki büyük dikkatle beni izliyordu. Orada ona nasihat vermek takdir edersiniz ki çok faydalı olmayacaktı. Daha sonra kendine tekrar bir şeyler sipariş etme sırası geldiğinde ; yardımcı olan kişiye rica etmesi ve teşekkür etmesi oyunu anladığı ve aslında oyunun kurallarını öğrenmeye hazırım mesajı  veriyordu. Fakat biz ebeveynler çocuktan beklentilerimizi önce kendimizin davranışlarımızı gözden geçirdiğimizde çocukta görüp   tanımlayamadığımız durumları daha netliğe kavuşturmuş olacağız inanıyorum.

Şöyle bir gerçek var ki tüm bu süreç  ebevenler/yetişkinler için oldukça yorucu bir uğraş ..Doğru mu davranıyorum ,bunu burada söylemese miydim tarzındaki iç sesimiz bizi sürekli uyarıyor  ama bunun sahiden büyük bir sorumluluk olduğunu unutmamak en azından miniklerimizin etrafındayken onların duymadıklarından emin uzaklıkta  yetişkince davranabilme hakkımızı da kullanabilmiş olabiliriz.

Hepinize iyi haftalar..

 
Toplam blog
: 82
: 140
Kayıt tarihi
: 12.04.15
 
 

Çocukların duygu ve davranışlarının sonuçlarından yola çıkarak ,çocuğun ruh dünyasında oluşan değ..