Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 
 

E. Kurmay Yarbay Mustafa Kemal Öztürk

http://blog.milliyet.com.tr/emeklibirsubay

13 Haziran '09

 
Kategori
Güncel
 

iyi niyetli, iyi birer insan olan komutanlarımız da var...

iyi niyetli, iyi birer insan olan komutanlarımız da var...
 

Mete Ayken, Tuggeneral


Hava Harp Okulu'na ilgi duyan bir delikanliyi anne ve babasi uyarmislar! "Sende mi vatan haini olacaksin?"
Anne babasinin dusuncelerini bana aktaran delikanliya hemen cevap verememistim.

Silahli Kuvvetlerin icerisinde oldugu sikintilarin sorumlusu elbette komutanlar!

-Kucuk de olsa en asagidaki rutbeden, en yukariya kadar!-

Ama;

Turk Silahli Kuvvetleri bugun medeni ulkelerin siahli kuvvetlerinin seviyelerine gelmisse;

Lubnan'da, Balkanlar'da, Afganistan'da gorev yapabiliyorsa,

Bunun nedeni de komutanlar...

***

Orduevleri'nde herkesin tras oldugu berbere gelip, sirasini beklerken astlarini dinlemeyi tercih edecegine, berberi odasina cagiran komutanlari bilirim...

Ne buyuk bir kayip?

Oturup, sirada beklese, trasini olurken sohbetlere katilsa, kimbilir neler ogrenecekti?

Obur tarafta; koskoca kurmay baskaninin berbere gidip, karargah personeli ile birlikte sirasini bekledigini de bilirim.

Ne buyuk bir kazanc?

***

Bagirip cagiran, astlarini sinek gibi goren ustler yalizca askerlige has degil!

Biz, bize benzeriz!

Hatirlarim. Bir birifingde kendisine verilen "gercekci" bilgilerden hoslanmayan buyugumuz bagirip cagirmis; ertesi hafta tum rakamlar abartilarak ayni brifing kendisine tekrar sunulmustu!

Farkli olduklarini ancak; ayri odalarda, binalarda, koltuklarda, makam arabalarinda oturarak gosterebilen "buyuklerimiz" her kurum ve kurulusumuzda mevcut.

Hic merak etmeyin. Sizler, boylelerine saygida kusur etmediginiz, yuceltiginiz, gorevlendirdiginiz, sectiginiz... surece de mevcut olmaya devam edecekler.

Benim konum "onlar" degil.

Benim anlatmak istediklerim;

Insan gibi insan, komutan gibi komutan olanlar...

Size, tanidiklarimi, vaktimiz olursa, sirayla anlatirim.

***

Tumgeneral Mete Ayken Harekat Baskanimizdi.

Ben de yarbayimdim.

Yeni acilmis bir subede, tecrubesiz bir ekip, yeni bir proje uzerinde calisiyorduk...

Bu kadar tecrubesiz, cok genc bir ekibi;

Bu kadar icten, yurekten, samimiyetle nasil dinlemeyi becerebiliyordu?

Hala anlayamiyorum.

***

Biz hata yapiyorduk.

Daha yukarilardan gelen azarlari, bize aktarmadan, kendisi gogusluyordu.

"O" nun doneminde, bir suru "sivri" sayilan dusunceyi "O" nun imzasi ile yukarilara goturmus;

"O" bizim icin kavga etmis,

Basarilardan ise hep kucuklerini onurlandirmisti.

***

Mete Ayken Komutanimin yuregi daha fazla dayanmadi.

Gorevde iken rahmetli oldu.


Yillar sonra da olsa, kendisini saygiyla anmak istedim...

***

Hava, Kara, Deniz Harp Okullari'na girmeye istekli genclerimizin anne ve babalari!

Gonlunuzu rahat tutun...

Sizin cocuklarinizin, Mete Ayken komutanim gibi birer komutan olabilme sanslari oldukca yuksek!

Yeter ki; sizler de onlara dogru yolu gosterin!...

 

 

 

 

NOT:

Yukaridaki fotografi bugun, 13 Agustos 2013, Facebook'da buldum. 

Izin alamadan yayinliyorum. Bagislayin...

 

 
Toplam blog
: 798
: 2506
Kayıt tarihi
: 25.07.06
 
 

Harp Okulu 1974 mezunuyum. 1983'de Kurmay Subay olarak mezun oldum. 1987 yılında Silahlı Kuvv..