Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

02 Eylül '19

 
Kategori
Eğitim
 

İyi Öğretmen Olmak!

İnsanız! Hata yapabiliyoruz. Herkes hata yapabilir. Ama bazen yaptığımız hatalar sadece kendimize  zarar vermez. Bilmeden yaptığımız hatalar çevremize de zarar verir.

12 Eylül; darbe yıllarında çiçeği burnunda öğretmendim.

Dönem başında yeni kayıt olarak okula başlayan bir öğrenci atölye temizliğini hiç yapmıyor üstelik temizlik saatlerinde ortadan kayboluyordu.

(Meslek lisesi atölye saatlerinde öğrenciler okul çıkış saatinden 20 dk veya 30 dk önce işi bırakarak atölyenin temizliğini yaparlar.)

Okul yeni açılmış bir, iki haftadır öğrenciler devam ediyorlar.

Öğrenci yaşı gereği küçük boylu ve topluca çokça sevimli biriydi.

Baktım, bu öğrenci atölye temizlik işlerini yine yapmıyor, yanına gittim. Diğer öğrencilerin duyacağı  şekilde bağırarak "neden temizlik görevini yapmıyorsun," diye bağırdım. Tehdit ettim. Korkuttum. Döveceğimi söyledim. “Bir daha bunu yapma,” dedim. "Diğerleriyle atölye temizliğine katıl yoksa..."

Diğer öğrenciler de gereken çıkarımı yaparak ayaklarını denk alacaklardı. Buranın bir disiplini vardı. Disipline uymazlarsa başlarına kötü şeyler gelirdi. Filan…

Ertesi hafta çocuk atölye dersime gelmedi. Diğer hafta yine yoktu. Meraklanmaya başladım. Aynı hafta sonuda gelmezse gidip idareden soruşturacaktım.

Hafta sonu geldi ama unutmuşum. Arkadaşlarla okuldan çıktım. Ev okula yakın sayılırdı. Yürüyerek gidiyorduk. Hemen yanımızda başka bir lise vardı. Onlarında öğrenci çıkış zamanına rastlamıştı benim çıkışım.

Arkadaşlarla sohbet ederek yürürken birden karşımızdan gelen bir öğrenci kümesinde onunla göz göze geldim. O anda üzerimden kaynar sular döküldü.

Demek okul değiştirmişti. Eğer arkadaşlarının önünde ona bağırmasaydım belki de... 

Çok üzüldüm! 

O günden bu yana olayı hatırladıkça, "acaba ona bağırdığım  onu korkuttuğum için mi okulu bıraktı? Buna ben mi sebep oldum," diye düşünmeden duramıyorum. Bir daha hiç karşılaşmadım adını bile bilmediğim öğrenciyle.

Yaptığım hiç doğru değildi. Ona arkadaşlarının önünde bağırmıştım. Düzelmezse düzelteceğimi söylemiştim.

Meslek lisesine devam etmemek belki öğrenci için çok daha iyi olmuştur!.

Ama bu olasılık beni temize çıkarmaz.

Yaşamı hak etmek “iyi insan olmaktır” İyi insanlar hak eder yaşamı. Doğru ve dürüst olanlar. Onlar vicdan sahibidirler.

Öğrenciler kötü öğretmeni asla bağışlamazlar! Ve unutmazlar…

Affet beni! “çocuk.”  Bilemedim! Umarım yaptığım bu hata sana büyük bir zarar vermemiştir.

 

 
Toplam blog
: 144
: 899
Kayıt tarihi
: 06.02.07
 
 

Gazete ve kitaplara hep tersten göz atar, daha sonra okumaya başlarım. Bu özelliğim devrik cümlel..