Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

16 Ocak '07

 
Kategori
Edebiyat
 

İyi şeyler

İyi şeyler
 

Tepebaşı Tüyap'ın en afilli standlarından biri olurdu hep "İyi Şeyler Yayınları"

...benim elimde de var bir kaç tane kitabı...

Mevlana var mesela....Hiçkimse ve Dolunay....

"sana öyle yakınım ki sevgilim...
canıma daha çok yakın değilim!
seni anmamaya yeminler olsun,
Anmak, ayrı olmak demek, bilirim! "

brecht var ....

" bu adamla ne zaman konuşsam
yemeğini yemiş ve gitmiyorsa
şapkasını çıkarmamış
benimle konuşuyorsa
sanırım, herşey iyileşecek
alıştığımız zamanlar geçti
Bir insanla
konuşulabilir, dinler o
Sevgi yeniden başlar
Herşey eskisi gibi olur.

Yağmur
göğe geri döner mi?
Yara
Artık acıtmasa da
Acır yara yeri."

başo'dan, buson'dan, issa'dan haikular...

" yağışını
birlikte seyrettiğimiz kar
bu yıl yine yağdı mı?"

...yeats

"ama yeter, iyisi mi gülümsemeli bütün o gülümseyen yüzlere
avutucu korkuluklar olduğunu da göstermeli onlara"

judith herzberg...

"kasıp kavuruyordu evi kumlu rüzgar
köşelerini törpülemek için sanki.

öldüğünü düşlüyordum parça parça, gitmeni istediğimi,
Gittin.

küçük armağanlar seçtim,
bir silgi verdim sana,
beyaz değersiz birşey Sahra'dan.

Herşeyi çözüyor mu zaman?
Kum herşeyi gömüyor. "

cemal cuma...
"neden ağlar mum
karanlığı okurken"

lorca...

"dört ayın gecesi
bir yalnız gölge
ve bir yalnız kuşlu
bir yalnız ağacın.

arıyorum etimde
dudaklarının izini
rüzgarı öpüyor çeşme
dokunmadan.

bana verdiği Hayır'ı
taşıyorum avucumda
balmumu bir limon gibi
beyaza kesmiş.

Dört ayın gecesi
ve bir yalnız ağacın.
İğin ucunda
dönüp duruyor aşkım! "

Var tabii daha bir sürü..Daha umut dolu olanları, daha
mutluları...Bu sisli İstanbul sabahı için, saatlerimizin 7:15'i gösterdiği şu dakikalarda bunları seçesim geldi...Okuyun ...Keyfine varın...

 
Toplam blog
: 82
: 1186
Kayıt tarihi
: 22.06.06
 
 

İstanbul'da yaşanan tüm aşkların, tüm ayrılıkların, tüm özlemlerin, tüm nefretlerin, tüm eğlenceleri..