Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

28 Haziran '09

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

İyi ve kötü

İyi ve kötü
 

Sevgi ile beslenen aydınlık yanımız ve korkularımızla besleyip büyüttüğümüz karanlık yanımız. İyi yanımız ve kötü yanımız.. Günlük hayatımızı yaşarken bu ikisini sık sık deneyimleriz. Birinden bir diğerine geçmemiz bazen anlık bir şey olabiliyor. Bazen öyle sevgi dolu ve anlayışlı bir ruh halinde iken en ufak bir şey bizi çıldırtmaya yetebiliyor. O sevgi dolu anlayışlı kişi gidiyor yerine karşısındaki kişiyi neredeyse öldürmek isteyen bir kişi çıkıyor. Tam olarak ne oluyor da biz böyle ani bir değişim yaşıyoruz? Geçen akşam huşu içinde meditasyon yapmaya çalışırken birden arka sokaktaki bir kadının bağırmaları ile kendimi çıldırma noktasında buluverdim. Kadın gecenın 23, 00 ünde cam siliyor ve bağırarak şarkı söylüyordu. Bu duruma her mantıklı insan sinirlenir ve tepkisini kendisini anlatan bir şekilde verir. Bu olayda sinirlenmek normal, çünkü kadının yaptığı davranış yanlıştır. Önemli olan ve bizi yansıtan şey, bu duruma karşı göstermiş olduğumuz tepkinin şeklidir. Aynı durumla karşı karşıya kalan her insanın durumu algılama ve tepki verme şekli farklıdır. Bu olayda beni rahatsız eden şey aşırı sinirlenmiş olmamdı. Oysa aynı binada bir çok insan aynı duruma maruz kalmıştı ama ben sanki bana özellikle yapılıyormuş gibi algıladığımı fark ettim. O anda kadınla ilgili geçen düşüncelerimi fark ettiğimde kendimden korktuğumu itiraf etmeliyim.. Her işte bir hayır vardır ve bu durumu kendi lehime nasıl kullanabilirim diye düşünmeye başladım. Biliyoruz ki hiçbir şey tesadüf değildir ve her olayın bir anlamı vardır. Bu olayın kendimle ilgili olan anlamını bulmaya çalıştım. Tam kendi içime yönelmişken birden bire böyle bir olayla karşılaşmış olmamın anlamı ne olabilirdi? Hayat bana bir mesaj vermek istiyordu acaba bu neydi? Öncelikle ilk aklımdan geçen kadına zarar verme isteği benim hala bir takım korkularımı halledememiş olduğumu gösteriyordu. Peki, bu kadın benim hangi korkuma basmıştı ki ben bu kadar çıldırma noktasına gelmiştim? Cevabı çok hoşuma gitmese de değersizlik korkuma basmıştı. Çünkü ben orada meditasyon yaparken nasıl olur da o bunu bozardı. Oysa bütün evrenin buna saygı ile yaklaşması gerekirdi. Eğer buna değer vermiyor ve saygı duymuyorsa o zaman da onu cezalandırmam gerekiyordu. Tabi bunlar bilinçaltımın söyledikleri mantık aramıyoruz. Tepkilerimizi kendi inançlarımıza göre veririz. Bu olayı her insan farklı bir şekilde algılar ve farklı bir şekilde tepki verir. Bu olayı yaşayan diğer bir insan olayı şu şekilde yorumlayabilir; senelerdir komşumuz demek ki çok bunaldı ya da kötü bir gün geçirmiş, başkalarını rahatsız ettiğini düşünemeyecek kadar kendisi ile meşgul, uygun bir dil ile yarın kendisini uyarayım diyebilir.. Bir başkası, ne kadar eğlenceli bir durum akşamın bir vakti eğlenebileceğim bir şey çıktı.. Bir başkası, akşam akşam cam silinir mi düşmese bari.. Bir başkası, gün içinde ne kadar çok çalışmış ki gündüz yapılacak bir şeyi geceye bırakmış. Bir başkası, yarın önemli bir işi var ki bu saate kadar ev işi yapıyor, stres ve yorgunluktan artık kendini kaybetmiş.. Bir olay ve bir sürü bakış açısı ve tepki çeşidi. Dışımızdaki olayları kontrol edemeyiz ama o olaylara ne tepki vereceğimizi sadece biz belirleriz. Geçmiş yaşam deneyimlerimizden
 
Toplam blog
: 117
: 2437
Kayıt tarihi
: 07.02.09
 
 

1970 Tokat doğumluyum. İstanbul Tıp Fakültesi Sağlık Meslek Yüksekokulu Tıbbi Laboratuvar bölümü mez..