Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

22 Mayıs '09

 
Kategori
Anılar
 

İyilik yap, öğrenci de biliyor

İyilik yap, öğrenci de biliyor
 

Bana uzattığı kredi kartından 2.85 Tl. (Yazıyla, iki lira seksenbeş kuruş) 'yetersiz bakiye' denilerek 'red' ediliyordu POS aygıtında.

Başka kart uzatıp "bir de şundan deneyelim" diyor, o da 'reddediliyordu!'.

Arada ceplerini, cüzdanının kuytularını karıştırıp para aransa da bulamıyordu!

20 yaşlarında genç bir delikanlıydı karşımdaki insan!

Sonunda, "bırakayım abi" dedi ve poşetine koyduğu 2.85 Tl. tutan; içinde ikisi ekmek, kalanı yumurtadan oluşan alışverişini sonlandırıp aldıklarını masaya bıraktı.

Ne iş yapıyorsun, dedim...

"Öğrenciyim, Konya'da (Selçuk Üniversitesi) okuyorum, kısa süreli çalışmak için geldik arkadaşımla", diye yanıtladı.

"Sen aldıklarını götür, sanırım kartında bir sorun oluştu, naktinde olmayabilir. Bir yolun düşerse ödersin, düşmezse de hiç sorun değil, 'helal olsun'" dedim.

Mini jestim çok hoşuna gitti, birkaç kez teşekkür ederek ayrıldı.

Aradan bir hafta-on gün geçmişti ki eşim anlattı;

"Az önce bir öğrenci geldi, özellikle seni sordu. Dışarda olduğunu söyleyince de benim borcum vardı diyerek 2.85 Tl. ödedi. Ayrıca 3 adet ekmek parası fazladan bıraktı, 'onları da çevrenizde oturup sizden ekmek almaya gelen bir öğrenciye verin lütfen' dedi"

Paylaşılacak bir öykü çıkmıştı bana...

Hoşuma gitti, kıssadan hisse olsun istedim.


 
Toplam blog
: 355
: 1099
Kayıt tarihi
: 16.05.07
 
 

1960 Ankara doğumlu bir Çankırılıyım. İşimin burada olması nedeniyle, Antalya'da yaşamaktayım. Ti..