Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

21 Ağustos '13

 
Kategori
Deneme
 

İyilik yapmayın ne olur!

İyilik yapmayın ne olur!
 

Oyuncak Müzesi bayram kartından,


Şaşırmayın başlığı görünce,  ben de şaşırmadım biliyorum ne dediğimi!..

Kaza anlarında iyilik yapayım diye cümle alem üşüşüp  muhtemel hafif yaralıyı bile  yaka paça taşıyarak  daha vahim sonuçlara varabileceğini düşünerek,
Hastanede yatan  yakınına getirdiği yiyecek içeceğin zarar vereceğini düşünerek,
Şayet refakatçi olarak bulunuyorsanız, doktorun talimatlarını canı yanacak ya da bir kereden bir şey olmaz v.s. duygusal davranışların istenmeyen sonuçlara yol açabileceğini düşünerek,
Bağımlılık yapabilecek  maddeleri kullananlar kullanmayanlara  psikolojik baskılar yaptığında  masumane bir niyet taşırken alışkanlığa dönüştüğünde üzülebileceğinizi düşünerek,
Çocuklara küçücük midelerinin alabileceğinden fazla yemek vererek ileride kontrol edemeyeceği kilolarla boğuşacağını düşünerek, (özellikle anneanne- babaanneneler lütfen!..)
Küçük yaşlardan itibaren nasıl olsa büyüdüğünde yapar- öğrenir diyerek basit sorumluluklardan bile koruyorsanız, gelecekte kendisine nasıl zarar veriyor olduğunuzu unutmadan, (Bir zaman anneler canı yanacak diye aşı yaptırmıyordu çocuğuna),
Aile ekonomisi yönetimi ve muhasebesini önemsemeden, küçük  diye düşünerek izin verilen  hesapsız davranışlar sonucunda  ileriki yaşlarda kurumlara bağlı mağdurlar yetiştireceğinizi düşünerek,
Yaşlı kimseleri aileden olsun  başkaları  birileri olsun, “rahatsız ederim  yormayayım  iyilik olsun” diye düşünerek ziyaretinizi erteliyorsanız  ya da  zahmet vermeyeyim diye yaptığı ikramları geri çeviriyorsanız hemen  vazgeçin düşüncenizden  O  iyiliği yapmayın lütfen,    

Pek çok  şey  sıralayabiliriz daha, iyilik olsun diye yaparak sonucunda nasıl pişmanlıklar yaşadığımızı anımsatan,  öyleyse attığımız her adımda, söylediğimiz her sözde bir kez daha düşünmekte hatta  bazen  geri durabilmekte  fayda var. İhtiyacı olana iyilik yapmaktan da  gerekiyorsa yanında olmaktan da vazgeçmemek   koşuluyla  tabi!..

YAPAMADIĞIN ŞEYLER

Anımsıyor musun yeni arabanı
Ödünç alıp çarptığım günü?
Öldü…receğini sanmıştım beni, öldürmedin oysa.
Seni zorla sahile götürdüğüm ,
Yağmur yağacağını söylediğin ve
Yağmurun yağdığı günü?
”Söylemiştim sana!” demeni beklemiştim demedin oysa.

Çilekli pasta düşürüp arabanın
Paspasını kirlettiğm günü?
Tokatlayacağını sanmıştım beni,yapmadın oysa.

Evet yapmadığın çok şey vardı,
Ama dayandın bana sevdin beni
Ve korudun beni.
Çok şey vardı
Benim de senin için yapmak istediğim,
Vietnam’dan döndüğünde,
Dönmedin oysa…

Leo BUSCAGLIA

 
Toplam blog
: 209
: 350
Kayıt tarihi
: 13.09.11
 
 

Kurşun kalemden gelen ağaç kokusunun kağıtla buluşma büyüsüyle yoluna devam eden, Lise mezunu, ha..