Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

21 Eylül '08

 
Kategori
Yemek - Mutfak
 

Izgara balık (Pasific saury)

Izgara balık (Pasific saury)
 

Akşam yemeğim


Japonya'da sadece sushi ve sashimi ( çiğ balık) yenmiyor. Izgara balık da oldukça sevilen bir yeme türü.

Buraya ilk geldiğimde, yirmi yıl önce, her sabah mahalleye balıkçı gelir daha o gün tutulan balıkları ve diğer deniz ürünlerini de satardı ahtopot dahil. Anonsu duyan tüm komşular çıkar balık alırlardı. Özellikle yaşlı insanlar arasında günde üç öğün balık ürünleri yiyenler vardı. Eskiden kalma bir alışkanlıkla sofrada dağdan, karadan ve denizden ürünlerin olduğu bir sofra düzeni hakimdi. Ben de katılırdım kervana ve sıklıkla hamsi alırdım. Benim için pişirmesi en kolay ve ülkemde en çok yediğim balıktı da ondan. Bana takıldıkları olurdu bazan neden hep hamsi aldığım için. Ben de en ucuzu olduğu için aldığımı söyleyince gülümserlerdi. Diğer balıkları pişirme konusundaki beceriksizliğimi nasıl kapatacaktım ki:)

Şimdilerde bir çok balık çeşidini biliyor ve pişirebiliyorum ama ızgara tabi en kolayı. Bugün sabahtan alşama kadar dersim vardı her zamanki gibi. Eşim evde olduğu için pazar günleri yemek işi onun görevi oluverdi ister istemez.

Simdilerde Pasific saury (İngilizce' de), Japonca'da SANMA denilen balık türünü markette bolca ve ucuz fiyatta bulmak olanaklı. Usta ellerde hazırlanırsa çiğ balık olarak da yenilebilir. Eklenen soslarla tadı çok güzeldir. Ama bizim için en kolay yol ızgara. Eşim de o yolu seçer hep benim gibi.

Dersim bitti ve yemek masasında kendime sofra kurdum. Çünkü herkes yemişti. Izgara balığın yanına Japon turpunu rendeledi eşim. Üzerine soya sosunna benzeyen değişik bir sos. Üçü birbirini çok iyi tamamlar. Turp sindirime de yardımcı olduğu için yeğleniyor. Bir tas sade pirincim ve küçük kalıp TOFU (soy bean curd) ve kavrulmuş arpadan yapılmış MUGİCHA (yazlık içeceğimiz). NORİ (seaweed) pirince eşlik eder. Resimde öndeki paketteki nesne. Yorgundum ama yedikten sonra kendimi daha iyi hissettim. İlaçlarımı alıp TV nin karşısına oturup FOX da PRISON BREAK adlı diziyi izledikten sonra bugünümü sizlerle paylaşmak ve burada yenen basit bir akşam yemeğini tanıtmak istedim.

Tayfun gelecekti derken sıyırdı geçti ama bugün bize gökgürültülü şimsekli bir günü de yaşattı, bol yağmuru ile. Yorgun ve gürültülü bir gündü ama en azından yemek hazırlamaktan kurtulmuştum ....

Bu arada yukarıda sözünü ettiğim balığın adının Türkçe karşılığını sözlükte aramama rağmen bulamadım. Açıklamalar Japon ve Kore mutfağında çokca kullanılan bir balık türü şeklinde olduğu idi. O açıklama da İngilizce idi. Bir bilen var ise ve Türkçe adını yazarsa sevinirim.

Sağlıcakla kalınız
 
Toplam blog
: 397
: 1111
Kayıt tarihi
: 16.05.07
 
 

1955 Niğde doğumluyum. Ancak Japonya'ya gelene kadar yaşantımın büyük bir bölümü Ankara'da geçti. Ka..