Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

12 Kasım '18

 
Kategori
Kent Yaşamı
 

İzinsiz Dokunmayın

İzinsiz Dokunmayın
 

Salih Arıkan


Bir görmeyen olarak yolda yürürken en çok rahatsız olduğum konulardan biri iyi niyetle de olsa bedenimize izinsiz dokunulması.

Yolda yürüyorum. Hem kafamda oluşturduğum zihinsel haritalamayla yolu takip ediyorum. Nedir zihinsel haritalama. Seslerden inişler çıkışlar zemin farklılıklarından oluşan yapıdan yani ip uçlarından faydalanarak bastonumla yürümeye çalışıyorum. Bu arada usulca biri bedeninize dokunuyor. Sağa git sola git gibi komutlara alıştık. Bu komutlar daha çok görmeyene göre değil de kişinin kendine göre olursa çoğu zaman faydadan çok zararı oluyor. Usulca dokunanlar hadi neyse çuval muamelesi gördüğümüz zamanlar çok incitici oluyor.

Herkesin bedeni özeldir. Lütfen görmeyenlere yardımcı olmamızı ister misiniz diye iletişim kurarak yardım teklifinde bulunun. Yardımı kabul etmeyen görmeyenlere karşı incitici sözlerde bulunmayın.

Geçenlerde Radyoları karıştırırken iki üç tane psikolog abla konuşuyor. Çocuğunuzun izni olmadan bedenine dokunmayın. Dokunacağınız zaman izin alın ve çocuklarınızı bu konularda eğitin diyorlar. Ne kadar doğru ama sevgili ablalarım bizi de unutmayın engellilerinde bedenine izinsiz dokunulmaması gerektiğini de topluma anlatın.

Salih Arıkan,Tel: 0506 514 96 93

Engelli Haberleri Aşmak İçin 26 Şubat 2018

https://www.youtube.com/watch?v=m1fBMdPLDlY

 
Toplam blog
: 1156
: 67
Kayıt tarihi
: 17.11.16
 
 

1977 Manisa Akhisar'da doğdum. 1986 İzmir Bornova İzmir Körler Okulu'na başladım. 1997 İzmir Karaba..