Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

16 Nisan '08

 
Kategori
Şiir
 

İzmir beni anlıyordu...

İzmir beni anlıyordu...
 

Baharın geldiğini anlarım gönül pınarlarımın sesinden,

Ben hep bu zamanlarda sevmiştim nedense birden.

Ne anladım ben bu kavanoz dipli dünyanın nefesinden...

Yolun yarısı geldiğinde de böyle şirler yazmıştım derinden...

Vur istersen başını en sivri kayalara muhterem ,

Ah etmenin ne anlamı kaldı bülbül uçmuş kafesinden...
......

Biçare gönlüm sığ artık kabına ;'' bu dem'' geçti bizden

Enginde dolaşma artık ;yalnız kalsın güzelim mehtap...

Son yaprağı da devirdik bizden geçti o nazlı afitap,

Bu kırlaşan ve de azalan metalik saçlar benim mi Yarab ?..
***

Haşim'in dediği gibi ''sular mı yandı ?..''Neden kızıl mehtap ?..

İnsan ömrü kuş misali ne çabuk geçti böyle harap ?..

Hani benim menekşe kokan kınalı yapıncak sevdiklerim?..

Böyle mi esecekti son deminde rüzgarım, sonbahar mevsimim...

***

Bir yanım yangın yeri olmuş;bir yanım gürül gürül !..

Küle yüz tuttu ateş-i suzan, bizden geçti ey gönül !..

***

Ben , hiç der miydim ki :''Biz de mi böyle olacaktık ?..''

Ellerimiz sema'da böylece kalacaktık !..

***

Seni bade diye sundular rehavetin, ferahın olsun diye...

Yudum yudum içtim çabuk tükenmeyesin diye !..

Söyledim şarkılarımı Kordon'da körfezin derinliklerine...

''İzmir anlıyordu beni...Bir de ben o sevgili İzmir'i !..

***

Hey koca İzmir!.. Dünyanın en işveli, kıvrak olgun, güzel kızı !..

Senin gönlün halen kocamamış ki benden ne istersin !..

***

Senin kahrını çekmeye gelmedim ki sende kahır olsun !..

Senin kanatların yorulmuş ;asıl sen boşlukta süzül !..


***

Senin gecelerinde aşk, şarap, dostuk, yaşam tortusu var...

Havada iyot, denizde köpük;Kordon'da rakı kokusu var !..

***

Kadifekalede kuş;Kemer'de berduş;Konak'ta kız sesleri...

Anason, nargile kokar İzmir gecelerinde akşamcı nefesleri..''

***

Beni anlıyor musun ? Ey koca martılar, yalıçapkınları şehri ?..

Son bir kez ben de 'Efe'leneyim artık Ey sevdiğimin İzmir 'i !..

İzmir beni anlıyordu...Ben de İzmir'i...

***

Yolun son çeyreğindeysem de henüz koymadım virgülü...

Sevdim mi tam severim alabilirsen gönlümü !..

............

15.04.008

 
Toplam blog
: 1521
: 1639
Kayıt tarihi
: 23.06.07
 
 

İnsan yontmakla geçti ömr-ü baharı... Güzel ve canlı heykeller yaptı... Kimisinin içi çabuk boşal..